שחיתות פוליטית ושמה מרינה בת-גלים

25 לאוקטובר 2006   מאת:

לפני חצי שנה הסתיים מאבק של הגולשים והארגונים הירוקים בחיפה בהצלחה, בכך שוועדה של המועצה הארצית לתכנון ובניה דחתה את תוכנית העירייה לבנות מרינה בבת-גלים.
והנה היום אני ופאר ויסנר, יו"ר המפלגה שוב מצאנו את עצמנו נוסעים לירושלים לפעול ולנסות להשפיע על חברי ועדה לא לאשר את המרינה.

איך מרינה בת גלים חזרה חצי שנה אחרי שבוטלה?


הפגנה למען חוף בת-גלים

אנחנו יודעים שחופים הם מגנט ליזמי נדל"ן ולפוליטיקאים מושחתים, והנה לאחר המלחמה בלבנון ממשלת ישראל הבטיחה להשקיע מיליארדים בצפון. משום מה ראש עיריית חיפה יונה יהב משוכנע שאת הכסף הזה שמיועד לשיקום חיפה יש להשקיע בהרס חוף בת-גלים.
היום היגעה לוועדה לשמירת הסביבה החופית תוכנית שבה הייתה כלולה האפשרות לבניית מרינה בנקודה בה נפגש הר הכרמל בים, נקודה נופית נדירה ודרמתית יחידה בישראל. שכנראה קורצת מאוד לאנשי הנדל"ן שרוצים לייבש את הים במקום ולבנות עשרות מבנים גבוהים ומכוערים.
בישיבה היום טענו אנשי עיריית חיפה כי מרינה כזו היא קריטית לעתידה הכלכלי של חיפה. הצידוק המגוחך שאנשי העירייה הביאו הוא כי שוכנת בת גלים היא שוכנה מוזנחת ובניית מפלצת הבטון הזו בתוך הים "תציל" את השכונה. 

מה היה היום?
היום בבוקר הגיעו עשרות מפגנים רובם מחיפה והפגינו בכניסה למשרד הפנים. בשעה 11:30 נכנסנו לחדר הישיבות של הועדה לשמירת הסביבה החופית. באופן מפתיע הגיעו חברי ועדה רבים לישיבה שמעולם לא ראיתי ואני הייתי בלא מעט ישיבות של ועדה זו.
תושבים וגולשים רבים דיברו בישיבה, היו שהזכירו את הנזק העצום שגרמה מרינה הרצליה שמשום מה הניסיון המר הזה לא נלמד ע"י אנשי עיריית חיפה. היו שאמרו שבמקום יש תנאי רוח ייחודים והתחביב המרכזי שלהם יפגע קשות.
אני קיבלתי רשות דיבור ואמרתי ששייט הוא שימוש ציבורי שמעטים מפיקים ממנו הנאה, ודרושה לשם יישום השימוש הזה בנייה אדירה פולשנית ומזיקה לחוף. לעומת זאת שימוש כמו גלישה או שחייה הם הרבה יותר פופולאריים לא גורמים נזק לחוף ולא דורשים השקעה של כסף ציבורי.
פאר ויסנר קיבל את רשות הדיבור וטען כי יש כאן קומבינה פוליטית של יונה יהב ואולמרט והמרינה היא המטבע שאולמרט בו משלם ליהב על התמיכה שלו ב"קדימה" בבחירות האחרונות.
למשמע הדברים של פאר, התקומם יהב והביע כעס אבל זה לא עזר לו רבים מן הנוכחים תמכו בדברי פאר.
"פנינה" אחרת שיהב השמיע בדיון ואותי קוממה, הוא אמר שהוא מעדיף "שיבנו וילות על החוף", הנה במשפט אחת תפיסת עולמו של האיש, חוף היום "צריך" לשמש לטובת בעלי הממן, והציבור הוא רק מטריד שמפריע לאנשי עיריית חיפה להפיק הון מן החוף.

איך זה נגמר?
לאחר הדיון הלכנו עם הגולשים לאוכל חומוס, בסוף הארוחה קיבלנו את הבשורה המשמחת כי הרעיון לבניית מרינה בבת-גלים נדחה ברוב מוחץ והיחידים שהצביעו בעד המרינה הם יונה יהב עצמו וארנון גלעדי הנציג של עיריית ת"א בוועדה.

אנחנו לא משלים את עצמנו שזה סוף הדרך, החוף ימשיך להיות חלומם של יזמי נדל"ן וצפייה לנו עבודה סיזיפית קשה לבלום את התופעה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

תגובה אחת ל-“שחיתות פוליטית ושמה מרינה בת-גלים”

  1. מאת רובי:

    כל הכבוד! היכן זה עומד כעת? האם נפל לחלוטין הרעיון המטופש? יישר כוח!!!

לכתוב תגובה