די לכריתת העצים במחשכים

06 לדצמבר 2006   מאת:

היום התפרסמה ידיעה כי שש מן העצים המפורסמים בישראל שהפכו לסמל של הישוב עתלית נכרתו באישור קק"ל לטובת בניית תחנת דלק.
אני תוהה איך מישהו בקק"ל יכול לאשר במחי יד כריתת עצים בעלי ערך היסטורי רב, כמו עצי הדקל בעתלית שהם ללא ספק סמל לחזון הציוני של גאולת הארץ ושל גבורתם של אנשי ניל"י.

כריתת דקלי עתלית אינם מקרה יחיד או ייחודי, לעיתים קרובות פונים אלינו בדחיפות אנשים ששומעים רעש מסורים ברחוב, בדרישה שנפעל להפסקת כריתת עצים. הרבה פעמים זה מאוחר מדי והיכולת לעצור את כריתת העצים היא כמעט אפסית!

יש מקרים שמדובר בעצים בוגרים ואפילו עתיקים שנכרתים באישור, כריתת עץ ללא אישור היא עבירה פלילית, במקרים רבים לא ברור למה ניתן אישור כזה.
הבעיה שאין שום אפשרות לפעול ברצינות או אפילו לדעת מראש על הכריתה המתוכננת, והעצים חד דינם להיכרת בלי שמישהו ידבר לטובתם או אפילו ינסה.

אני חושב שהגיע הזמן שקק"ל תדלג למאה ה21 ותנהג בשקיפות בכל הנוגע לכריתת עצים, קק"ל חייבת להקים אתר אינטרנט שבו יפרסמו כל הבקשות לכריתת עצים לפחות חודשיים מראש.
באתר הזה חייבת להיות אפשרות לציבור להגיב ולכתוב השגות, ולפני מועד הכריתה תפרסם החלטת קק"ל לגבי כריתת העץ תוך מתן זמן סביר לציבור לפנות לבית משפט.

אני בטוח שמתוך מאות מיליוני השקלים שקק"ל מוציאה מידי שנה ימצא סכום כסף פעוט ביחס לשומנים הרבים שיש בקק"ל לטובת פרסום כל בקשות כריתת העצים.

אולי אם קק"ל הייתה נוהגת בשקיפות היתה נמנעת כריתת העצים המיותרת והשגויה בעתלית.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 4.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“די לכריתת העצים במחשכים”

  1. מאת אלי:

    החוצפה הגדולה, לגשת עם משור חשמלי, ולהוריד עץ בן עשרות שנים , ולחתוך אותו במשך מספר דקות.
    ב-50% מהמקרים שנתקלתי בתופעה הצלחתי לעצור או למזער את החיתוך אם בין אנשים פרטיים שהעץ לדבריהם בבעלותם.ואם ע'י העיריה.

    אסור לוותר !!

לכתוב תגובה