"מפלגת הירוקים" קוראת לאולמרט להכריז על ט"ו בשבט כ"יום הגנת האילן": כי "האדם הוא עץ השדה"

13 לפברואר 2006   מאת:

לדברי פאר ויסנר – סגן ראש עיריית תל-אביב-יפו ויו"ר "מפלגת הירוקים": "מדי שנה, נכרתים במדינת ישראל אלפי עצים בפעילות ונדליסטית של הרשויות ושל אנשים פרטיים. הגיע הזמן לעשות לזה סוף, וט"ו בשבט הוא הזמן המתאים ביותר לפעולות שנועדו להגן על הסביבה.

מפלגת "קדימה", נוטעת בימים אלו עץ על שמו של כל תורם לקמפיין הבחירות שלה והירוקים מבקשים מאולמרט להוכיח לציבור שאם אכן טובת הסביבה עומדת לנגד עיניו (ולא רק אינטרסים פוליטיים), שיכריז כבר עכשיו על ט"ו בשבט כ"יום הגנת האילן".

אנחנו קוראים לאולמרט, שבעבר היה שותף להרס של הסביבה במסגרת תפקידו כראש עיריית ירושלים, לפעול באופן אמיתי למען האילנות במדינת ישראל.

זו לא חוכמה רק לנטוע, הרבה יותר חשוב לשמר את העצים הקיימים. זה המסר שאנחנו צריכים להעביר לציבור הרחב ובמיוחד לילדים.

בישראל ישנם אלפי עצים בוגרים, עתיקים וקדושים שהנם חלק עיקרי מנוף הארץ. עצים אלו הם זכר לעבר, סמל ההווה והתקווה לעתיד ולכן חובה על כולנו להגן עליהם. הירוקים מבקשים לנצל את ט"ו בשבט כדי להחזיר את העצים לסדר היום הציבורי ולתת להם את הכבוד המגיע להם.

"האדם הוא עץ השדה" והתרומה של העצים לאדם היא עצומה – הם מעניקים לנו מפירותיהם, הם מצלים עלינו בקיץ, הם סופחים את האוויר המזוהם אותו אנו נושמים וגם מעניקים יופי לסביבה בה אנו חיים. כל מה שאנחנו צריכם לחזיר להם בתמורה זה הרבה אהבה והגנה.

בהזדמנות זו, אני פונה לכל אחד מהתושבים במדינת ישראל (ובעיקר לאולמרט), להתחיל בקטן לאמץ לו עץ אחד, ליד הבית, ברחוב הסמוך או בכל פינה בטבע שעוד נותר לנו, עץ שדרכו הוא ירגיש מחויבות לשמירה על העצים במדינת ישראל.

צריך לזכור, שהסביבה היא המכנה המשותף של כולנו. כל מה שאנחנו עושים היום בקטן, יש לו השלכה עצומה על העתיד של כולנו".

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה