ט"ו בשבט 2007 בסימן "יום הגנת האילן"

22 לינואר 2008   מאת:

dscn3818a.jpg
פאר ויסנר עם ילדי בי"ס קצנלסון בגבעתיים 

מפלגת הירוקים קוראת לאזרחי  המדינה לצלם עץ מיוחד בסביבתם הקרובה, לשלוח את תמונתו באי-מייל  למפלגת הירוקים על מנת שנוכל לתעד ולשמר אותו

"מדי שנה, נכרתים במדינת ישראל אלפי עצים בפעילות ונדליסטית של הרשויות ושל אנשים פרטיים. הגיע הזמן לתת לעצים את הכבוד הראוי להם, וט"ו בשבט הוא הזמן המתאים ביותר לפעולות שנועדו להגן על העצים והסביבה.

בשל החשיבות שאנו רואים בהגנה על העצים הקיימים בעיר, יש להכריז על ט"ו בשבט כ"יום הגנת האילן", מתוך תפיסה שזו לא חוכמה רק לנטוע, הרבה יותר חשוב לשמר את העצים הקיימים. זה המסר שאנחנו צריכים להעביר לציבור הרחב ובמיוחד לילדים.

בערים ברחבי הארץ ישנם אלפי עצים בוגרים, עתיקים וקדושים שהנם חלק עיקרי מהנוף העירוני. עצים אלו הם זכר לעבר, סמל ההווה והתקווה לעתיד ולכן חובה על כולנו להגן עליהם. הירוקים מבקשים לנצל את ט"ו בשבט כדי להחזיר את העצים לסדר היום הציבורי ולתת להם את הכבוד המגיע להם דווקא  השנה – שנת שמיטה.

יו"ר מפלגת הירוקים , פאר ויסנר, קורא לאזרחי מדינת ישראל לקראת ט"ו בשבט לחפש עצים מיוחדים בסביבה העירונית, כולל בחצרות הבתים, לצלם ולשלוח אותם לאי מייל של מפלגת הירוקים info@green-party.org.il על מנת שנוכל לפעול לתיעוד ושימור אותם העצים למעננו ולמען הדורות הבאים.

"האדם הוא עץ השדה" והתרומה של העצים לאדם היא עצומה –  הם מעניקים לנו מפירותיהם, הם מצלים עלינו בקיץ, הם סופחים את האוויר המזוהם אותו אנו נושמים וגם מעניקים יופי לסביבה בה אנו חיים. כל מה שאנחנו צריכים לחזיר להם בתמורה, זה הרבה אהבה והגנה.

ויסנר קורא לכל אזרח במדינה, לאמץ לו עץ אחד, ליד הבית, ברחוב הסמוך או בכל פינה בטבע שעוד נותר לנו, עץ שדרכו הוא ירגיש מחויבות לשמירה על העצים במדינת ישראל.  

צריך לזכור, שהסביבה היא המכנה המשותף של כולנו. כל מה שאנחנו עושים היום בקטן, יש לו השלכה עצומה על העתיד של כולנו"

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה