"על מערכת החינוך לשלב את לימודי איכות הסביבה כמקצוע מורחב, בעל תגמול גבוה "

20 ליוני 2007   מאת:

פנייתו של ויסנר לשרה בא בעקבות הכוונה לא לפתוח השנה את מגמת איכות  הסביבה בתיכון "בליך" ברמת גן . "העדר ביקוש של תלמידים להרחיב את הידע בנושא הסביבתי  ואי פתיחת המגמה פירושם אחד- כישלון המערכת בהטמעת הדאגה לסביבה, האחריות של האדם למפגעים סביבתיים, ויכולתנו למנוע את אותם מפגעים".

יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר,  מבקש משרת החינוך, יולי תמיר,  לתגמל את מגמות איכות הסביבה  בבתי הספר התיכוניים בארץ בבונוסים  כפי שנהוג במגמות אחרות.

יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר, פנה לשרת החינוך , בעקבות  ההחלטה של הנהלת תיכון בליך  ברמת גן שלא לפתוח את מגמת איכות הסביבה בשנת הלימודים הבאה בגלל ביקוש  נמוך של תלמידים.

למפלגת הירוקים נודע כי הביקוש הנמוך נובע מהעובדה כי בית הספר לא מייחצן את המגמה , אינו נותן בונוסים לתלמידי המגמה,  כפי שנהוג במגמות  אחרות ומשדר לתלמידים כי "המגמה אינה נחשבת" , כלשונם של תלמידים בבית הספר, אשר טוענים כי "המגמה חשובה ומתוחכמת".

יצוין כי בשנה שעברה קיבל  תלמיד המגמה תעודת  הצטיינות ממשרד החינוך על עבודת מחקר שביצע. ותיכון "בליך" אף קיבל מכתב ממשרד החינוך כי מדובר  במגמה עם הציונים  הכי גבוהים  בכל הארץ בתחום איכות הסביבה.

במכתבו לשרת החינוך, יולי תמיר, אומר יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר: "העדר ביקוש של תלמידים ואי פתיחת המגמה פירושם אחד- כישלון המערכת בהטמעת הדאגה לסביבה, האחריות של האדם למפגעים סביבתיים, היכולת שלנו למנוע את אותם מפגעים. אם נושא איכות  הסביבה והדאגה לה לא יעמוד בראש מעייניו של דור העתיד , ביום בו תשיג את מדינת ישראל את השלום המיוחל עם אויביה , לא יישאר לילדנו – דור העתיד – היכן ללמוד, היכן לחיות וכד'. המודעות לנושא איכות הסביבה הולכת וגוברת  בקרב  הציבור ובחשיפה בתקשורת בארץ ובעולם. באחרונה, התפרסם דו"ח חמור המתריע על התחממות כדור הארץ והגורמים לכך. האדם- הוא הגורם המרכזי להתחממות, ואזרחי מדינת ישראל אינם יוצאים מן הכלל. בידי כל אחד מתושבי ישראל  האמצעים והכלים לצמצם את הפגיעה בסביבה ולצמצם הפגיעה בכדור הארץ. החינוך הוא אחד הכלים המרכזים לכך." 

במכתב לתמיר מבקש ויסנר: "כדי למנוע מצב דומה  בבתי ספר אחרים בארץ ועל מנת  לעודד תלמידים במערכת החינוך ללמוד לימודי איכות סביבה  הנני מבקש  מכבודה  להורות  על תגמול  מועדף למגמת איכות הסביבה בכל מערכת החינוך בארץ בדומה לנעשה  במקצועות אחרים.
כמו כן הנני מבקש  מגברתי להתערב בהחלטת תיכון בליך ולבטל את ההחלטה שלא לפתוח את המגמה בשנת הלימודים הבאה".

למכתבו של ויסנר לשרה תמיר לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

4 תגובות ל-“"על מערכת החינוך לשלב את לימודי איכות הסביבה כמקצוע מורחב, בעל תגמול גבוה "”

  1. מאת דרור בקל:

    הקרנת הסרט "האמת המטרידה" בבתי הספר היא יוזמה ברוכה.
    כדאי במקביל להציג את הסרט במקומות עבודה, הייתי מתחיל במגזר הציבורי.
    אני עובד ביחידת סמך של משרד האוצר, והייתי שמח לקבל מכם כל חומר כתוב בנושא (כולל הסרט).

    בברכה
    דרור בקל

  2. מאת אורן:

    שלום רב,
    מברך על היוזמה החיונית בהחלט.
    אני נתקל ברבים שהייתי רוצה להראות להם את הסרט.
    גם אני אשמח לחומר ובעיקר להכוונה כיצד ניתן להשיג את הסרט בתרגום עברי.
    שנה טובה שתהיה!
    אורן

  3. מאת עמרי שפר:

    שלום רב,
    אני ארגנתי את ההקרנה של הסרט "אמת מטרידה" לבית-ספרי, ריאלי אחוזה, בשנה שעברה. רציתי לפנות למשרד החינוך, אבל אני רואה שיש מי שמטפל בנו.

    תודה רבה,
    שנה טובה וחג שמח,
    עמרי שפר.

  4. מאת קובי הס:

    שלום רב

    אני תמה האם לא הגיע הזמן שמשרד החינוך ייקח את הנושא כנושא מרכזי ויידאג שבכל בתי הספר יועלה נושא איכות הסביבה על הפרק, אם בשעורי חינוך ואם בהקמת צוות מרצים שיסתובבו בין בתי הספר, ידברו על הנושא, יקרינו סרטים וכד'. משרד החינוך עושה זאת בנושאים אחרים כמו המאבק באלכוהול או נושא התאונות בדרכים.
    אני מודה שלי נראה שהטיפול בנושאים האחרים לא כל כך מוצלח, מסיבות רבות ובינהן הנושאים עצמם, ולעומת זאת נושא איכות הסביבה יכול להיות בעל השפעה חיובית וממריצה להתעסקות בית-ספרית.

לכתוב תגובה