סדר סביבתי

13 לאפריל 2008   מאת:

מי מאיתנו לא דואג בימים אלה, שביתו – מבצרו יהיה נקי ומסודר לקראת הפסח. הבעיה היא, שיש ביננו, שעושים זאת תוך שהם פוגעים בסביבה ומזהמים אותה.
רגע אחד לפני, שמתחיל טירוף הניקיונות לחג, רגע לפני שמתחילים לגלגל שטיחים להציף את הבית בריחות של חומרי ניקוי ולפנות חפצים מאוסים או שאינם פועלים עוד, זה הזמן לעצור ולחשוב איך אנחנו עוברים את ההכנות לחג הזה במינימום נזקים לסביבה.
סקר, שערכה מפלגת הירוקים לכבוד פסח הצביע על כך ש- 60.3% בציבור אינו נוהג לבדוק בעת רכישת חומרי ניקוי אם הם ידידותיים לסביבה.

אז השנה, כשאתם נמצאים בסופר תקדישו עוד דקה אחת ותבחרו חומרי ניקוי, שיעשו לכם ריח נעים בבית, אך לא יפלטו לאוויר חומרים מזיקים לסביבה ולבריאותכם.
כחלק מההירתמות של כל אחד ואחת מאיתנו לעצירת ההתחממות הגלובלית טוב יעשו גם חברות חומרי הניקוי אם יוזילו בתקופה זו של השנה את מחירם של חומרי הניקוי הסביבתיים, הגבוהים מחומרי הניקוי הפוגעים בסביבה.

טוב היה עושה המשרד להגנת הסביבה לו היה מפרסם בימים אלה מידע לגבי חומרי ניקוי, שפוגעים בסביבה וחומרי ניקוי, שאינם פוגעים בה ובכך מעלה את המודעות לנושא.
בסקר הנ"ל השיבו 32.8% מהציבור כי היו מעוניינים שהמשרד לאיכות הסביבה יפרסם את המידע על חומרי הניקוי.

הציבור רוצה, אז למה זה לא יוצא?
פסח הוא גם חג בו נוהגים בני ישראל להתחדש במכשירי חשמל מהניילון (טלוויזיות, מחשב, סטריאו וכד') ואז עולה השאלה מה עושים עם המכשיר, ששבק חיים.
ברשויות מסוימות בארץ יש תחנות למחזור פסולת אלקטרונית לסוגיה. כל שצריך לעשות הוא לפנות לרשות המקומית ולתאם את הבאת המכשיר לנקודת האיסוף. זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים והנזק שנמנע הוא משמעותי.

הפסולת האלקטרונית בישראל גדלה בשיעור של פי 3 משאר הפסולת. בישראל מיוצרת 100 אלף טון פסולת אלקטרונית וכמות זו רק תלך ותגדל במדיניות הצריכה הקיימת.
הפסולת האלקטרונית מכילה חומרים כמתכות כבדות רעילות: כספית, עופרת וכד', שהם חומרים מסרטנים ומסוכנים, אשר הימצאותם באופן לא מוסדר עלול לגרום לחדירתם לאדמה ומכאן הדרך לזיהומי מים ולסכנה בריאותית ממשית – קצרה.
אך לא רק פסולת אלקטורנית יוצאת במהלך ימי הניקיונות אל הרחובות. סוגים נוספים של פסולת מושלכים יחד עם האשפה הביתית בשל העדר אמצעים למיחזור פסולת ברשויות המקומיות.
הציבור הישראלי רוצה למחזר, זה מוכח. 56.9% ממנו טוענים כי הרשויות המקומיות אינן מעמידות מספיק אמצעים למיחזור פסולת. אין ספק, שחג הפסח הוא עיתוי טוב לרשויות המקומיות להציב לתושביהן את האמצעים ובכך להעלות את המודעות כך, שאחרי החג הדבר יהיה כבשגרה.

זכרו, זאת שנת בחירות
מניסיון העבר, על מנת שהדבר יקרה על התושבים להפעיל לחץ בנושא על ראש הרשות, השנה יותר מכל שנה קודמת יש סיכוי שזה גם יעבוד.
חג הפסח הוא חג של קניות וכשעומדים בתור בסופר מרקט כדאי לזכור להשתמש במינימום שקיות ניילון ובמקומן להשתמש בשקיות בד רב שימושיות. הנזקים הסביבתיים, שגורמות שקיות הפלסטיק הם עצומים.
ורגע לפני שאתם פושטים על חנויות המתנות ומשקיעים מאות שקלים במתנה, חישבו על מתנה סביבתית כזו שנעשתה בחומרים ממוחזרים, כזו שיש לה תרומה לסביבה.
עם מחשבה סביבתית ועשייה סביבתית נצליח לשמור על הסביבה שיש לנו כך, שגם לדורות הבאים יהיה היכן לחגוג את חג הפסח.

למאמר בNRG לחצו כאן

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה