שמירה על רח' מקס נורדאו בנתניה

27 למאי 2008   מאת:

בנימיני פנה לנשיא המדינה בעניין הכוונה לבטל את רח' מקס נורדאו

 

מלבד פנייתו לנשיא המדינה, פנה ח"מ אדיר בנימיני גם ליו"ר הכנסת, יו"ר הסוכנות היהודית לא"י ולמספר חברי כנסת. פנייתו נולדה בעקבות הודעה אותה קיבלו דיירים ברח' מקס נורדאו בנתניה, בדבר כוונה להחליף את שם הרחוב שבו הם מתגוררים ולבטל אותו, לצורך החלפתו באישיות אחרת.

בנימיני, הזועם על הכוונה לפגוע באישיות ציונית כל כך חשובה, מאוכזב מאוד מעמיתיו למוצאת העיר, אשר אף אחד מהם טרם הרים קול זעקה והצטרף למאבק למיגור הצעה זו.

בנימיני: "זו דוגמא מצערת להתנוונות החמורה שאחזה גם בבני הדור השני והשלישי של הקמת המדינה. אני חש שעלי למלא את מצוותו של הלל הזקן 'במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש'. הואיל ואני מוצא את עצמי מנהל את המאבק הזה בגפי, הרי שאין אלא להסיק את המסקנה ש'כיכר המועצה ריקה' ומורכבת מאישים שנטשו כנראה את ערכיהם הציוניים"

 

חבר מועצת עיריית נתניה ממפלגת הירוקים, אדיר בנימיני, פנה לנשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, על מנת ליידע אותו בדבר ההצעה שעומדת על הפרק בעיריית נתניה, לבטל את הרחוב על שמו של ד"ר מקס נורדאו, שהיה אחד מראשי התנועה הציונית ויד ימינו של חוזה המדינה, ד"ר בנימין זאב הרצל.

 

במכתבו ציין בנימיני כי הנשיא פרס, אשר זכה להכיר מקרוב את אבות המייסדים של מדינתנו, וודאי מודע היטב עד כמה עצם הכוונה לפגוע באיש מופת כמו ד"ר מקס נורדאו, צריכה לעורר "רעד חלחלה, זעזוע, שאת נפש ומורת רוח רבה בכל נפש ישראלית וציונית יפה"!

 

מלבד מכתבו לנשיא המדינה, פנה בנימיני בנושא גם ליו"ר הכנסת, דליה איציק, ולחברי הכנסת, לימור לבנת, אריה אלדד, אופיר פז-פינס, גדעון סהר וכן לח"כ יואל חסון, אשר נבחר בקונגרס הציוני האחרון לתפקיד נשיא הקונגרס הציוני, מפעל אותו יסדו הרצל ונורדאו.  כמו כן, פנה בנימיני גם אל יו"ר הסוכנות היהודית לא"י ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, זאב ביילסקי, במטרה שהם כולם יפעילו את מלוא כובד משקלם כלפי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על מנת שזו תגנוז את ההצעה.

 

במכתביו מדגיש בנימיני, בהתייחסו לספרו הנודע של נורדאו "התנוונות" כי "ההתנוונות והרדידות המוסרית-אינטלקטואלית-חברתית שרבים נוהגים לעסוק בה בקרבינו לאחרונה, לא באה לדעתי לידי ביטוי ברייטינג הגבוה לתוכנית כמו "הישרדות", אלא דווקא בהחלטה מעין זו, שנובעת לא רק מאובד ערכים אלא ככל הנראה גם מבורות, ואי הכרת האיש ופועלו ותרומתו למפעל הציוני. כשלעצמי אני סבור כי הכוונה לבצע את ההחלפה היא הביטוי להתנוונות האמיתית שננטעה בנו ודווקא בשנת ה-60 למדינה, שמקס נורדאו הקדיש את חייו להקמתה!"

 

בנוגע להתנהלותה של פיירברג מציין בנימיני במכתביו כי "נשגב מבינתו, כיצד נבחרת ציבור, כדוגמת ראש עיריית נתניה, אשר כור-מחצבתך האידיאולוגי נטוע ומיוסד באחת מהתנועות הציוניות הגדולות בתולדות עמנו, שמנהיגיה הגדולים, זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין, העריצו וכיבדו את הרצל ואת פועלו – תיתן את ידה לפגיעה כזו גדולה באחד מענקי התנועה הציונית!". יצוין בהקשר זה כי רק לאחרונה עם הודעתה על ריצתה העצמאית, הצהירה פיירברג על נאמנותה לערכי ז'בוטינסקי. בנימיני מדגיש שהצהרה זו אינה יכולה להתיישב עם התנהלותה של ראש העירייה בעניין זה.

 

 אדיר בנימיני (הירוקים): "זו דוגמא מצערת להתדרדרות הערכית החמורה שמצאה לה אחיזה גם בבני הדור השני והשלישי של אבות המדינה. אני חש אכזבה עצומה מראש העירייה מעמיתי למועצת העיר, שמיאנו עד כה מלהשמיע קול זעקה בעניין, עד שנוצר המצב שעלי למלא את מצוותו של הלל הזקן 'במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש' (אבות ב', ו'). הואיל ואני מוצא את עצמי מנהל את המאבק הזה בגפי, הרי שאין אלא להסיק את המסקנה, בהשאלה משירה הנודע של נעמי שמר, כי 'כיכר המועצה ריקה' ומורכבת מאישים שנטשו או שכחו את ערכיהם הציוניים".

 

עוד ציין בנימיני כי בכוונתו לפעול במישור הציבורי כנגד ההחלטה, הצפויה להידון בקרוב הן בועדת שמות רחובות והן במועצת העיר. במכתבו לפיירברג כתב בנימיני כי "אתכבד להודיעך כי בכוונתי להצטרף לכל התקוממות ציבורית ומשפטית של תושבים באזור זה, כנגד הכוונה לשנות את שם הרחוב של אחד מגדולי האישים בתנועה הציונית, ולכש'אינתיפאדה זו' תפרוץ, בכוונתי להיות זה שיזרוק את האבן הראשונה למיגור החרפה הזאת! לצערי אין זו הפעם הראשונה (וחוששני שלא האחרונה!) שעלי לקרוא לך גברתי, בלי כעס, בקרירות אך באיתנות – שימי קץ להפקר!", מסכם בנימיני בתקיפות את מכתבו.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה