ארכיון הנושא 'סניפים'

תמיכה ברשימה של ירון עולמי בבחירות המקומיות 2018 בהרצליה

יום שלישי, 09 לאוקטובר 2018   מאת:

שלום לכולם, חבר מועצת העיר ירון עולמי פרסם את המצע הסביבתי שלו לבחירות שייתקמו בסוף החודש. מדובר במצע סביבתי טוב שכולל הרבה מן הנושאים שלדעתנו יש לקדם בהרצליה. לצערנו החלטנו לא לרוץ הפעם, ולכן החלטנו לקרוא לכל התמוכים שלנו להצביע לרשימה של ירון עולמי שהסימן שלה "ע" לבחירות למועצת העיר

דרור עזרא, חבר מועצת העיר לשעבר וראש הירוקים בהרצליה, שפרסם על התמיכה בפייסבוק, אמר :"אנחנו קוראים לכל התומכים שלנו וכל מי שנושא הסביבה חשוב לו לתמוך ברשימה של ירון עולמי. כאשר כיהנו במועצה היה לנו שיתוף פעולה מעולה, ולירון היה חלק קריטי בשורה של מאבקים סביבתים שניהלנו כמו המאבק למען חוף זבולון ולמען החוף הדרומי. במקרים רבים ירון היה חבר המועצה היחיד שתמך וסייע למאבקים הסביבתים שניהלנו למען תושבי הרצליה בזמן שלטון גרמן."

עוד הוסיף עזרא : "ברמה האישית אני מכיר כמעט את כל הנפשות שנמצאות בזירה הפוליטית בעיר, ירון עולמי הוא בעל עמוד שדרה ציבורי, יושרה ויכולת לקדם נושאים, ואני בטוח שהוא יכול לקדם את נושאי הסביבה בצורה הטובה ביותר מבין הרשימות שרצות למועצה".

אנחנו מחזיקים אצבעות לרשימה של ירון ומקווים שהרשימה שלו תזכה לתמיכה גדולה ותהיה לירון השפעה גדולה בקדנציה הקרובה

 

הנה הטקסט המלא של המצע הסביבתי של ירון עולמי…

המשך »

פדלון או הדר מי עדיף?

יום ראשון, 03 לנובמבר 2013   מאת:

פדלון_הדר

לא מעט תומכים של רשימת הירוקים בהרצליה פנו אלינו בימים האחרונים וביקשו לדעת על מבין שני המועמדים שעלו לסיבוב השני אנחנו ממליצים.

לאחר חשיבה ושקילה של הרקורד שלהם, הגענו למסקנה כי שני המועמדים אינם ראויים להמלצה שלנו.

מהיכרות שלנו מול שני המועמדים הגענו למסקנה כי שניהם מאוד בעייתיים ולא נוכל לתמוך בהם, הנה בקצרה דברים משני מאמרים שפרסם ראש רשימת הירוקים דרור עזרא של שני המועמדים.

משה פדלון – דרור מסביר כי לפי התנהלותו מר פדלון אינו איש אמין, ובלפחות מקרה אחד הוא פגע בהתנהלות הדמוקרטית ובשקיפות של מועצת העיר, וזאת באמצעות אי אמירת אמת באופן בוטה. דרור מפנה למקרה חמור בו מעיד מר ירון עולמי כי מר פדלון איים עליו, עוד תוהה דרור על מקורות המימון של קמפיין הבחירות של מר פדלון.

למאמר המלא של דרור עזרא על משה פדלון לחצו כאן…

צביקה הדר – דרור מסביר כי מר הדר קידם במשך שנים תפיסה בדלנית של עשירי הרצליה פיתוח, ותפיסה זו הינה חלק משמעותי מפעילתו הציבורית של מר הדר. עוד מספר דרור כי הוא נתקל בשני מקרים בהם מר הדר קידם שתי תוכניות בצורה תמוהה חרף העובדה שיש חשש שהן יביאו לפגיעה האינטרסים הציבוריים לטובת בעלי ההון. מדובר בתוכנית להרחבת מלון אכדיה, ובתוכנית חדשה לבניה בסמוך לנחלת עדה.

למאמר המלא של דרור עזרא על צביקה הדר לחצו כאן…

אנחנו פורסים בפניכם את המידע שיש לנו, ואנחנו משאירים לשיקולכם מי מבניהם עדיף, או אולי אף אחד מהם לא ראוי לקולכם.

הירוקים בהרצליה – סיום קמפיין בחירות 2013

יום שישי, 25 לאוקטובר 2013   מאת:

IMG_1590__
אין ספק שהעובדה שרשימת הירוקים בהרצליה לא נכנסה למועצה היא מאכזבת, היו חסרים לנו כ250 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

בכל זאת, בהתחשב בעובדה שקמפיין הבחירות שלנו היה "הרזה" ביותר מבין כל הרשימות, ואנחנו קיבלנו כ1000 קולות כמו כמה רשימות אחרות שהשקיעו מאות אלפי שקלים התוצאה סבירה.

הבחירות האלו היו מאופיינות בשבטיות, אנשים בחרו מה "שהשבט" אמר, 15 מתוך 19 חברי מועצה יהיו מרשימות שבטיות/מגזריות/בדלניות/שכונתיות, לדעתי זה רע מאוד לעיר הרצליה. זה רע מאוד לכלל התושבים, כאשר קבוצה מגזרית מקבלת העדפה שאר התושבים נפגעים.

כך זה בדמוקרטיה, מי שהולך להצביע משפיע ומקבל, ומי שיושב בבית, נותן לאחרים לחלק לעצמם את עוגת המשאבים.
לא מעט שאלו אותנו אם נפגענו בגלל הרשימה של הגולשים והצעירים, אם מסתכלים על התוצאות אני לא חושב שזה המצב, הקולות שקיבלנו בבחירות הקודמות והיו חסרים לנו הפעם היו מנווה אמרים, הרצליה הצעירה והאזור מסביב, מהם איבדנו כ500 קולות שהלכו לרשימה בדלנית חדשה.

בנימה אישית

בחמש שנים אחרונות השקעתי קרוב ל100 שעות בחודש לטובת העשייה הציבורית למען תושבי הרצליה, כל זאת ללא שום תגמול כספי. אני חייב לומר שאני מאוד נהנתי מן העשייה הציבורית הזו, והכרתי לא מעט אנשים טובים ואני חושב שהייתה לי לא מעט השפעה על החלטות שהתקבלו.
עם זאת תפקיד חבר מועצה וחבר ועדת תכנון מטעם הירוקים, היוו אחריות כבדה ואפילו עול על כתפיי, ואני מרגיש היום הקלה שהעול הזה הוסר מכתפיי. בעיקר שחרור מן הזמן הרב שהשקעתי בעשייה הציבורית.

אם אני מסכם את הקדנציה הזו, אני לא מצטער על אף עמדה ציבורית שהבעתי, אפילו שזה פגע בנו פוליטית, לא על זה שהתנגדתי להגזמה בהנצחת רבין, ולא זה שטיפלתי בעבירות הבניה החמורות של המועדון הגזיבו בחוף השרון שהכעיס כמה גולשים.
יש אכזבה אישית מאוד גודלה מכמה וכמה אנשים שהיו שותפים איתנו בכמה מאבקים, וראו את העשייה שלי מקרוב אבל בשל חשש או רצון ללא להסתכסך עם כמה אנשים מרשימה יריבה שתקו ולא הביעו בנו תמיכה פומבית, כמובן למעט ציקה גרשוני ואוריאן קנצפולסקי.

לגבי המשך הדרך, אני מתכוון לסיים את הדברים שהתחלתי, אבל אני לא מתכוון להיכנס לדברים חדשים.

לסיום אני רוצה להודות למאות האנשים שהצביעו לנו, לעשרות אנשים שסייעו לנו והשקיעו מאמץ להגדיל את התמיכה בנו, תודה ענקית לחברי יואל חדידה, שלמרות מגבלות זמן ופרנסה השקיע את כל-כלו בקמפיין הזה, ללא עזרתו הדברים לא היו יוצאים לפועל.

חשיפה בלעדית – עיריית הרצליה מתכננת לבנות 10 שוברי גלים נוספים

יום שלישי, 15 לאוקטובר 2013   מאת:

עיריית הרצליה רוצה להביס את הגלים, מתכננת לבנות שוברי גלים בכל חופי הרצליה!

hadmya

לפני מספר שבועות הוצגה לי התוכנית שהעירייה רוצה להביא לאישור, התוכנית כוללת בנייה של 6 שוברי גלים חדשים, מול חוף זבולון, השרון ונוף-ים. ו4 שוברי גלים חדשים מול החוף הדרומי והחוף הנפרד.
למעשה כל חופי הרחצה בהרצליה יהיו עם שוברי גלים, וכל מי שמשתמש בחופי הרצליה ייפרד מגלי הים, שיחסמו על מבני ענק מכוערים ומזיקים.

להלן קטעים מן התוכנית

החוף הדרומי (לחיצה להגדלה)
shover3

החוף זבולון (לחיצה להגדלה)
shover2

חוף השרון (לחיצה להגדלה)
shover1

יש דרך למנוע את הקטסטרופה הזו, הפתרון היחיד המתאים לחופי הרצליה הוא כפי שמתואר בסרטון הזה.

הירוקים בהרצליה היא הרשימה היחידה שאומרת במפורש במצע שלה לא לשוברי גלים. כל שאשר הרשימות או תומכת ברעיון ומקדמות אותו או מתעלמות ממנו, גם רשימות שאומרות שהים הוא הנושא המרכזי שלהם.

תושבי הרצליה, אם אתם אוהבים את חופי הרצליה, אוהבים את גלי הים ולא רוצים שוברי גלים, הדרך היחידה זה לשים בקלפי "רק" ולחזק אותנו(רשימת הירוקים בהרצליה) במועצת העיר, שניים או שלושה מנדטים הם מסר ברור למקבלי החלטות מה התושבים רוצים שיהיה חופי הים.

אתם מוזמנים לשתף את המאמר הזה וגם להצטרף לעמוד שלנו בפייסבוק בלחיצה כאן…

עונת הרחצה הסתיימה, החוף הפך למגרש חנייה

יום שלישי, 15 לאוקטובר 2013   מאת:

עונת הרחצה הגיעה לקיצה, השומר בחוף הדרומי עזב ובעלי הג'יפים השתלטו בשבת האחרונה על החוף, תפסו מקומות ישיבה והפכו את המקום למגרש חנייה. הירוקים: "הפכו את החוף לג'ונגל". העירייה: החברה לפיתוח התיירות מנהלת את החוף

ג'ונגל מוטורי בחוף הדרומי

דרור עזרא ממפלגת הירוקים, ניהל בתחילת הקדנציה את המאבק למניעת חנייה של כלי רכב בחוף הדרומי. לאחר סוף השבוע, הוא דרש שיסגרו את החוף לבעלי הרכב עד עונת הרחצה הבאה, או שיביאו למקום שומר. במכתב שהעביר לראש העיר, יהונתן יסעור, בתחילת השבוע ביקש עזרא לטפל במקרה ולא לאפשר לכלי רכב להיכנס באופן חופשי.

"החברה לתיירות הקימה לפני שנה שער אוטומטי עם שלט רחוק, כל אדם שיש לו מינוי לחוף, מקבל שלט עם כניסה אל החוף. במקביל הציבו שומר בכניסה במהלך עונת הרחצה, שמוודא שהכול תחת שליטה, שלא מנצלים את השלטים בשימוש לרעה", מסביר עזרא. "ההסדר הוא שמורידים את הסירה ויוצאים מיד, השומר בדק שזה באמת מה שקורה, שלא מכניסים רכבים לא קשורים ולא מחנים את הרכב על החוף.

"לפני שנאבקנו על הנושא היה בחוף הדרומי ג'ונגל. אופנועים וג'יפים נכנסו אל החוף בלי הפסקה, ובסוף השבוע האחרון, כשהשומר לא היה במקום היה שוב בלאגן. רכבים נכנסו בלי קשר לסירות, סתם כאילו זה החוף הפרטי שלהם. הם גם הכניסו את החברים שלהם, את המשפחה. לא נעים להגיע לחוף הזה, זה הפך להיות חוף פרטי של בעלי הג'יפים. נותנים לאנשים שלט בלי פיקוח, זה פשוט טמטום ולא מתקבל על הדעת".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

להצטרפות לפייסבוק של הירוקים בהרצליה לחצו כאן…

שמורה ימית – פארק ימי עירוני באפולוניה ובחוף הצפוני

יום ראשון, 13 לאוקטובר 2013   מאת:

מאת:יואל חדידה – מספר 2 ברשימת הירוקים בהרצליה

החופים הצופניים של הרצליה

החופים הצופניים של הרצליה

ערכי הטבע הימי והחופי לא ניתן מקום ראוי בשימור והגנה, במהלך השנים התנהלו מאבקים רבים למען פרחי הבר למען שטחים פתוחים ועוד, כולם חשובים.
אך לים וסביבה החופית, לא ניתנה שימת לב ראויה, מצב זה משתנה בהדרגה, להבנה לחשיבותם.

       יואל חדידה

===== יואל חדידה =====

בהרצליה ישנם ערכי טבע חופי וימי מן היפים בישראל ואף נדירים, הריפים מול אפולוניה הם לא סתם סלעים אלא שוניות חיות מורכבות ממגוון רחב של בעלי חיים התלויים זה בזה.

לא חייבים רישיון צלילה כדי ליהנות מן הנוף התת-ימי, מספיק יום יפה בחודשי הסתיו, להתחמש במסכה ושנורקל, ולשייט על פני המים לצפות בשוניות ובשפע הדגים הסובב אותם, כבונוס אפשר להתרשם משפע השרידים העתיקים שנחים בתוך הים.

הירוקים בהרצליה כמובן הביאו את הדברים לידיעת מקבלי החלטות.
פינינו לוועדה המחוזית כדי שתתקן תוכנית המתאר הארצית לחופים (תמ"א 13/4) כך שבמקום להקים חופי רחצה חדשים תוכרז שמורה חופית ימית, שתכלול את המצוק, החוף והים. זאת בגיבוי חוות דעת מדעית של פרופ' יהודה בניהו.

מתוך חוות הדעת של פרופ' יהודה בניהו

אין ספק שלאזור חוף אפולוניה וסביבתו ערך סביבתי, ביולוגי, ארכאולוגי וכלכלי ראשון במעלה. כל פעילות שתעשה באזור חייבת לקחת בחשבון את הערך הזה. יתרה מכך יש לנקוט בהקדם בפעילות יזומה להכרזתו כשמורה וזאת בגלל חשיבותו המקומית והלאומית כאחת .
תוכניות הפיתוח שמוצעות לא עולות בקנה אחד עם המלצותי הנ"ל ועל כן אני מתנגד להן.

השמורה תהיה כר למגוון פעילות חינוכיות לילדים ובני נוער, ממש כמו התכוניות שמעברים בשלולית החורף. אנחנו בהחלטת נפעל לקדם אותה ב5 שנים הקרובות

שושנה אדומה

שושנה אדומה

אצה אוזניה מצויה

אצה אוזניה מצויה

[צילומים: דרור עזרא]

מפלגת הירוקים תומכת בכרמל שאמה הכהן לראשות עיריית ר"ג

יום חמישי, 10 לאוקטובר 2013   מאת:

ממפלגת הירוקים נמסר כי לאור פעילותו הענפה של כרמל שאמה הכהן בכנסת שפעל רבות לקידום נושאי איכות הסביבה, קיימות וירוקים הם החליטו להביע תמיכה פומבית במועמדתו של כרמל שאמה מתוך אמונה שמרמת גן תצא הבשורה לכל אזור גוש דן

כרמל שאמה הכהן:"תמיכת הירוקים בי טבעית ונקייה ללא כל תמורה קואליציונית פשוט מתוך אמונה שהנושאים הקרובים לליבם של הירוקים ושוחרי קיימות ואיכות הסביבה יקודמו על ידי בדומה למה שנעשה בהצלחה רבה בתל אביב השכנה"

 

היום (9.10) הודיעה מפלגת הירוקים על תמיכה בכרמל שאמה הכהן לאור פעילותו הרבה והענפה: כיו"ר ועדת כלכלה בפעילותו וקידומו את חוק האריזות, חוק הפיקדון על מכלי משקה, קידום התל-אופן בתל אביב ועוד , כחבר ועדת הפנים בכנסת, כיו"ר הועדה לחוק מנהל מקרקעי ישראל וכחבר מועצת עיריית רמת גן ויו"ר ועדת הביקורת בעיריה  שבלט בתחום איכות הסביבה. "אחרי כל כך הרבה שנים שבהם תל אביב הקדימה את רמת גן, אנו מאמינים כי לאחר ששאמה הכהן יהיה ראש עיריית רמת גן, העיר רמת גן תקדם נושאים רבים כדוגמת התל-אופן התל אביבי" נמסר מהמפלגה.

כרמל שאמה הכהן הצהיר והתחייב במצע שלו על קידום הנושאים מתוך ראייה שעיר לא באמת יכולה לומר שהיא שייכת למאה ה-21 ללא צעידה קדימה בכל הקשור לירוק לאיכות הסביבה ולקיימות, החל ממערכת החינוך העירונית, דרך מערכת ההסברה העירונית ובהקצאת משאבים לאימוץ והטמעת תהליכים והסדרים ירוקים.

להלן נקודות עיקריות מתוך המצע:

  • תושלם התוכנית לפיתוח שבילי אופניים בעיר ותוצא אל הפועל.
  • תפותח תשתית להשכרת אופניים בדומה ובחיבור לתל אופן בתל אביב.
  • קביעת יעדים לחיסכון באנרגיה במבני העיריה.
  • הפרדת אשפה.
  • שימוש בגגות הציבוריים ליצירת חשמל סולארי.
  • אימוץ רכבים היברידיים ורכבי חשמליים לרבות לפינוי אשפה.
  • הטמנת קווי מתח גבוה

תל אביב יפו תפיסת עולם עיורנית – מיכאל רועה

יום חמישי, 10 לאוקטובר 2013   מאת:

מערכת הבחירות בתל-אביב הפכה לאירוע עצוב וחסר חיים. יותר מ-20 רשימות, חלקן עם אג'נדה צרה, שאינן מציגות התייחסות כוללת לחמש שנות פעילות עירונית, כזו המשפיעה באופן הדוק על חיי היומיום של כל אחד מאיתנו. מיכאל רועה והירוקים מציגים אלטרנטיבה במועצת העיר – מאת: מיכאל רועה

מיכאל רועה

מיכאל רועה

ב-22.10 נלך לקלפי כדי לבחור את חברי מועצת העיר ואת ראש העירייה. מערכת הבחירות שמתנהלת בתל-אביב-יפו אולי מוגדרת כדמוקרטית, אבל היא לא באמת כזו. 80% ממערך החיים של התושב מתקיים במישור המוניציפאלי. אחת לחמש שנים מתייצבים הנבחרים כדי לזכות באמון הציבור. השאלה היא על בסיס מה הם מבקשים אמון זה.

אישית, הייתי מצפה להצביע לאחר שהוצגה בפני תכנית סדורה, תכנית עבודה לחמש השנים הבאות. חשוב גם להבין מהי יכולתן של הרשימות לקיים דיאלוג ולהציג אלטרנטיבות. למיטב הבנתי זו דמוקרטיה, זו האפשרות האמיתית להציג דרכים שונות לפעולה בפני התושב כדי לאפשר לו בחירה.

לצערי הדבר לא קורה בתל-אביב-יפו! מערכת הבחירות בתל-אביב הפכה לאירוע עצוב וחסר חיים. זה עצוב כי זו עיר מרכזית שמעצבת ומובילה את השינויים החשובים ביותר בחברה הישראלית.

אז מה יש לנו?

יותר מ-20 רשימות, חלקן עם אג'נדה צרה, שאינן מציגות התייחסות כוללת לחמש שנות פעילות עירונית, כזו המשפיעה באופן הדוק על חיי היומיום של כל אחד מאיתנו. הרשימות עוסקות בנושאים מעניינים ובחלקם חשובים – אבל באופן נקודתי. מאבק בגזענות (חשוב), זכויות בעלי-חיים (חשוב), בילוי לצעירים בעיר (חשוב), צפיפות בכיתות הלימוד (חשוב מאוד), גירוש פליטים גזעני וצעקני ועוד. מדובר באוסף רעיונות (טובים בחלקם וחלקם הזוי) אשר ביחד אינם פורשים תמונה שלמה.

העיר תל-אביב-יפו מנהלת תקציב שנתי של חמישה מיליארד שקל – היא אינה יכולה לאפשר לעצמה להתנהל על פי רסיסי אג'נדות. משמעות הדבר כי כוחו של ראש העירייה והפקידות יהיה כמעט אבסולוטי וללא בקרה ואיזון במרבית תחומי החיים והניהול העירוני. מצד אחר, אסור שנגיע למצב של שיתוק בשל חוסר יכולת לגבש נציגים לוועדות העיר החשובות. דוגמה כואבת היא הוועדה לבניין ערים, שללא נציגות חזקה ובעלת עמדות ברורות, מגובשות וידועות יצוצו הפתעות "לא נעימות" לתושבי העיר חדשות לבקרים!

בתל-אביב התנהלו בשנים שחלפו לא מעט מאבקי תושבים. רובם לא צלחו או עדיין לא צלחו. באופן אישי ניהלתי מאבק נגד תכנית הזויה באזור ביפו, נגד כביש שהיה אמור לפגוע במרקם החיים של שכונה שלמה. המאבק גזל זמן ומשאבים רבים של תושבי המקום. ניצחנו. אולם האם היינו בכלל צריכים להגיע למצב של מאבק? לדעתי לא. אם העירייה הייתה מתפקדת כראוי – הצעה כזו כלל לא הייתה עולה על השולחן.

המסקנה היא שתל-אביב-יפו צריכה מועצת עיר חזקה הכוללת אנשים בעלי אינטגריטי ויכולת. כיהנתי בעבר כסגן-ראש-העירייה וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. אני חוזר למועצת העיר בראש מפלגת "הירוקים", כדי להציע תיקון למגוון רחב של נושאים, המתנהלים לדעתי לא כפי שהם צריכים להתנהל. אני מאמין שקבוצה של חברי מועצה מחויבים יכולה להשיג חלק מהאיזון שתל-אביב-יפו נדרשת לו.

להלן רשימת המשימות שהצבנו לעצמנו בחמש השנים הבאות.

תכנון ובנייה:

  1. הפסקת הבנייה בשטחים הפתוחים בצפון העיר לטובת בנייה בדרום העיר וביפו.
  2. קידם תמ"א 38/2 במרכז העיר.
  3. בניית 5,000 יחידות דיור להשכרה על קרקע עירונית.
  4. הקצאה של דיור בר-השגה בכל מיזמי הדרום ויפו. ביפו 1יש לכלול בצורה ברורה את הקהילה הערבית.
  5. הקצאה של יחידות לדיור ציבורי בכל פרויקט על קרקע של מינהל, לפחות 2% לפרויקט.
  6. עידוד הקמה של דירות לופט באזורי תעסוקה למיניהם.

בריאות הציבור:

  1. הטמנת כול קווי המתח הגבוה והשנאים בקרקע.
  2. הפעלת הפרויקט לניקוי זיהום תע"ש במי התהום ועצירת הגזים הרעילים.
  3. דחיפת חברת דן למעבר לאוטובוסים חשמליים.
  4. הטלה של אגרת עומס לתושבי חוץ הנכנסים ללב העיר ולאזורי עומס תחבורתי.
  5. הסבת רכבי העירייה לגז וחשמל.

תחבורה וחנייה:

  1. הקטנת כמות המכוניות הפרטיות הנכנסות למרכזי עומס באמצעות אגרת עומס (לא לתושבי תל-אביב-יפו) לכל מכונית פרטית הנכנסת בשעת עומס לאזורי הפקקים ואזורים ללא חנייה.
  2. ייעול מערך האוטובוסים. ניסיון לתכנן קווי אוטובוסים בין הערים השונות החוצים כיום את העיר כך שלא יעברו בתחומה, ושימוש בקווים פנימיים קצרים של אוטובוסים חשמליים.
  3. קידום תמ"א 38/2 בלב העיר המאפשרת חניית תושבים בבתיהם במקום שיחפשו במשך שעות חנייה פנויה.
  4. אכיפת חנייה לתושבים. פעילות הפקחים תחל שעה לאחר הציון בתמרור (במקום בשעה 17.00 האכיפה תחל בשעה 18.00) ותאפשר זמן סביר להוצאת המכונית לאלה שאינם תושבי המקום. כמו כן ייקבע צד קבוע לחנייה חופשית גם בשעות הערב.

אופניים:

המשך סלילת השבילים תוך מאמץ להוריד את הנתיבים לכביש. קביעת כללי רכיבה כדי לא לסכן הולכי רגל ואת הרוכבים עצמם.

חוף הים:

חוף הים הוא הנכס הגדול של תל-אביב-יפו. העירייה תמנע כל הגלשה של שפכים לים. העירייה תעסוק בניקוי החוף והמים בקרבת החוף ממזהמים ופסולת.

מסחור הזכיינים: ייקבעו כללים ברורים לגבי חוף הים וסנקציות יופעלו על החורגים מגבולות המותר.

תכנית 3700 תשונה, כך שתכלול את ערכי הטבע במסגרת התכנון. תכנית זאת אינה נחוצה בשנים הקרובות ויש להקפיאה.

חינוך:

  1. העיר משופעת בצעירים. נדרשים אם כן פעוטונים שעלות השהייה בהם אינה דורשת משכנתה שנייה. יש להקים אשכולות פעוטונים, להעמידם להפעלה פרטית במחיר קבוע ובפיקוח על סטנדרטים. צריך לעשות כל מאמץ להוציא פעוטונים מבנייני מגורים רבי דיירים ולמנוע עימותים מיותרים.
  2. יש להחזיר לשימוש עשרות בתי-ספר אשר חולקו לעמותות ולהפעלות אחרות. בתי-הספר הללו יופעלו מחדש כדי להקטין את הצפיפות בכיתות הלימוד בעיר. בתי-ספר אלו קיימים והירוקים יחשפו אותם!
  3. תוקם מועצת חינוך אשר בה ישבו נציגי הורים, תלמידים, מורי בתי-הספר ומנהלים יחד עם אנשי המקצוע של העירייה. המדיניות שיומלץ עליה יחד עם מועצת החינוך תובא לאישור העירייה ותהפוך לחלק מהמדיניות העירונית.

תברואה:

על העירייה להאיץ ביצוע פחים שקועים ולסלק את הצפרדעים ופחי האשפה הגדולים מן המרחב הציבורי.

בעלי חיים ובעליהם:

על העירייה לכתוב אמנה מחייבת לשמירת זכויות בעלי החיים ותקבע קוד התנהגות עירוני.

– גינות הכלבים שהוקמו, ישודרגו, הגדרות יוגבהו במקרה הצורך, מתקני מים ייבנו ויישתל דשא.

– הקמת גינות מורחבות, בייחוד בפארקים, עבור כלבים גדולים.

– מתקני האכלה מסודרים לחתולים יוצבו ברחבי העיר בצורה מסודרת ויוגבר העיקר של חתולי הרחוב.

– יוקם פנסיון עירוני לכלבים בשולי העיר שיאפשר שהייה של בעלי חיים לתקופות קצרות.

תרבות:

תל-אביב-יפו, מרכז התרבות הישראלי, מתמקדת בעיקר בהשקעה במוסדות הגדולים ואינה מסייעת מספיק לגלריות, תיאטראות קטנים ואמנים שונים.

– יש לקבוע קוד מחודש למוסדות תרבות קטנים אשר הארנונה בהם תופחת למינימום.

מרחב ציבורי:

מועצת העיר תקבע את מערך הכללים במרחב הציבורי תוך שמירה על כבוד האדם והמרחב הנדרש לתנועה חופשית, ללא מטרדים ומכשולים, רעש ומסחור הפוגע בהולך הרגל. יש לתכנן את המרחב כך שבמקום הראשון יילקח בחשבון הולך הרגל ועגלת התינוקות.

טבע עירוני:

– עצי העיר הינם גורם מרכזי בהקטנת זיהום וביצירת הצל על הרחוב והכביש. העירייה תמנע גיזום פרוע הפוגע במרחב.

– יחודש נוהל הגיזום עם סנקציות לגבי קבלנים הפוגעים בעצים ללא היתר מיוחד .

שבת:

תל-אביב-יפו היא עיר פתוחה המכבדת את כל תושביה ומבקריה.

כדי לאפשר לכל תושב את עונג השבת שלו, תקיים העירייה תחבורה ציבורית ללא תשלום משכונות העיר השונות לים. התנועה תהיה בצירים הראשיים בלבד ובאוטובוסים שאינם יוצרים מטרדי רעש וזיהום אוויר.

בתי-קפה, מסעדות, בתי-קולנוע, תיאטראות, מרכזי מוסיקה ובילוי יפעלו באופן מלא, תוך הקפדה לא ליצור מטרדים במתחם הציבורי ומטרדים לדיירים הגרים בסביבת העסק.

חניות מזון ייפתחו לשעות מוגבלות בלבד.

במהלך השבת לא תורשה פריקה וטעינה של סחורה או כל מטרד אחר.

עמדת הירוקים למתרחש בדרום העיר

המציאות הקשה, המצויה בדרום העיר, היא תולדה של שני גורמים:

  1. התפתחה עזובה אורבאנית שנובעת מחוסר טיפול והתייחסות עירונית. ב-15 השנים שחלפו התמקדו בעיקר בפיתוח שכונות המגורים בצפון, שכונות יוקרה, והדרום נעזב כמעט לחלוטין, מה שגרם להמשך ההתדרדרות.
  2. הפעולה חסרת האחריות של ממשלת ישראל, שאפשרה העברה ישירה של פליטים באוטובוסים היישר מהגבול וממחנות המעבר. אלה נפרקו באזור התחנה המרכזית בתל אביב, ללא פתרונות של קורת גג, עבודה ודרך סבירה להתקיים.

החיבור בין שני גורמים אלה, מוביל להתמוטטות אורבאנית קהילתית של שכונות הדרום. מפלגת הירוקים רואה לכך פתרון מערכתי בלבד;

  1. על ראש עיריית תל אביב לדרוש באופן מיידי מממשלת ישראל שילוב של קהילת הפליטים בעבודות חקלאיות בכל רחבי הארץ, תוך כדי עצירת ייבוא של עובדים זרים נוספים. פתרון זה צריך להתבצע באופן כמעט מידי, כדי להפחית את מספר הפליטים המתרכזים ללא קורת גג או עבודה בדרום העיר.
  2. על עיריית תל אביב לאכוף באופן תקיף את החוק נגד פיצול דירות, המאפשר לבעלי דירות להפוך את החלל שברשותם למכלאות אדם, ולדחוס עשרות אנשים בתנאים בלתי סבירים.
  3. כדי להחזיר חלק מהביטחון האישי של התושבים הגרים במקום, על עיריית תל אביב להעביר את הכוחות המיוחדים שנבנו בשנים האחרונות, קרי שיטור משולב, שחף, כוח דלתא, לפעילות אינטנסיבית בדרום.
  4. עיריית תל אביב תתגבר את כל אגפיה בדרום העיר – בעיקר מערכות תברואה ושפע, וזאת כדי לנקות את המקום ולסלק את הצחנה והזוהמה שהצטברו בחלק מהמקומות.
  5. פתרון לטווח בינוני-ארוך – על עיריית תל אביב להעביר את מאמצי הפיתוח של העיר לדרומה – משאבי תכנון, ניהול ואינטגרציה בין גופים ממלכתיים כמו מנהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון ואחרים, כדי להתחיל וליישם תכניות פיתוח אורבאני ולהתמודד עם העזובה שהתפתחה במקום במשך השנים.
  6. כדי להילחם בעזובה ולמשוך אוכלוסיות חדשות, עיריית תל אביב תקים בית ספר תיכון עיוני, גני ילדים ופעוטונים, אשר יהוו בסיס אמיתי למשיכה של אוכלוסייה צעירה לדרום העיר.

אזור דרום העיר הוא הפוטנציאל הגדול ביותר של התפתחות עירונית בתל אביב יפו. זה הפתרון האמיתי לדיור בר השגה לצעירי העיר, זוגות צעירים ומשפרי דיור. הסיכוי להתפתחות והגעה של אוכלוסיות אלה מותנה במערך חינוך מתוגבר ושירותים קהילתיים מחוזקים.

הרצליה: תוכנית לבניית 112 דירות בשני בניינים בני 15 קומות

יום שני, 07 לאוקטובר 2013   מאת:

הוועדה המקומית בהרצליה המליצה להפקיד תוכנית להסבת מרכזיית בזק לבנייני מגורים ברחוב הרב קוק ■ למרות אישור הוועדה המקומית, ערר שהוגש כנגד האישור יעכב את העברתה לדיון במחוזית במספר חודשים

דרור עזרא,יו"ר סיעת הירוקים שהגיש את הערר נגד אישור התוכנית אמר: "מדובר בעוד החלטה שערורייתית, שנותנת יד להפרטת מסוכנת של שטחי ציבור, לא הייתה שום סיבה לתת את הקרקעות האלו לבזק. אם אין לבזק שימוש בקרקעות למרכזיה הקרקע הייתה צריכה לחזור לעירייה או לגוף ציבורי אחר. יש כאן תקדים מסוכן של הפרטת שטחי ציבור וספסרות בהם ואסור לאפשר זאת, חבל שועדת המשנה נתנה לזה יד אני מקווה שלאחר הבחירות מליאת הוועדה המקומית תדחה את התוכנית".

לכתבה בגלובס לחצו כאן…

האזינו: הצלת חוף זבולון – ראיון ברשת ב' דרור עזרא

שבת, 05 לאוקטובר 2013   מאת:

"ללא עזרתו ותמיכתו של דרור עזרא לא הינו מצליחים להציל את חוף זבולון" ציקה גרשוני – מראשי מטה המאבק למען חוף זבולון.

"דרור עזרא היה הפוליטיקאי היחד שנרתם למשימה ללא פשרות וללא לאות, החל מהחתמת רוחצים בחוף ועד לדיונים בבתי המשפט."

"הירתמותו של דרור עזרא הייתה ועודנה יוצאת דופן למרות שפנינו למספר פוליטיקאים בעניין, וברוב המקרים לא זכינו אפילו לתגובה."

להטקסט המלא של ציקה גרשוני לחצו כאן