ארכיון הנושא 'סניף נתניה'

"נצבע את הכנסת בירוק": רם פרייס ודרור עזרא מסתערים

יום שלישי, 18 לדצמבר 2012   מאת:

לא דופקים חשבון ליעל גרמן ומרים פיירברג, נשבעים להילחם בברוני ההון וישלחו לכלא את מי שיפגע בבעלי החיים. דרור עזרא ועו"ד רם פרייס-סיטון (כן, ההוא מ"האח הגדול"), מועמדי מפלגת הירוקים לכנסת, לא יתנו לאף אחד לפגוע בטבע. אם הם רק יצליחו להיבחר

צילום: אסף פרידמן

אם הכול ילך לפי התוכניות שלהם, והציבור הישראלי יצביע למען איכות הסביבה, יכהנו בכנסת שני תושבים מאזור השרון המועמדים מטעם מפלגת הירוקים. חבר מועצת עיריית הרצליה, דרור עזרא (39) ועו"ד רם פרייס-סיטון (28), יו"ר מפלגת הירוקים בנתניה, נבחרו לרשימות מועמדי המפלגה לכנסת. "אנחנו נצבע את הכנסת בירוק", הם מבטיחים.

"עוד כנער למדתי על בשרי שאסור לחכות שהמפגע הסביבתי יגיע לחצר האחורית שלך", מציג פרייס-סיטון את המניע להחלטתו להתמודד. "אנשים בדרך כלל לא חשים את זה, למרות שמה שנמצא ליד הבית זה הדבר הכי קריטי: מים ואוויר. הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות הלאומי".

"צריך לזכור שישראל היא מדינה קטנה בשטחה וצפופה באוכלוסיה. הלחצים על השטחים הפתוחים הם אדירים, ואין שכבת הגנה עליהם. אין כיפת ברזל על השטחים הפתוחים, כי יש אינטרסים אדירים של כסף ונדל"ן, ומול זה אין שום כוח רציני", מוסיף עזרא. "אנחנו רואים בשני העשורים האחרונים שפיסה אחר פיסה, בעיקר באזור השרון, נגזלים והופכים לפיסת בטון ואספלט".

לכתבה המלאה בNRG לחצו כאן…

יו"ר הירוקים בנתניה רם פרייס סיטון מצטרף ל"אח הגדול"

יום חמישי, 27 לינואר 2011   מאת:

יו"ר מפלגת הירוקים בנתניה רם פרייס סיטון הצטרף היום לתוכנית הפופלארית בערוץ  2 "האח הגדול".

אנו מאחלים הצלחה לרם.

לכתבה בנענע לחצו כאן…

רם פרייס סיטון – היו"ר החדש של מפלגת הירוקים בעיר נתניה

יום שישי, 08 לינואר 2010   מאת:

יחליף בתפקיד את עו"ד אדיר בנימיני המסיים את תפקידו לאחר למעלה משנתיים בתפקיד

סיטון הינו סטודנט למשפטים ומנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצלייה, נציג מסלול באגודת הסטודנטים ומורה לאנגלית בבית הספר "וול-סטריט", אשר התמודד בבחירות האחרונות למועצת העיר ולכנסת ביחד עם בנימיני ברשימת הירוקים. מאז שהחל את פעילותו הציבורית בעיר הספיק סיטון לפעל רבות בנושאים סביבתיים כגון: הגנה על שמורת האירוסים החופים ושלולית החורף.

לכתבה באתר לוקאל לחצו כאן…

נחל פולג ישוקם

יום רביעי, 26 לנובמבר 2008   מאת:

בפגישה משותפת שקיימה היום עיריית נתניה עם רשות הניקוז, משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים, הוחלט כי הנחל ינוקה באמצעות שיטה של חברת הביוטכנולוגיה קלירנס. בתוך שבועיים יגובשו התוכנית ולוח הזמנים לשיקום

לכתבה  המלאה  לחץ  כאן

שטרית יצטרך לתת הסברים לבג"צ

יום רביעי, 10 לספטמבר 2008   מאת:

בעקבות עתירה שהגישו חברי הירוקים בכפר סבא, נתניה, וחדרה, החליט בג"צ לחייב את שר הפנים לנמק מדוע יש להחיל את צמצום חברי המועצות המקומיות כבר מנובמבר

לכתבה  המלאה לחצו כאן

הירוקים עתרו נגד שר הפנים: לא לצמצם את מספר חברי המועצה

יום שני, 18 לאוגוסט 2008   מאת:

העותרים, חברי מועצת עיר מטעם "הירוקים", טוענים כי החלטת השר שטרית לצמצם את מספר חברי המועצה בעיתוי כל כך סמוך לבחירות פגעה באינטרס ההסתמכות שלהם, המוגן על פי דין, וכי השר פעל בניגוד ברור לעמדת ועדת הפנים של הכנסת. כמו כן, מצבעים העותרים על שיקולים פוליטיים זרים הנוגעים לפריימריס בתנועת קדימה.

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני וחבר מועצת עיריית כפר-סבא, גיא בן-גל, ביחד עם חברת מועצת עיריית חדרה, חדווה יחזקאלי, המייצגים את מפלגת הירוקים, הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"צ כנגד שר הפנים מאיר שטרית, באמצעות עו"ד אתי כהנא.

בעתירה (בג"צ 7182/08 אדיר בנימיני ואח' נ' שר הפנים ואח') טוענים העותרים כי בהחלטת השר שטרית לחתום על הצו שיצמצם את כמות חברי מועצות הערים בכל הארץ, נפלו מספר פגמים מהותיים.

ראשית, ההחלטה, בעיתוי שניתנה, פגעה באופן קשה ביותר באינטרס ההסתמכות של העותרים, המוגן על פי דין. כל זאת שכן המדובר בהחלטה שניתנה פחות משלושה חודשים לפני הבחירות, כאשר בשלב זה העותרים בלב ליבם של ההכנות ולאחר נטילת התחייבויות כספיות וחוזיות, הבאות לידי ביטוי בין היתר, בשכירת מטה ופעילים וחתימת חוזי פרסום (עיתונות, אינטרנט, שלטי חוצות). פעולות אלו נעשו על ידי מועמדים רבים בכל רחבי הארץ וזאת תוך כדי הסתמכות על מצג מסוים, אשר לאור החלטת המשיב, שר הפנים, הפך למצג שווא.

שנית, מציינים העותרים כי התנהלותו של שר הפנים מנוגדת לרצון הברור אותו הביע המחוקק, באמצעות ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אשר דחו את עמדתו רק לפני מספר חודשים. בכך פעל השר בניגוד לרצון הכנסת ועקף באמצעות צו מנדטורי את רצון המחוקק.

שלישית, העותרים מעלים חשש שמא שיקולים בלתי עניינים הולידו את קבלת ההחלטה האמורה בעיתוי הנוכחי, ומציינים כי השר שטרית מתמודד בימים אלה בבחירות המוקדמות (פריימריס) בתנועתו "קדימה", שם לראשי הרשויות החברים בתנועה יש כוח אלקטוראלי רב והשפעה ניכרת על ציבור המתפקדים בעלי זכות ההצבעה. מה עוד שהשר נימק את החלטתו בכך שהיא זוכה לתמיכה מצד ראשי השלטון המקומי.

בסיום העתירה, מבקשים העותרים מבית המשפט העליון, להורות על ביטול הצו או לחלופין להורות על החלתו רק מהבחירות הבאות.

יש לציין שמועצת העיר שספגה את המכה האנושה ביותר היא מועצת העיר חיפה, שיגרעו ממנה בבחירות הקרובות לא פחות מ-6 מושבים (מ-31 מושבים ל-25 בלבד).

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני (מפלגת הירוקים): "השר שטרית ממשיך במדיניות שאפיינה את מרבית קודמיו בתפקיד והפך גם הוא ללוביסט הראשי המייצג את האינטרסים של ראשי הרשויות בשלטון המקומי ובכך פוגע אנושות בדמוקרטיה. כל שוחר חירות צריך להסתכל בדאגה במגמת המשרד בשנים האחרונות שתכליתה לחזק יותר ויותר את הכוח הריכוזי שקיים גם כך אצל ראשי הרשויות. הכוח כידוע משחית והיחידים שיכולים לפקח, לבקר ולרסן את ראשי הרשויות הם חברי המועצה ובתנאי שזו תהיה חזקה".

לנוסח העיתרה המלא לחצו כאן…

שמירה על רח' מקס נורדאו בנתניה

יום שלישי, 27 למאי 2008   מאת:

בנימיני פנה לנשיא המדינה בעניין הכוונה לבטל את רח' מקס נורדאו

 

מלבד פנייתו לנשיא המדינה, פנה ח"מ אדיר בנימיני גם ליו"ר הכנסת, יו"ר הסוכנות היהודית לא"י ולמספר חברי כנסת. פנייתו נולדה בעקבות הודעה אותה קיבלו דיירים ברח' מקס נורדאו בנתניה, בדבר כוונה להחליף את שם הרחוב שבו הם מתגוררים ולבטל אותו, לצורך החלפתו באישיות אחרת.

בנימיני, הזועם על הכוונה לפגוע באישיות ציונית כל כך חשובה, מאוכזב מאוד מעמיתיו למוצאת העיר, אשר אף אחד מהם טרם הרים קול זעקה והצטרף למאבק למיגור הצעה זו.

בנימיני: "זו דוגמא מצערת להתנוונות החמורה שאחזה גם בבני הדור השני והשלישי של הקמת המדינה. אני חש שעלי למלא את מצוותו של הלל הזקן 'במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש'. הואיל ואני מוצא את עצמי מנהל את המאבק הזה בגפי, הרי שאין אלא להסיק את המסקנה ש'כיכר המועצה ריקה' ומורכבת מאישים שנטשו כנראה את ערכיהם הציוניים"

 

חבר מועצת עיריית נתניה ממפלגת הירוקים, אדיר בנימיני, פנה לנשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, על מנת ליידע אותו בדבר ההצעה שעומדת על הפרק בעיריית נתניה, לבטל את הרחוב על שמו של ד"ר מקס נורדאו, שהיה אחד מראשי התנועה הציונית ויד ימינו של חוזה המדינה, ד"ר בנימין זאב הרצל.

 

במכתבו ציין בנימיני כי הנשיא פרס, אשר זכה להכיר מקרוב את אבות המייסדים של מדינתנו, וודאי מודע היטב עד כמה עצם הכוונה לפגוע באיש מופת כמו ד"ר מקס נורדאו, צריכה לעורר "רעד חלחלה, זעזוע, שאת נפש ומורת רוח רבה בכל נפש ישראלית וציונית יפה"!

 

מלבד מכתבו לנשיא המדינה, פנה בנימיני בנושא גם ליו"ר הכנסת, דליה איציק, ולחברי הכנסת, לימור לבנת, אריה אלדד, אופיר פז-פינס, גדעון סהר וכן לח"כ יואל חסון, אשר נבחר בקונגרס הציוני האחרון לתפקיד נשיא הקונגרס הציוני, מפעל אותו יסדו הרצל ונורדאו.  כמו כן, פנה בנימיני גם אל יו"ר הסוכנות היהודית לא"י ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, זאב ביילסקי, במטרה שהם כולם יפעילו את מלוא כובד משקלם כלפי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על מנת שזו תגנוז את ההצעה.

 

במכתביו מדגיש בנימיני, בהתייחסו לספרו הנודע של נורדאו "התנוונות" כי "ההתנוונות והרדידות המוסרית-אינטלקטואלית-חברתית שרבים נוהגים לעסוק בה בקרבינו לאחרונה, לא באה לדעתי לידי ביטוי ברייטינג הגבוה לתוכנית כמו "הישרדות", אלא דווקא בהחלטה מעין זו, שנובעת לא רק מאובד ערכים אלא ככל הנראה גם מבורות, ואי הכרת האיש ופועלו ותרומתו למפעל הציוני. כשלעצמי אני סבור כי הכוונה לבצע את ההחלפה היא הביטוי להתנוונות האמיתית שננטעה בנו ודווקא בשנת ה-60 למדינה, שמקס נורדאו הקדיש את חייו להקמתה!"

 

בנוגע להתנהלותה של פיירברג מציין בנימיני במכתביו כי "נשגב מבינתו, כיצד נבחרת ציבור, כדוגמת ראש עיריית נתניה, אשר כור-מחצבתך האידיאולוגי נטוע ומיוסד באחת מהתנועות הציוניות הגדולות בתולדות עמנו, שמנהיגיה הגדולים, זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין, העריצו וכיבדו את הרצל ואת פועלו – תיתן את ידה לפגיעה כזו גדולה באחד מענקי התנועה הציונית!". יצוין בהקשר זה כי רק לאחרונה עם הודעתה על ריצתה העצמאית, הצהירה פיירברג על נאמנותה לערכי ז'בוטינסקי. בנימיני מדגיש שהצהרה זו אינה יכולה להתיישב עם התנהלותה של ראש העירייה בעניין זה.

 

 אדיר בנימיני (הירוקים): "זו דוגמא מצערת להתדרדרות הערכית החמורה שמצאה לה אחיזה גם בבני הדור השני והשלישי של אבות המדינה. אני חש אכזבה עצומה מראש העירייה מעמיתי למועצת העיר, שמיאנו עד כה מלהשמיע קול זעקה בעניין, עד שנוצר המצב שעלי למלא את מצוותו של הלל הזקן 'במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש' (אבות ב', ו'). הואיל ואני מוצא את עצמי מנהל את המאבק הזה בגפי, הרי שאין אלא להסיק את המסקנה, בהשאלה משירה הנודע של נעמי שמר, כי 'כיכר המועצה ריקה' ומורכבת מאישים שנטשו או שכחו את ערכיהם הציוניים".

 

עוד ציין בנימיני כי בכוונתו לפעול במישור הציבורי כנגד ההחלטה, הצפויה להידון בקרוב הן בועדת שמות רחובות והן במועצת העיר. במכתבו לפיירברג כתב בנימיני כי "אתכבד להודיעך כי בכוונתי להצטרף לכל התקוממות ציבורית ומשפטית של תושבים באזור זה, כנגד הכוונה לשנות את שם הרחוב של אחד מגדולי האישים בתנועה הציונית, ולכש'אינתיפאדה זו' תפרוץ, בכוונתי להיות זה שיזרוק את האבן הראשונה למיגור החרפה הזאת! לצערי אין זו הפעם הראשונה (וחוששני שלא האחרונה!) שעלי לקרוא לך גברתי, בלי כעס, בקרירות אך באיתנות – שימי קץ להפקר!", מסכם בנימיני בתקיפות את מכתבו.

מסקנות דו"ח מבקר המדינה (דו"ח ביקורת שנתי 58 א')

יום שני, 28 לאפריל 2008   מאת:

חבר מועצת עיריית נתניה נתניה, אדיר בנימיני, ממפלגת הירוקים הגיש שאילתה אשר תידון בישיבת המועצה הקרובה בראשית חודש מאי, בכל הנוגע למסקנות דו"ח מבקר המדינה 58 א'.

להלן נוסח השאילתה:
דו"ח הביקורת השנתי 58 א' של מבקר המדינה לשנת 2007 (להלן: הדו"ח) עסק בין היתר ב"פעולות הרשויות המקומיות להגנת הסביבה", אשר מתבצעת באמצעות היחידות הסביבתיות: א) יחידה סביבתית עירונית; ב) יחידה סביבתית אזורית; ג) איגוד ערים לאיכות הסביבה.

במבוא לפרק זה בדו"ח צוין כי "השמירה על איכות הסביבה היא צורך קיומי של האנושות, והיא מושפעת מיחסי גומלין בין האדם לסביבתו. בשנים האחרונות גוברת המודעות לאיכות הסביבה ולהשפעתה על איכות החיים. בעולם כולו נערכות פעולות לשם צמצום המפגעים ושימור המשאבים הסביבתיים. לבעיות בתחום איכות הסביבה ובכללן מפגעים סביבתיים אין גבולות מוניציפליים[…] משרדי הממשלה והשלטון המקומי הם הגופים האמונים על הכוונה לאי פגיעה בסביבה[…]".

עוד צוין במסגרת הדו"ח כי "בית המשפט העליון קבע לאחרונה[1] את אחריותה של רשות מקומית מכוח חוק למניעת מפגעים בשל מפגע סביבתי בתחום הרשות[…] הנחיית היועץ המשפטי לממשלה (מס' 4.1108) קובעת שיש לשקול להעמיד לדין פלילי רשות מקומית שאינה מטפלת באופן ראוי בנושאים סביבתיים שבגינם הוטלו עליה חובות בדין. זאת כאשר קיימת זיקה מספקת בין מחדלי הרשות לבין המפגע שנוצר ובכפוף למיצוי הליך של אכיפה מנהלית שמפעיל המשרד להגנת הסביבה".

במסקנותיו לעניין זה קובע מבקר המדינה כי "הטלת אחריות פלילית על הרשות המקומית ועל ראשי הרשויות היא מהכלים המרכזיים להגנה על ערכי איכות הסביבה" (עמ' 208 לדו"ח).

I. שימוש בסמכות לפי סעיף 221 לחסד"פ:

בין הממצאים השונים שנחשפו בדו"ח נמצא כי "אף על פי שעובדי רשויות מקומיות רבות הוסמכו מכוח סעיף 221 לחוק סדר הדין הפלילי, התשמ"ב-1982, למסור הודעות תשלום קנס לפי סעיף 228(ב) למי שיש יסוד להניח שעבר עברה על חוק שמירת הניקיון, התשמ"ד-1984, רק רשויות בודדות עשו שימוש בפועל בסמכותן זו[…]"(עמ' 191 לדו"ח).

לאור האמור אבקש לברר את הדברים הבאים:

האם עשתה ועושה עיריית נתניה שימוש בפועל בסמכות זו?

אם, כמה דו"חות נתנו?

II. מוסדות הסמוכים לקווי מתח גבוה ולמתקני חשמל:

בכל הנוגע למוסדות חינוך הסמוכים לקווי מתח גבוה ולמתקני חשמל נטעם בדו"ח כי "על משרד הפנים להנחות את הרשויות לקיים סקרי סיכונים במוסדות חינוך ובמוסדות ציבור שבתחומן, כדי לאתר מוסדות החשופים לשדות אלקטרומגנטים בעצמה גבוהה ממתקני חשמל ומקווי מתח גבוה, ולפעול למניעה או להפחתה של חשיפת האוכלוסייה אליהם" (עמ' 194).

לאור האמור אבקש לברר את הדברים הבאים:

האם התקבלה הנחייה כלשהי ממשרד הפנים בנושא הנדון מאז פרסום הדו"ח?

האם ביצעה עיריית נתניה סקר סיכונים כלשהו במוסדות החינוך ובמוסדות החינוך בעקבות פרסום הדו"ח?

III. פעילות היחידה הסביבתית האזורית:

במסגרת הדו"ח צוין כי סעיף 22 לצו איגוד ערים (הוראות אחידות), התשל"ז-1997, קובע כי יושב ראש מועצת איגוד ערים חייב להכין פעם בשנה דין וחשבון מפורט על ענייני האיגוד במהלך השנה שחלפה ולהגישו למועצת האיגוד, ולאחר שהמועצה תדון בו ותאשרו עם תיקונים או ללא תיקונים, עליו לדאוג לכך שיישלחו שלושה עותקים לפחות לשר, עותק אחד לפחות לכל רשות מקומית המאוגדת באיגוד ועותק אחד למבקר המדינה.

הרשויות המקומיות אינן נדרשות להגיש את הדין וחשבון האמור למועצת הרשות המקומית, והדבר נתון ליוזמתו של מי שהוסמך לקבוע את סדר היום של מועצת הרשות המקומית".

בעקבות דברים אלה מסקנת הדו"ח הינה: "לדעת מבקר המדינה, ראוי שהדין וחשבון המפורט על ענייני האיגוד שהוגש לרשות המקומית יובא לדיון בפני המועצה של כל רשות המיוצגת באיגוד, בין היתר כדי לסקור את פעילותיו ואת מצבו הכספי; להנחות אותו לפעול למימוש יעדי הרשות; ולבחון אם פעולותיו תואמות את המטרות שלשמן הוקם".

לאור האמור אבקש לברר את הדברים הבאים:

האם "איגוד ערים חדרה לאיכות הסביבה" (להלן: האיגוד) בו חברה עיריית נתניה היא "היחידה הסביבתית האזורית" לשיטתה של עיריית נתניה?

האם הוגש מטעם האיגוד הדין וחשבון האמור לפי סעיף 22 לצו איגוד ערים?

אם כן, האם יש בכוונת מי ש"הוסמך לקבוע את סדר היום של מועצת הרשות המקומית" (בלשונו של כב' מבקר המדינה), להביא דו"ח זה לשולחן המועצה בעקבות כהמלצת דו"ח הביקורת?

IV. נציג השר ועדת איכות הסביבה העירונית:

עד למועד פרסום הדו"ח נמנע השר להגנת הסביבה מלמנות נציגים מטעמו בועדות לאיכות הסביבה של הרשויות המקומיות; מגלישה באתר האינטרנט של עיריית נתניה, ניתן ללמוד שטרם מונה עדיין נציג מטעמו לוועדה זו בעיר נתניה.

מדו"ח המבקר ניתן ללמוד כי בעקבות פנייתו של היועמ"ש לעיריית תל-אביב-יפו ליועמ"ש לממשלה באוגוסט 2006, השיבה ביוני 2007 מחלקת ייעוץ וחקיקה (אזרחי) במשרד המשפטים כי "כל עוד לא הושלם הרכב הועדה (לאיכות הסביבה – א.ב) מלכתחילה, הוועדה למעשה אינה קיימת ולמעשה, היא נעדרת סמכות לפעול".

לאור האמור אבקש לברר את הדברים הבאים:

האם מונה נציג מטעמו של השר להגנת הסביבה נכון להיום?

האם בעיריית נתניה מודעים להנחיית היועמ"ש לממשלה כי הועדה מנועה מלפעול עד אשר יושלם ההרכב החסר?

אדיר בנימיני www.adir-b.com

הצעה לסדר: עיריית נתניה תחדל משימוש בחומרי ניקוי מזהמים

שבת, 26 לאפריל 2008   מאת:

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני, ממפלגת הירוקים הגיש הצעה לסדר שתידון בישיבת מועצת העיר הקרובה בראשית חודש מאי, אשר במסגרתה הוא מקווה לקבל החלטה, כי בכל חוזה חדש עם חברת נקיון קבלנית יוכנס סעיף, המחייב את החברה לעשות שימוש בחומרי ניקיון ידידותיים לסביבה בלבד.

להלן נוסח ההצעה לסדר:

מועצת העיר מתבקשת להעלות לדיון ולקבלת החלטה בעניין הצורך לעבור לשימוש בחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה, בכל מוסדות העירייה.

מועצת העירייה מנחה את הנהלת העירייה להציג תנאי זה בכל מכרז או חוזה התקשרות עתידי עם חברות תחזוקה וניקיון.

 

על עיריית נתניה לפעול למניעת השתוללות הטרקטורונים בחופי הים!

שבת, 05 לאפריל 2008   מאת:

בעקבות מעצרו של הצעיר בן 19 החשוד בפגעה בילד בן השלוש לעיניי הוריו ב"חוף העונות"לפני כשבועיים, דורש חבר מועצת העיר נתניה, אדיר בנימיני, ממפלגת הירוקים כי עיריית נתניה תפעל למניעת הישנות מקרים כאלה בעתיד באמצעות חוק המקנה לה את הסמכות לעשות זאת. הנושא יועלה במסגרת שאילתה בישיבת מועצת העיר הקרובה.


טרקטורונים על החוף

בנימיני מציין כי על פי חוק איסור נהיגה ברכב בחוף הים, התשנ"ז-1997 קיימת סמכות לפקחי העירייה לאכוף את איסור הנסיעה על חופי הים על ידי פקחי עירייה שקיבלו הסמכה מיוחדת לכך מהשר להגנת הסביבה ולאחר שעברו הכשרה לכך.

בנימיני שהחל לפני למעלה משלוש שנים במאבק לאכיפת חוק איסור העישון במקומות ציבוריים, גילה באותה עת באמצעות שאילתה שהגיש למועצת העיר, כי עיריית נתניה טרם הסמיכה אפילו פקח עירוני אחד לרפואה לאכיפת חוק זה. בעקבות הדיון במועצת העיר תוקן הפגם והוסמכו פקחים.

אדיר בנימיני (הירוקים): "עיריית נתניה נושאת באחריות למה שמתרחש בחופי הרחצה בתחומה והיא חייבת לדאוג לשמירה על הסדר והביטחון. מדובר בחוק שנכנס לתוקף כבר לפני למעלה מ-10 שנים. על העירייה והמשטרה למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד. סרט הוידיאו שתיעד את האירוע ושודר בערוצי הטלוויזיה לא הוסיף כבוד לעיר שכך מתנהלים העניינים בתחומה".