הצגת הכדורגל הכי ירוקה באירופה

10 ליוני 2008   מאת:

טורניר היורו שנפתח בסוף שבוע האחרון, בהחלט יכול להיקרא כטורניר הכדורגל הירוק הראשון, הערים המארחות עשו מאמץ גדול כך שהפעילות תהיה ידידותית לסביבה.

למשל: בעיר אינסברוק באוסטריה שמארחת את הבית של ספרד ורוסיה ינתנו כרטיסים ותגים שניתן יהיה למחזר אותם ,בווינה העבירו את האצטדיון לתקן ירוק מתקדם שמפחית גזי חממה והגדילה לעשות העיר ברן בשוויץ שמארחת את הבית של צרפת ואיטליה, אשר בנתה אצטדיון ירוק חדש במיוחד ליורו, על גג אצטדיון הותקנו כ8000 פאנלים סולארים שמייצרים 1100 מגה וואט חשמל בשנה שזה אומר פחות 630 טון גזי חממה.
ברן לא הסתפקה בזה. היא אף הכינה מערכת תחבורה ירוקה לאוהדים הכוללת מערכת להשכרת למאות זוגות אופניים.

ההכנות האלו וחשיבה הירוקה אפילו על הפרטים הקטנים היא לא גחמה של רגע, אלא פרי תכנון של שנים של כל הגורמים.
כחובב כדורגל אין לי אלא רק להתקנא במאמץ שנעשה בשוויץ ואוסטריה בנושא הירוק, אנו יכולים בהחלט ללמוד וליישם חלק מן הדברים גם כאן.

למשל היום גם בפתח-תקווה וגם בנתניה נבנים אצטדיונים חדשים, למה לא להוסיף לאצטדיונים האלו גג סולארי? אצטדיונים אחרים כמו בהרצליה ובאר שבע זקוקים לשיפוץ למה לא להוסיף גם להם גגות סולאריים? בשיתוף פעולה בין המועצה להסדרים בטוטו והרשויות המקומיות.

גג סולארי יכול להחזיר את השקעה עליו תוך חמש שש שנים, השאלה כאן היא כמה ההנהגה של הטוטו וכמה ראשי הערים שבהם מדובר רוצים ומבינים שכדורגל יכול להיות גורם לקירוב הציבור לנושא הירוק.
גם בעולם וגם בישראל אני משוכנע שמגרש הדשא הירוק יכול להיות נקודת התחלה טובה נוספת להעלאת המודעות לנושא הירוק.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“הצגת הכדורגל הכי ירוקה באירופה”

  1. מאת אנרגיה סולארית:

    מסכים לגמרי, רק לתקן שמערכת סולארית (לפחות בישראל, לא יודע איך זה באוסטריה) לא תחזיר את עצמה תוך שש שנים, אולי תוך עשר שנים – וגם זה, בלי עלות המימון… עוד יש לנו לאן להתקדם. טוב, אולי כשהירוקים יהיו בכנסת הבאה!

לכתוב תגובה