תושבי תל אביב שותפים לאכיפת חוקי העישון במקומות ציבוריים

17 ליוני 2008   מאת:

תושבי המדינה מודעים מזה כשמונה חודשים לחוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים, מתוך הבנה וידיעה כי העישון הפאסיבי גורר אי נעימות בקרב קהלים רבים. אין עוררין על כי אדם יכול לעשן  באוויר הפתוח או בדלת אמותיו אך אל לו להפריע לזולת ובעיקר לא להפריע במקום סגור ללא אוורור מתאים.

החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים (פאבים, בתי קפה וכו') נאכף עד לאחרונה בשתי שיטות עיקריות:

 1. קנסות גבוהים לבעלי עסקים המפרים את החוק, באמצעות ביקורים אקראיים בבתי עסק על ידי פקחי העירייה.

2. דיווחים על מקומות בילוי בהם מעשנים למוקד 106 של העירייה או בטופסי דיווח המגיעים לחברת המועצה הדס שכנאי (מפלגת הירוקים) שמעבירה אותם למחלקת הפיקוח העירונית. כל מקום שמתקבלת לגביו תלונה, נבדק יעל ידי מחלקת הפיקוח העירונית בתוך 7 ימים.

התברר, כי בחלק גדול מן המקרים, פיקוח המגיע בצורה מסודרת לבית העסק לא מצליח להוכיח כי העסק אכן הפר את החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים.

במקביל ממשיכים להגיע דיווחים מאזרחים כועסים על כי החוק לא נאכף.

על מנת להתגבר על הפער בין הדיווחים ובין הביקורים של הפקחים, הוחלט בהתייעצות עם חברת מועצת העיר הדס שכנאי (המהווה פה לאזרחים רבים החשים מצוקה), גורמי האכיפה בעירייה והמחלקת המשפטית, כי אזרח ששהה במקום בו הפרו את חוק העישון, יוכל למלא טופס בו הוא מציין את פרטי האירוע ופרטיו המלאים.

במידה ויתקבל טופס בעירייה עם פרטים מלאים של האזרח, העירייה תוציא דוח ברירת קנס לאותו בית העסק. במידה והוא יחליט לא לשלם את הקנס המגיע עד 5000 ₪, ויחליט לפנות לבית המשפט, האזרח צפוי להעיד במשפט!!

את הטפסים ניתן להוריד באתר האגודה למלחמה בסרטן, עמותת אוויר נקי ובאתר האינטרנט של מפלגת הירוקים.

שכנאי מבטיחה כי כל תלונה תיבדק לגופה וישלח פיקוח לבית העסק. במקרה הצורך, וכאשר יתקבל טופס דיווח עם פרטים מלאים , תישקל הגשת בברית קנס, שיכולה להגיע אף לבית המשפט.

להורדת הטופס לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה