עשייה

מה עשינו ?

עד היום פעלנו רבות במועצת ושיפור חיי תושבי העיר , להלן, רשימה קצרה של הישגינו במהלך השנים

זיהום האוויר :

סגירת תחנת הכח רידינג – מאבק הירוקים הביא לסגירת תחנת הכח רידינג עד שעברה לשימוש בגז. שנים של מאבק בזיהום האוויר ובחברת החשמל, כולל עתירה לבג"צ לסגירת תחנת הכח רידינג, בשיתוף עם עמותת "אדם טבע ודין", הביאו לסגירת התחנה והפעלתה בגז טבעי כך שתושבי שכונת כוכב הצפון בפרט ותושבי תל אביב בכלל ייהנו מאוויר טוב יותר.

חתימה על אמנה להפחתת זיהום האוויר- בזכות הירוקים ראשי הערים של גוש דן חתמו על אמנה להפחתת זיהום האוויר בגוש דן ועל התחייבות לפעול בנושא. זו הפעם הראשונה שבה הרשויות המקומיות לוקחות אחריות על חיי התושבים שבתחום אחריותם.

מחקר להפחתת זיהום האוויר בגוש דן – הירוקים הם מיוזמי המחקר שנערך בטכניון (מוסד נאמן), שיוביל לפיתוח תוכנית ארוכת טווח להפחתת הזיהום. המחקר מציע מספר אפשרויות להפחתת זיהום האוויר בתל-אביב-יפו. בין ההמלצות: גריעת כלי רכב ישנים, צמצום מקומות חנייה במרכז העיר וחיוב שימוש בדלק ידידותי לסביבה.

התנגדות להקמת חניון ככר רבין – סיעת הירוקים דרשה שימוע ציבורי לשמיעת דעתם של התושבים בשאלת הקמת חניון תת קרקעי בכיכר רבין. הירוקים התנגדו בתוקף להקמת החניון שיעודד כניסת רכבים ויגביר את זיהום האוויר. במהלך השימוע, התברר מעבר לכל צל של ספק שעמדת הציבור תואמת את עמדת הירוקים.

אופניים/שבילי אופניים/תחבורה אלטרנטיבית:

פרויקט שיפוץ ציר אבן גבירול וסלילת שבילי אופניים–  הפרויקט כולל, השלמת 100 ק"מ של שבילי אופניים, הטמנת קווי המתח של חברת החשמל באדמה, שתילת עצים רחבי צמרת, הצבת ריהוט רחוב, ועוד.

פרויקט חניית האופניים של הירוקים כולל הבטחת מענה מתאים במקומות ובמתקנים לחניית אופניים באמצעות קביעת הנחיות למיקום מתקנים ושטחי אחסון לחניית אופניים, קביעת תקן חנייה לאופניים ובשלב מאוחר יותר קידום תוכנית בניין עיר שתאפשר תוספת שטחי אחסון לאופניים.

ייזום וקידום פרויקט תחנות להשכרת אופניים – הפרויקט קודם ובוצע בתמיכת סיעת הירוקים ומהוה מודל בכל הארץ – השימוש באופניים העירוניים "הירוקות" הפך לסמלה של העיר העברית הראשונה. סמל שאמור שאמורות להקל על עומסי התנועה והפחית את זיהום האוויר בעיר.

סיוע לקבוצת הרולרבליידס בעיר – לצורך עידוד הסעת המונים יעילה שתסייע בהפחתת זיהום האוויר.

קידום אנרגיה אלטרנטיבית נקייה:

אנרגיה סולארית בבתי ספר – פיילוט והמשך פרויקט – סיעת הירוקים יזמה הצבת פאנלים סולאריים כפיילוט ייחודי על גגות שני בתי ספר בעיר , כיום הפרויקט קיבל רוח גבית ומתקנים כאלו החוסכים הן חשמל והן מהווים מקור חינוכי לחיסכון בחשמל ימצאו את דרכם הן לבתי הספר האחרים בעיר והן לגגות של מבנים עירוניים.

פרויקט חסכון באנרגיה –  שהינו יוזמה של סגן ראש העירייה , פאר ויסנר, כולל תוכנית לחסכון באנרגיה בכל מוסדות העירייה , זאת כדי לעמוד ביעד שבו התחייבה העירייה של הפחתת 20% מגזי החממה בעיר עד 2020

שמירה על החופים/מניעת זיהום הים:

תאורת גולשים – גלישת הגלים מהווה מוקד משיכה לחוף ימה של תל אביב , סיעת הירוקים יזמה התקנת תאורת לילה לרווחת גולשי הגלים . בקיץ 2010 הותקנה התאורה בחוף הילטון והחוף מתפקד כחוף גלישה לילית למען תושבי העיר.

נוהל ניקוי החוף – סיעת הירוקים יזמה שינוי בנוהל ניקוי החופים בקיץ. הנוהל החדש שמתבצע ע"י מחלקת החופים מבוצע החל משנת 2010  , כך שהניקוי נערך ישר בלילה לאחר סיום יום הרחצה וגם בבוקר שלמחרת , פועלה זאת מונעת היסחפות של זבל שנערם במשך היום לתוך הים עם גאות הים בלילה. כמו כן הוכפלו מספר הפחים בחוף והוצבו פחים המיועדים למחזור בקבוקים ועוד.

מניעת זיהום הים – קו איילון והארכת המוצאים. בעקבות דרישת סיעת הירוקים קודם פרויקט  הקמת קו איילון שמטרתו להוות קו מאסף נוסף. שימוש בקו נוסף יקטין משמעותית את הגלשת השפכים לים בחורף כאשר יורדות כמויות משקעים משמעותיות . כמו כן סיעת הירוקים יזמה את פרויקט הארכת מוצא החרום של השפד"ן ללב ים – כך שבעת הזרמת חרום, השפכים לא ימצאו את דרכם לחופי הרחצה ויישארו בלב לים .

פרוייקט "סי אנד-סאן" – בזכות הירוקים, החוף בפרוייקט סי-אנד סאן הוחזר לציבור. במסגרת המאבק לשמירה על החופים, פאר ויסנר גישר מטעם בית המשפט בין עמותת "אדם טבע ודין" לבין יזמי פרוייקט סי אנד-סאן והדיירים במאבק שנמשך שנים. במסגרת ההסכם, הוחלט על החזרת השטח הפתוח לציבור. ההסכם כולל בין היתר: פירוק החומה והגדרות בקו 100 המטרים מקו החוף, שיקום השטח, בניית טיילת לרווחת הציבור, פיתוח חוף רחצה ואיסור הקמת מבנים וגישה חופשית לציבור לכל שטח החוף. את התוצאה ניתן לראות כבר בשטח.

מאבק נגד צינור השפד"ן בחוף הילטון –הירוקים הובילו את המהלך נגד התוכנית להקמת מיגון הצינור שאמורה היתה לפגוע ברצועת חוף הילטון. לאחר מאבק ארוך ביחד עם הגולשים, העירייה קיבלה את המלצת הירוקים לבחור בחלופה שאינה גוזלת ולו סנטימטר אחד מרצועת החוף של תל-אביב-יפו.

בוצת השפד"ן– נציג סיעת הירוקים בשפד"ן, מר פאר ויסנר, הוביל את הועדה למציאת פתרון לבוצת השפד"ן. הפיתרון שהתקבל בסופו של דיון הינו טוב בהרבה מהפתרון הקודם (שריפת הבוצה) ויביא לתוצאה מהירה יותר לסיום הזרמת הבוצה לים התיכון וזיהום החופים.

קידום פרויקט הרחבת החוף המערבי ביפו ומצוק תל-ברוך. לאחר שנים בהם התכווצה רצועת החוף ביפו למינימום.

הקמת פארק חופי בתוכנית "צפון מערב העיר"וביפו בזכות הירוקים  תוכנית צפון מערב כוללת רצועה משמעותית של פארק חופי המשאירה רצועה נגישה לציבור  של כ- 250 מטר בין הבניה המתוכננת באזור לבין חוף הים – באזור יפו כבר ניתן להינות מהפארק שהוקם על "הר הזבל" שיהיה נחלת האזור במשך שנים ובפרויקט מחזור הגדול מסוגו הפך לפארק ירוק ומרשים..

קידום פרוייקט כדורעף בחופי העיר במסגרת הפעולות לעידוד ספורט עממי בעיר הוקמו לדרישת סיעת הירוקים, 10 מגרשים נוספים לכדורעף חופים בחופי העיר תל-אביב-יפו. והותקנו מתקני תאורת לילה.

טיפול בבעיית זיהום הים. מאבק מתמשך בשפד"ן נגד הזרמת השפכים לים, בשיתוף עם ארגונים הירוקים ועמותת "צלול".

קרינה אלקטרו-מגנטית / חברת חשמל :

דרישה להטמנת קווי המתח בפארק הירקון – הירוקים נאבקו מול חברת החשמל בדרישה להטמנת קווי המתח בפארק הירקון. קווי המתח העיליים פוגעים בסביבה ומסכנים שלום ציבור באי הפארק שהווה את השטח הפתוח של כל באי המטרופולין. אומנם ההטמנה לא בוצעה אך בזכות סיעת הירוקים חברת החשמל נמנעה מלהעביר את קו המתח העליון  (400 קילו ואט) בשטח פארק הירקון.

בזכות הירוקים בכל פרוייקט עירוני לשיפוץ רחובות, חברת החשמל נדרשת להטמין את קווי המתח.

טיפול בבעיית השנאים קרינת חשמל במוסדות החינוך בעיר – ביוזמת הירוקים, הוחלט לערוך מיפוי מקיף של רמת הקרינה בסמוך לבתי ספר וגני ילדים, ביניהם 32 בתי ספר הנמצאים במרחק 50 מטר או פחות מתחנות טרנספורמציה.

תכנון ובניה: שמירה על שטחים ציבוריים, עצירת "טירוף" המגדלים ותכנון נכון של העיר

מתחם שוק בצלאל – בזכות מאבקה של סיעת הירוקים והעומד בראשה , סגן ראש העיר , פאר ויסנר. שונתה תוכנית השוק הסיטונאי ובמקום לא יבנה מגדל דירות אלא בניה נמוכה המשתלבת עם המרקם העירוני במקום.

מתחם השוק הסיטונאי – בזכות סיעת הירוקים שופרה תוכנית השוק הסיטונאי כך שהפרויקט במקום ישתלב עם הרחובות הסמוכים לו ולא יהיה זר להם.

כיכר המדינה – סיעת הירוקים התחייבה להלחם על מנת לשמור על כיכר המדינה כשטח ירוק ופתוח. על אף החלטת הועדה המקומית הגישה הסיעה ערעור לועדת הערר  , בעקבות הערעור התוכנית כרגע מוקפאת ואינה יוצאת לפועל.

קריית ספר – הסיעה התחייבה כי השטח בקריית ספר ישמר כפארק לרווחת התושבים.  בעקבות הצעת הפשרה שהובילה סיעת הירוקים לניוד זכויות הבניה באזור , הוחלט לא לבנות בקריית ספר מגדל והשאר היסטוריה. כיום במקום נבנתה גינה יפיפיה לרווחת תושבי האזור.

דיור בר השגה – הסיעה הבטיחה כי תקדם דיור בר השגה לצעירים – בעקבות הצעת סיעת הירוקים אישרה הועדה לתכנון ובניה מגורי "לופטים" בשני אזורים בעיר . כמו כן הוקמה ועדת דיור בר השגה (דב"י) ופרויקטים שונים התחייבו להקים במסגרת תוכניתם דירות שיוגדרו כבר השגה (שכירות ומכירה). כל זאת על מנת להשאיר בעיר את התושבים המהווים את "הצבע" לעיר תל אביב (סטודנטים , זוגות צעירים, אמנים, גולשים וכו'). בנוסף, בימים אילו העירייה הוציאה לשיווק דירות להשכרה במחירים ברי השגה וכן יזמים בעיר מחויבים להעניק דיור בר השגה בפרויקטים אותם הם בונים.

תמ"א 38 – סיעת הירוקים הובילה את אישור מדיניות העירייה בנושא תמ"א 38 (ועדה בראשותה)– זאת על מנת בראש ובראשונה לקדם את התוכנית כך שביטחונם של התושבים ישמר והמטרה השנייה היא לעודד להתחדשות עירונית באזורים הזקוקים לכך. אין ספק כי קידום פרויקטים של תמ"א 38 יביא הן לפתרון לבעיית המיגון והן למציאת פתרונות דיור לזוגות צעירים ובעיית מחירי הדיור בעיר לקניה ולהשכרה.

שמירה על פארק הירקון פתוח לרווחת התושבים – עיריית תל-אביב-יפו אישרה את המלצת הועדה המיוחדת בראשות פאר ויסנר הירוקים שהוקמה בשיתוף עם עמותת אדם טבע ודין והתושבים לדיון בעתיד פארק הירקון. על פי החלטות הועדה, לא תאושר בנייה נוספת בפארק הירקון מעבר למה שאושר בעבר (1.1%), ויושם דגש על שמירת השטחים הירוקים במתחם הפתוח.

פיתוח פארק ירקון מזרח – בהמלצת הועדה בראשות הירוקים, העירייה הקימה את פארק ירקון מזרח שמהווה חוליה ברצף הפארק העירוני. התוכנית כוללת פארק פתוח ונגיש לשכונות צפון מזרח העיר, על ידי סלילת מערכת שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים, שמירה על מערכות אקולוגיות ובתי גידול יחד עם פתרונות נופיים וכן שימור ואדי נווה שרת כפארק שכונתי.

פארק איילון – ניצחון מכריע לירוקים בנושא פארק איילון. ועדה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה את תוכנית הפארק ללא בנייה למגורים. בנוסף, הירוקים הביאו לאישור מועצת עיריית תל-אביב-יפו קריאה לתמוך בהקמת פארק איילון שישרת את תושבי דרום העיר. במקביל, קראה העירייה לממשלה לתמוך בהחלטת המועצה הארצית ולהביא למימושה בשנים הקרובות.

ייזום הקמת גינות קהילתיות – ביוזמת הירוקים, עיריית ת"א-יפו החליטה לקדם פרוייקט שנועד לעודד ולסייע לוועדי בתים לשפץ את הגינות הפרטיות בבתים המשותפים, במסגרת זו, הירוקים מנסים לעודד את התושבים לקחת אחריות על סביבתם באמצעות תמריצים שונים, ובכך להפוך את העיר לירוקה ופורחת.

פרוייקט "נופי ים" – ביטול ה"דרך הצפונית" המתוכננת בפרוייקט "נופי ים". ביוזמת הירוקים, בוטלה סלילת הכביש בתוך השכונה, כביש שאמור היה להוות המשך לרח' בן יוסף שיתחבר עם הכביש הראשי ת"א-חיפה. הועדה המחוזית החליטה לתת תוקף להסכם שגובש על שינויים במסגרת השולחן העגול בראשות יו"ר הירוקים פאר ויסנר.

ביטול תוכנית הבינוי "נוה-אביבים" – הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה קיבלה את ההתנגדות התושבים להקמת השכונה היוקרתית. בסיוע הירוקים, נמנעה קידומה של תוכנית שאמורה לבטל את הריאה הירוקה הקיימת במקום, להגביר את עומסי תנועה ובעיות החנייה וליצור שינוי קיצוני באופי השכונה.

תוכנית "צומת הפיל" – במסגרת תוכנית ו.ב.ע להקמת מחלף מתחת לצומת, התקיים מאבק של הירוקים על מנת להאריך את המנהרה ב- 200 מ' נוספים, במטרה להרחיק אותה מבתי התושבים ולשמור על איכות חייהם.

התנגדות לאזור התעסוקה המתוכנן ממזרח לצומת מסובים בשל הפגיעה בנחל איילון – ההתנגדות נובעת מכך שהפרוייקט ישפיע לרעה על בנחל איילון. הירוקים טענו כי קודם יש לנצל את אזורי התעסוקה הקיימים.

נחל הירקון:

תביעה ייצוגית לניקוי נחל הירקון ואיילון– לאחר מאבק של כשלוש וחצי שנים נגד זיהום נחל הירקון, בית המשפט קבע כי על המדינה והרשויות לבצע את תוכנית "גאולת הירקון", לניקוי הנחל.  כיום הנחל נקי והדגים והחיות חזרו אליו.

הגנה על העצים בעיר:

נוהל גיזום עצים במטרה למנוע גיזום יתר – הירוקים דרשו מהעירייה לבדוק את נושא המכרזים לגיזום וכיום קיים נוהל ברור במכרזים לגיזום שמטרתו להגן על העצים ולפקח על עבודת הגוזמים.

דרישה מהעירייה להגיש תביעות משפטיות כנגד כל מי שיכרות עצים (גם בחצר הבית) ללא היתר של פקיד היערות.

שמירה על עצים ותיקים – לדרישת הירוקים, אוכן נוהל עם הנחיות ברורות להעתקת עצים בעיר (כולל לועדי בתים). הנוהל כלול צילום של העץ לפני ההעתקה, ואישור הועדה הקומית.

פרסום לתושבים את דבר איסור כריתת העצים– העירייה נענתה לדרישת סיעת הירוקים ופרסמה באמצעות תלוש הארנונה את העובדה שכל העצים בעיר מוגנים על פי חוק עזר עירוני וכי אין לכרות עצים גם בשטח הפרטי ללא היתר של פקיד היערות.

פרוייקט "אמץ עץ" – הירוקים קידמו בעיריית תל-אביב-יפו את פרוייקט "אמץ עץ" בסביבה העירונית., המותאמת לתוכנית הלימודים בבתי הספר. על פי התוכנית, כל תלמיד יאמץ לו עץ ויקבל תעודה שהיא הסכם של חברות בינם לבין העצים.

בעלי חיים :

איסור עירוני על קיום קרקסים שפוגעים בחיות. רון חולדאי אימץ את דרישת סיעת הירוקים להפסקת פעילות קרקסים המתעללים בבעלי החיים- תל אביב-יפו, העיר שאירחה במשך עשרות שנים קרקסים מכל רחבי העולם – סוגרת בפניהם את שעריה. את הקמפיין נגד הקרקסים בעיר הובילו סיעת הירוקים ביחד עם עמותת "אנונימוס".

גינות לכלבים: ביוזמת סיעת הירוקים, עיריית תל-אביב-יפו הוכשרו עשרות גינות וחורשות ברובעים השונים של העיר לשימוש הכלבים ובעליהם. המטרה, להקל על בעלי הכלבים ולמנוע מתן דוחו"ת רבים לבעלי הכלבים ללא רצועה.

איסור על התעללות בסוסים וחמורים: הירוקים יזמו הכנת תוכנית מקיפה ביחד עם אגף הפיקוח והוטרינר העירוני בחסות מנכ"ל העירייה, לאכיפת החוק הדורש רישוי וביקורת מכל מי שמחזיק סוסים וחמורים בתל-אביב-יפו.

חינוך לאהבת בעלי חיים בבתי הספר: הכנת תוכניות בשיתוף עם מינהל החינוך והעמותות השונות (S.O.S חיות ועוד) להעברת נושא אהבת בעלי החיים ונגד התעללות ואלימות כלפי בעלי חיים בבתי הספר ואף דאגו לכך שהעירייה תתקצב את הנושא.

ייזום חוגים לנוער בכפר שלם שבהם ילמדו הילדים כללים להתייחסות נאותה אל בעלי חיים. יישום הרעיון כולל הפעלת מוקד ייעוץ וחוגים לנוער במסגרת פעילותה של המחלקה והטרינרית על ידי תמיכה מהעירייה ובסיוע ארגונים ועמותות למען בעלי חיים.

פרוייקטים לאימוץ בעלי חיים: קידום הפניניג ימי אימוץ של הכלביה העירונית ועמותת S.O.S. חיות בפארק הירקון. מדי שנה הוצאו הכלבים על ידי הילדים המתנדבים מבתי הספר בסביבה והציבור מוזמן לאמץ אותם.

משטרת בעלי חיים: קידום רעיון הקמת משטרת בעלי חיים שתעבוד בצמוד למשמר האזרחי, משטרת ישראל והפיקוח.

טיפול בתלונות על התעללות בבעלי חיים במקומות שונים בתל-אביב ובאזורים נוספים בארץ.

התפלת מים:

קמפיין המעודד שתית מי ברז – סיעת הירוקים יזמה קמפיין לעידוד שתיית מי ברז במקום קניית בקבוקי מים בבקבוקי פלסטיק – הקמפיין משיג שתי מטרות חשובות , אחד חברתי כלכלי, שימוש במי שתייה שבברז הטובים והזולים בהרבה מאילו המינרלים, והשניה סביבתית ,הפחתת השימוש במכלי הפלסטיק המזהמים.

התפלת מים בפארק הירקון – קידום פרוייקט להתפלת מי נחל הירקון שישמש להשקיית הגינות בפארק. החשיבות שבפרוייקט, הוא שימוש כפול במים – הן להצלת הנחל והן להשקיית הפארק.

מיחזור/טיפול בפסולת:

קידום מהלך להטמנת מכולות האשפה הענקיות מתחת לאדמה – המטרה, להוציא את "הצפרדעים" ולהקים פחי אשפה גדולים תת-קרקעיים וידידותיים לסביבה, כפי שמקובל במדינות המפותחות בעולם.

קידום פרוייקט מיחזור הנייר בעיר תל-אביב-יפו.

אסבסט:

טיפול בבעיית האסבסט במוסדות חינוך – לדרישת הירוקים, עיריית תל-אביב-יפו ערכה סקר אסבסט בכל מוסדות החינוך בעיר ופעלה להסרתם.

תרבות ופנאי:

מאבק נגד קריאת מוזיאון ת"א ע"ש התורם סמי עופר. בזכות המאבק שהובילה סיעת הירוקים נמנעה קריאת המוזיאון על שם התורם סמי עופר. ההתנגדות נבעה מכך שהמוזיאון הוא גוף השייך לציבור ולא נכס של תורמים.

העצמת מוזיאונים – סיעת הירוקים קידמה כניסת ילדים ונוער חינם למוזיאונים ברחבי העיר על מנת לעודד ביקורים במוזיאונים הן של ההורים והן של הילדים.

שימור היכל התרבות – בזכות סיעת הירוקים הוקמה ועדה שתפקידה לדאוג לשימורו של היכל התרבות על מרכיביו המקוריים וזאת על אף השיפוץ הנחוץ והנרחב שהוא עובר.

נכויות:

הנגשת העיר לנכים – הירוקים, בפועלים להנגשת העיר תל-אביב-יפו לציבור הנכים. הירוקים פועלים מספר שנים ובאופן שיטתי בתחום זה הן בהנגשת רחובות, הנגשת שפת הים והנגשת גינות ציבוריות. הנגשה פירושה לא רק למוגבלים פיזית אלא גם לכבדי שמיעה, כבדי ראייה ועוורים.

ייזום והובלת תוכנית להעסקת מוגבלים פיזית בפעילות העירונית – ביוזמת סיעת הירוקים גובשה תוכנית לשילובם של אנשים עם מוגבלויות פיזיות בפעילות העירונית. זהו ניסיון לצעד מעשי לביצוע האידיאולוגיה והמדיניות שהתגבשה לצורך שילוב מרבי של אנשים עם מוגבלויות בכל מעגלי החיים של החברה.

פיתוח דרום העיר:

ייזום וקידום מהלך לקיבעת מכללה לדרום העיר : לצורך חיזוק השכונות הדרומיות של העיר. מדובר במהלך בעל חשיבות ציבורית וחברתית, שיעלה את קרנו של הדרום ויביא לשגשוג כלכלי וחברתי באזורים המקופחי זה שנים.

כללי:

הצעה להקמת עיריית גג לכל ערי גוש דן. ההצעה – להקים מבנה ארגוני חדש שלא נשען על הגבולות המוניציפליים הנוכחיים, שיאפשר להתמודד עם החברה בישראל בהתאם לצרכי המאה
ה- 21. באופן זה ניתן יהיה לאחד משאבים, לערוך ניצול נכון של השטח ולבנות תוכנית אב לתכנון נכון של צרכי האיזור בתחומי איכות הסביבה, חברה ועוד.

מאבק בתחנות דלק מזהמות – הירוקים מנהלים במסגרת הועדה המקומית לתכנון ולבנייה מלחמת חורמה בכל תחנות הדלק המזהמות בעיר ושאינן עומדות בתקנים הסביבתיים, כולל דרישה לטפל בזיהומי הקרקע.

חיסכון במים – טיפול בבעיית הממטרות בצדי הדרכים – המטרה: למנוע תאונות דרכים ובזבוז מיותר של מים.

הצעה לשינוי שיטת הרמזורים במטרה למנוע תאונות דרכים – הירוקים הציעו לאמץ את המודל האירופאי בתל-אביב, לפיו יוצב רק רמזור אחד לצד קו ההפרדה בצומת.

מניעת מטרדי רעש ממטוסים – הירוקים דרשו להסיט את מסלולי הנחיתה בנתב"ג כדי למנוע רעש מטוסים מתושבי דרום העיר. הירוקים הגישו תלונה בפני שרי התחבורה ואיכות הסביבה על מטרדי רעש ממטוסים הנוחתים מעל שכונות בדרום תל אביב וביקשו להסיט את מסלולי הנחיתה.

איסור רכיבה על קטנועים וסוסים בתחומי פארק גני יהושע – הירוקים קידמו את היוזמה והפעילו לחץ על הנהלת הפארק להצבת 70 שלטים האוסרים כניסת קטנועים וסוסים לשטח הפארק. בעקבות הצבת השלטים, התופעה הצטמצמה.

תוכנית שימור מבנים בעיר תל-אביב-יפו – הירוקים הציעו לדון מחדש בתוכנית השימור ודרשו להקנות כפיצוי זכויות בנייה מוגדלות לבעלי נכסים לשימור.

חיסכון בנייר– הירוקים פנו למזכירות המועצה בבקשה להפצת הפרוטוקולים באמצעות מדיה מגנטית במקום הפצה בדואר. לאחר בדיקה של היועץ המשפטי לעירייה, אושרה הפצת הפרוטוקולים באמצעות מדיה מגנטית.

עישון במקומות ציבוריים: הירוקים יצאו הינם ממובילי אכיפת החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים .

אפשר למצוא אותנו בפייסבוק לחצו כאן

או ליצור קשר במייל : telaviv@green-party.co.il