ארכיון הנושא 'סניף תל אביב'

תל אביב יפו תפיסת עולם עיורנית – מיכאל רועה

יום חמישי, 10 לאוקטובר 2013   מאת:

מערכת הבחירות בתל-אביב הפכה לאירוע עצוב וחסר חיים. יותר מ-20 רשימות, חלקן עם אג'נדה צרה, שאינן מציגות התייחסות כוללת לחמש שנות פעילות עירונית, כזו המשפיעה באופן הדוק על חיי היומיום של כל אחד מאיתנו. מיכאל רועה והירוקים מציגים אלטרנטיבה במועצת העיר – מאת: מיכאל רועה

מיכאל רועה

מיכאל רועה

ב-22.10 נלך לקלפי כדי לבחור את חברי מועצת העיר ואת ראש העירייה. מערכת הבחירות שמתנהלת בתל-אביב-יפו אולי מוגדרת כדמוקרטית, אבל היא לא באמת כזו. 80% ממערך החיים של התושב מתקיים במישור המוניציפאלי. אחת לחמש שנים מתייצבים הנבחרים כדי לזכות באמון הציבור. השאלה היא על בסיס מה הם מבקשים אמון זה.

אישית, הייתי מצפה להצביע לאחר שהוצגה בפני תכנית סדורה, תכנית עבודה לחמש השנים הבאות. חשוב גם להבין מהי יכולתן של הרשימות לקיים דיאלוג ולהציג אלטרנטיבות. למיטב הבנתי זו דמוקרטיה, זו האפשרות האמיתית להציג דרכים שונות לפעולה בפני התושב כדי לאפשר לו בחירה.

לצערי הדבר לא קורה בתל-אביב-יפו! מערכת הבחירות בתל-אביב הפכה לאירוע עצוב וחסר חיים. זה עצוב כי זו עיר מרכזית שמעצבת ומובילה את השינויים החשובים ביותר בחברה הישראלית.

אז מה יש לנו?

יותר מ-20 רשימות, חלקן עם אג'נדה צרה, שאינן מציגות התייחסות כוללת לחמש שנות פעילות עירונית, כזו המשפיעה באופן הדוק על חיי היומיום של כל אחד מאיתנו. הרשימות עוסקות בנושאים מעניינים ובחלקם חשובים – אבל באופן נקודתי. מאבק בגזענות (חשוב), זכויות בעלי-חיים (חשוב), בילוי לצעירים בעיר (חשוב), צפיפות בכיתות הלימוד (חשוב מאוד), גירוש פליטים גזעני וצעקני ועוד. מדובר באוסף רעיונות (טובים בחלקם וחלקם הזוי) אשר ביחד אינם פורשים תמונה שלמה.

העיר תל-אביב-יפו מנהלת תקציב שנתי של חמישה מיליארד שקל – היא אינה יכולה לאפשר לעצמה להתנהל על פי רסיסי אג'נדות. משמעות הדבר כי כוחו של ראש העירייה והפקידות יהיה כמעט אבסולוטי וללא בקרה ואיזון במרבית תחומי החיים והניהול העירוני. מצד אחר, אסור שנגיע למצב של שיתוק בשל חוסר יכולת לגבש נציגים לוועדות העיר החשובות. דוגמה כואבת היא הוועדה לבניין ערים, שללא נציגות חזקה ובעלת עמדות ברורות, מגובשות וידועות יצוצו הפתעות "לא נעימות" לתושבי העיר חדשות לבקרים!

בתל-אביב התנהלו בשנים שחלפו לא מעט מאבקי תושבים. רובם לא צלחו או עדיין לא צלחו. באופן אישי ניהלתי מאבק נגד תכנית הזויה באזור ביפו, נגד כביש שהיה אמור לפגוע במרקם החיים של שכונה שלמה. המאבק גזל זמן ומשאבים רבים של תושבי המקום. ניצחנו. אולם האם היינו בכלל צריכים להגיע למצב של מאבק? לדעתי לא. אם העירייה הייתה מתפקדת כראוי – הצעה כזו כלל לא הייתה עולה על השולחן.

המסקנה היא שתל-אביב-יפו צריכה מועצת עיר חזקה הכוללת אנשים בעלי אינטגריטי ויכולת. כיהנתי בעבר כסגן-ראש-העירייה וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. אני חוזר למועצת העיר בראש מפלגת "הירוקים", כדי להציע תיקון למגוון רחב של נושאים, המתנהלים לדעתי לא כפי שהם צריכים להתנהל. אני מאמין שקבוצה של חברי מועצה מחויבים יכולה להשיג חלק מהאיזון שתל-אביב-יפו נדרשת לו.

להלן רשימת המשימות שהצבנו לעצמנו בחמש השנים הבאות.

תכנון ובנייה:

  1. הפסקת הבנייה בשטחים הפתוחים בצפון העיר לטובת בנייה בדרום העיר וביפו.
  2. קידם תמ"א 38/2 במרכז העיר.
  3. בניית 5,000 יחידות דיור להשכרה על קרקע עירונית.
  4. הקצאה של דיור בר-השגה בכל מיזמי הדרום ויפו. ביפו 1יש לכלול בצורה ברורה את הקהילה הערבית.
  5. הקצאה של יחידות לדיור ציבורי בכל פרויקט על קרקע של מינהל, לפחות 2% לפרויקט.
  6. עידוד הקמה של דירות לופט באזורי תעסוקה למיניהם.

בריאות הציבור:

  1. הטמנת כול קווי המתח הגבוה והשנאים בקרקע.
  2. הפעלת הפרויקט לניקוי זיהום תע"ש במי התהום ועצירת הגזים הרעילים.
  3. דחיפת חברת דן למעבר לאוטובוסים חשמליים.
  4. הטלה של אגרת עומס לתושבי חוץ הנכנסים ללב העיר ולאזורי עומס תחבורתי.
  5. הסבת רכבי העירייה לגז וחשמל.

תחבורה וחנייה:

  1. הקטנת כמות המכוניות הפרטיות הנכנסות למרכזי עומס באמצעות אגרת עומס (לא לתושבי תל-אביב-יפו) לכל מכונית פרטית הנכנסת בשעת עומס לאזורי הפקקים ואזורים ללא חנייה.
  2. ייעול מערך האוטובוסים. ניסיון לתכנן קווי אוטובוסים בין הערים השונות החוצים כיום את העיר כך שלא יעברו בתחומה, ושימוש בקווים פנימיים קצרים של אוטובוסים חשמליים.
  3. קידום תמ"א 38/2 בלב העיר המאפשרת חניית תושבים בבתיהם במקום שיחפשו במשך שעות חנייה פנויה.
  4. אכיפת חנייה לתושבים. פעילות הפקחים תחל שעה לאחר הציון בתמרור (במקום בשעה 17.00 האכיפה תחל בשעה 18.00) ותאפשר זמן סביר להוצאת המכונית לאלה שאינם תושבי המקום. כמו כן ייקבע צד קבוע לחנייה חופשית גם בשעות הערב.

אופניים:

המשך סלילת השבילים תוך מאמץ להוריד את הנתיבים לכביש. קביעת כללי רכיבה כדי לא לסכן הולכי רגל ואת הרוכבים עצמם.

חוף הים:

חוף הים הוא הנכס הגדול של תל-אביב-יפו. העירייה תמנע כל הגלשה של שפכים לים. העירייה תעסוק בניקוי החוף והמים בקרבת החוף ממזהמים ופסולת.

מסחור הזכיינים: ייקבעו כללים ברורים לגבי חוף הים וסנקציות יופעלו על החורגים מגבולות המותר.

תכנית 3700 תשונה, כך שתכלול את ערכי הטבע במסגרת התכנון. תכנית זאת אינה נחוצה בשנים הקרובות ויש להקפיאה.

חינוך:

  1. העיר משופעת בצעירים. נדרשים אם כן פעוטונים שעלות השהייה בהם אינה דורשת משכנתה שנייה. יש להקים אשכולות פעוטונים, להעמידם להפעלה פרטית במחיר קבוע ובפיקוח על סטנדרטים. צריך לעשות כל מאמץ להוציא פעוטונים מבנייני מגורים רבי דיירים ולמנוע עימותים מיותרים.
  2. יש להחזיר לשימוש עשרות בתי-ספר אשר חולקו לעמותות ולהפעלות אחרות. בתי-הספר הללו יופעלו מחדש כדי להקטין את הצפיפות בכיתות הלימוד בעיר. בתי-ספר אלו קיימים והירוקים יחשפו אותם!
  3. תוקם מועצת חינוך אשר בה ישבו נציגי הורים, תלמידים, מורי בתי-הספר ומנהלים יחד עם אנשי המקצוע של העירייה. המדיניות שיומלץ עליה יחד עם מועצת החינוך תובא לאישור העירייה ותהפוך לחלק מהמדיניות העירונית.

תברואה:

על העירייה להאיץ ביצוע פחים שקועים ולסלק את הצפרדעים ופחי האשפה הגדולים מן המרחב הציבורי.

בעלי חיים ובעליהם:

על העירייה לכתוב אמנה מחייבת לשמירת זכויות בעלי החיים ותקבע קוד התנהגות עירוני.

– גינות הכלבים שהוקמו, ישודרגו, הגדרות יוגבהו במקרה הצורך, מתקני מים ייבנו ויישתל דשא.

– הקמת גינות מורחבות, בייחוד בפארקים, עבור כלבים גדולים.

– מתקני האכלה מסודרים לחתולים יוצבו ברחבי העיר בצורה מסודרת ויוגבר העיקר של חתולי הרחוב.

– יוקם פנסיון עירוני לכלבים בשולי העיר שיאפשר שהייה של בעלי חיים לתקופות קצרות.

תרבות:

תל-אביב-יפו, מרכז התרבות הישראלי, מתמקדת בעיקר בהשקעה במוסדות הגדולים ואינה מסייעת מספיק לגלריות, תיאטראות קטנים ואמנים שונים.

– יש לקבוע קוד מחודש למוסדות תרבות קטנים אשר הארנונה בהם תופחת למינימום.

מרחב ציבורי:

מועצת העיר תקבע את מערך הכללים במרחב הציבורי תוך שמירה על כבוד האדם והמרחב הנדרש לתנועה חופשית, ללא מטרדים ומכשולים, רעש ומסחור הפוגע בהולך הרגל. יש לתכנן את המרחב כך שבמקום הראשון יילקח בחשבון הולך הרגל ועגלת התינוקות.

טבע עירוני:

– עצי העיר הינם גורם מרכזי בהקטנת זיהום וביצירת הצל על הרחוב והכביש. העירייה תמנע גיזום פרוע הפוגע במרחב.

– יחודש נוהל הגיזום עם סנקציות לגבי קבלנים הפוגעים בעצים ללא היתר מיוחד .

שבת:

תל-אביב-יפו היא עיר פתוחה המכבדת את כל תושביה ומבקריה.

כדי לאפשר לכל תושב את עונג השבת שלו, תקיים העירייה תחבורה ציבורית ללא תשלום משכונות העיר השונות לים. התנועה תהיה בצירים הראשיים בלבד ובאוטובוסים שאינם יוצרים מטרדי רעש וזיהום אוויר.

בתי-קפה, מסעדות, בתי-קולנוע, תיאטראות, מרכזי מוסיקה ובילוי יפעלו באופן מלא, תוך הקפדה לא ליצור מטרדים במתחם הציבורי ומטרדים לדיירים הגרים בסביבת העסק.

חניות מזון ייפתחו לשעות מוגבלות בלבד.

במהלך השבת לא תורשה פריקה וטעינה של סחורה או כל מטרד אחר.

עמדת הירוקים למתרחש בדרום העיר

המציאות הקשה, המצויה בדרום העיר, היא תולדה של שני גורמים:

  1. התפתחה עזובה אורבאנית שנובעת מחוסר טיפול והתייחסות עירונית. ב-15 השנים שחלפו התמקדו בעיקר בפיתוח שכונות המגורים בצפון, שכונות יוקרה, והדרום נעזב כמעט לחלוטין, מה שגרם להמשך ההתדרדרות.
  2. הפעולה חסרת האחריות של ממשלת ישראל, שאפשרה העברה ישירה של פליטים באוטובוסים היישר מהגבול וממחנות המעבר. אלה נפרקו באזור התחנה המרכזית בתל אביב, ללא פתרונות של קורת גג, עבודה ודרך סבירה להתקיים.

החיבור בין שני גורמים אלה, מוביל להתמוטטות אורבאנית קהילתית של שכונות הדרום. מפלגת הירוקים רואה לכך פתרון מערכתי בלבד;

  1. על ראש עיריית תל אביב לדרוש באופן מיידי מממשלת ישראל שילוב של קהילת הפליטים בעבודות חקלאיות בכל רחבי הארץ, תוך כדי עצירת ייבוא של עובדים זרים נוספים. פתרון זה צריך להתבצע באופן כמעט מידי, כדי להפחית את מספר הפליטים המתרכזים ללא קורת גג או עבודה בדרום העיר.
  2. על עיריית תל אביב לאכוף באופן תקיף את החוק נגד פיצול דירות, המאפשר לבעלי דירות להפוך את החלל שברשותם למכלאות אדם, ולדחוס עשרות אנשים בתנאים בלתי סבירים.
  3. כדי להחזיר חלק מהביטחון האישי של התושבים הגרים במקום, על עיריית תל אביב להעביר את הכוחות המיוחדים שנבנו בשנים האחרונות, קרי שיטור משולב, שחף, כוח דלתא, לפעילות אינטנסיבית בדרום.
  4. עיריית תל אביב תתגבר את כל אגפיה בדרום העיר – בעיקר מערכות תברואה ושפע, וזאת כדי לנקות את המקום ולסלק את הצחנה והזוהמה שהצטברו בחלק מהמקומות.
  5. פתרון לטווח בינוני-ארוך – על עיריית תל אביב להעביר את מאמצי הפיתוח של העיר לדרומה – משאבי תכנון, ניהול ואינטגרציה בין גופים ממלכתיים כמו מנהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון ואחרים, כדי להתחיל וליישם תכניות פיתוח אורבאני ולהתמודד עם העזובה שהתפתחה במקום במשך השנים.
  6. כדי להילחם בעזובה ולמשוך אוכלוסיות חדשות, עיריית תל אביב תקים בית ספר תיכון עיוני, גני ילדים ופעוטונים, אשר יהוו בסיס אמיתי למשיכה של אוכלוסייה צעירה לדרום העיר.

אזור דרום העיר הוא הפוטנציאל הגדול ביותר של התפתחות עירונית בתל אביב יפו. זה הפתרון האמיתי לדיור בר השגה לצעירי העיר, זוגות צעירים ומשפרי דיור. הסיכוי להתפתחות והגעה של אוכלוסיות אלה מותנה במערך חינוך מתוגבר ושירותים קהילתיים מחוזקים.

סיעת הירוקים בת"א נאבקת נגד המגדלים בככר המדינה

שבת, 01 לדצמבר 2012   מאת:

שתי החלטות שונות שהתקבלו השבוע בנוגע לבנייה בכיכר המדינה בתל אביב הביאו לשתי מסקנות הפוכות: בעלי הקרקע בטוחים שלאחר 70 שנה נסללה סוף-סוף הדרך להקמת רבי הקומות המיוחלים. סיעת הירוקים במועצה, שמתנגדת לבנייה, מאמינה כי היא תיקבר לעוד שנים רבות

בסיעת הירוקים טוענים כי התוכנית להקמת פרויקט היוקרה היא שערורייה. לדבריהם, היא צפויה לעלות לעירייה כ-240 מיליון שקל – 40 מיליון שקל עבור מימון הסטת הקרן וכ-200 מיליון שקל נוספים, על פי הערכות שהם מציגים, לכריית המנהרה מתחת לכיכר. "מה שהעירייה צריכה לספק לאזרחיה זה ביוב, מים וחינוך, ולא לשלם 40 מיליון שקל להסטת הקרן. זה סכום אסטרונומי. שיחכו עם הקרן. העירייה משלמת 40 מיליון שקל כדי שמישהו יוכל להתגורר בקומה 34. זו שערורייה", טוען להט.


הדמייה של הפרויקט

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

התנגדות לכביש שינתק את עג'מי ביפו מן הים

יום חמישי, 29 לנובמבר 2012   מאת:

מפלגת הירוקים מתנגדת להקמת כביש בסמוך לחוף ביפו, כביש יחצה את שכונת המגורים עג׳מי יסכן את ילדיה ויהרוס את אופיה המיוחד.

להלן התנגדות של מכיאל רועה – חבר בהנהגת מפלגת הירוקים, אפשר להעתיק חלקים ממנה ולהשתמש בה להגשת התנגדות שלכם. צריך לצרף תצהיר של עו"ד

—————-
לכבוד הועדה המחוזית לתכנון ובניה-מחוז תל-אביב

דרך מנחם בגין 125

תל-אביב- יפו

הנדון: התנגדות לבקשה לשינוי תב"ע – תוכנית 2660 א בשכונת עג'מי ביפו.

ההתנגדות הינה עקרונית, ציבורית ואישית.

הנני מתגורר מזה 20 שנה בשכונה. כיהנתי 10 שנים כחבר מועצת העיר תל-אביב-יפו , כ- 9 שנים כחבר וועדת המשנה לתכנון ובנייה, מתוכם כ- 4 שנים כסגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

בכל השנים הללו עסקתי בשיקום ופיתוח יפו. מכאן הידע וההבנה שרכשתי לתהליכים ולהשפעות המקומיות ולהרחבות של התוכנית 2660 א על עג'מי וסביבותיה.

כללי – התוכנית סותרת שני מרכיבי מדיניות של עיריית ת"א- יפו:

1 . את המדיניות התחבורתית המוצהרת של עיריית ת"א- יפו.

2 . השינוי המוצע מנוגד לעיקרי תוכנית 2660, התב"ע הראשית.

המשך »

הישג למפלגת הירוקים אושרה מדיניות עיבוי עירוני בת"א

יום רביעי, 07 לנובמבר 2012   מאת:

לאחר דיונים ממשוכים שהתארכו עד שעות הערב המאוחרות, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה את מדיניות התוכנית לחיזוק מבנים שתחול על כל העיר. מדובר במהפכה של ממש, היות והעירייה עשויה לאשר תוספת של 2.5 קומות לכל מבנה שיחוזק בכל העיר, גם באזורים שהוכרזו כאתרי מורשת לאומית.

"העיר תל אביב הולכת לקראת התחדשות עירונית וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה", מסביר סגן ראש העיר יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר, שפעל בשנתיים האחרונות לקידום התוכנית, "הסרנו לפחות 90% מהמגבלות שהיו. מדובר בפריצת דרך של התחדשות העירונית, בשורה ליזמים ופריחה שעשויה להיות בתחום חיזוק המבנים והצפת העיר בדירות חדשות".

לכתבה הדה מרקר לחצו כאן…
לכתבה נוספת לחצו כאן…

הישג למפלגת הירוקים בוטלה תחרות האופנועים בחופי ת"א

יום חמישי, 08 למרץ 2012   מאת:

עיריית תל אביב החליטה שלא לקיים בחופי העיר תחרות אופנועי שטח. מארגני התחרות: נקיים את התחרות בחוף אחר. מפלגת הירוקים: אסור בכלל לקיים תחרות רכיבה בחופים

צילום: דרור עזרא

במכתב שהעביר אז דרור עזרא, יו"ר מפלגת הירוקים בפועל, לעירייה נכתב: "האירוע כולל הכנסת עפר ממקורות זרים, יצירת גבעות מלאכותיות ועבודות הנדסיות אשר כולל שינוי התנהגותו הטבעית של החוף החולי – מדובר באירוע בלתי חוקי וראוי שיבוטל". במכתב ציין עזרא כי חוק איסור נהיגה בחופים אוסר נהיגה בחופים גם עם אופנועים.

מארגני האירוע לא מתרגשים מביטולו בתל אביב. בשיחה עם nrg מעריב הם אומרים כי "התחרות חוקית לחלוטין". לדבריהם, הביטול בתל אביב הוא פוליטי. "אנחנו מתכננים לערוך אותה בחוף אחר בארץ", אמרו, אך סירבו לציין באיזה חוף מדובר. "הם פשוט מתגרים בחוק ואני מקווה שכפי שהמשרד להגנת הסביבה היה תקיף במקרה הזה הם יהיו תקיפים בחופים אחרים", הגיב עזרא. לדבריו, דין כל חופי הארץ, כדין חופי תל אביב – באף חוף בישראל אסור לקיים תחרות רכיבה.

כתבה בNRG לחצו כאן…

השוק המשותף: פרויקט שוק בצלאל יוצא סוף סוף לדרך

יום רביעי, 29 לפברואר 2012   מאת:

אחרי הליך ממושך של התנגדויות, הנמכת הבניינים, כיווץ שטח הדירות והגדלת מספרן, קיבל סוף-סוף הפרויקט במתחם שוק בצלאל היתר לתחילת העבודות מנכ"לי החברות השותפות, רונן יפו מאלעד מגורים וחיים פייגלין מצמח המרמן, נזכרים ב-7 השנים הרעות

התנגדות שסגן ראש העירייה פאר ויסנר הגיש במאי 2010 עיכבה את התוכנית, ובאוגוסט 2010 החליטה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאשר תוכנית חדשה שהורידה את גובה הבניינים המתוכננים והקטינה את שטח הדירות. לפי התוכנית שאושרה קטן מספר הקומות בבניין ברחוב המכבי פינת בית לחם מ-16 ל-8 בלבד ובבניין ברחוב בית לחם מ-10 ל-9. התוכנית גם הגדילה את מספר יחידות הדיור מ-120 ל-160 וקבעה כי שליש מהדירות יהיו קטנות (60-50 מ"ר), שליש מהן בינוניות (70-65 מ"ר) ושליש מהן גדולות (80 מ"ר ויותר).

לכתבה בNRG לחצו כאן…

לכל הכתובות בנושא לחצו כאן…

סכנה לחופי ת"א: תחרות אופנועי שטח

יום חמישי, 09 לפברואר 2012   מאת:

האם התחרות שתתקיים באפריל תפגע בחופי העיר? במפלגת הירוקים טוענים כי האירוע מנוגד לחוק ויסכן את הטבע. עיריית ת"א: החוף ישבו לקדמותו בסוף האירוע.

לדברי דרור עזרא, זו עוד עדות להתנהלות שערורייתית של עיריית תל אביב כלפי חופי העיר. "לא מספיק שכבר חודש חופי העיר סגורים בגלל זיהום ביוב, עכשיו העירייה יוזמת אירוע שפוגע בחוף, לקידום כלי משחית – כלים שאנו רואים שוב ושוב את הנהגים שלהם פוגעים בטבע ונוהגים בחוף בפראות". עזרא מוסיף: "האירוע הזה מוכיח שחוק הספורט המוטורי הינו מסוכן לסביבה ולטבע, אם מארגני התחרות סבורים שלגיטימי להפוך חוף למסלול מרוצי אופנועי שטח, אזי אף שטח טבע לא מוגן מפני הפיכה למסלול מרוצים".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

בעלי הקרקעות בכיכר המדינה: לבטל את תוכנית הבנייה

יום שלישי, 07 לפברואר 2012   מאת:

ועד בעלי הקרקעות מבקש לחזור לתוכנית ישנה, שלפיה יוקמו בכיכר שלושה מגדלים מחוברים הכוללים 387 דירות

לדברי ויסנר, "חזרה לתוכנית הישנה אינה אפשרית. מדובר בתוכנית הרסנית לעיר מכל הבחינות. ראש העירייה, רון חולדאי, הצטרף להצעת סיעת הירוקים והציע לוועד החלפת שטחים תמורת זכויות בנייה במתחם רמז-ארלוזורוב. רק כך ניתן יהיה לסיים את הסאגה הממושכת הזו".

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

הצעה חילופי קרקע עם בעלי מגרשים בכיכר המדינה

יום שני, 23 לינואר 2012   מאת:

על פי התוכנית, בעלי הקרקעות יעבירו את הכיכר לרשות העירייה, שתהפוך אותה לריאה ירוקה, ובתמורה יקבלו קרקעות במתחם רמז-ארלוזורוב * בעלי הקרקעות בתגובה: הצעה לא רשמית ולא רצינית * מחיר יחידת דיור במתחם: 1.5-2 מיליון שקל

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הנחה בשבועות האחרונים את חבר מועצת העיר דן להט להעביר הצעה לבעלי קרקעות בכיכר המדינה, ולפיה זכויות הבנייה שלהם יועברו למתחם רמז-ארלוזורוב שבבעלות העירייה. את ההצעה יזמו חברי סיעת הירוקים בעירייה, להט ופאר ויסנר, שמעוניינים לשמור על כיכר המדינה כריאה ירוקה. בעלי הקרקעות מסרו בתגובה: "מדובר בהצעה לא רשמית ולא רצינית".

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

הקרב של סוחרי שוק בצלאל: "לא רוצים שום פיצוי – רק פרנסה"

יום שני, 16 לינואר 2012   מאת:

את שוק בצלאל הוותיק יחליפו בקרוב בניינים על שטח של 11.8 דונם * הסוחרים בשוק רואים בפרויקט פגיעה חמורה בפרנסתם: "הרווחים שלנו יירדו בלפחות 80%, אין לנו לאן ללכת"

פאר ויסנר יו"ר סיעת הירוקים טען כי תוכנית בניין העיר שאושרה ב-1993 מאפשרת לוועדה המקומית להתערב בתוכנית העיצובית ובבנייה. לגישתו, לעירייה אסור להיות שותפה להריסת מרקם חיים אורבני עממי, ולייצר במקומו מתחם מגדלים מנוכר. "שוק בצלאל ממוקם באזור המאופיין בבנייה נמוכה", טוען ויסנר. "רצון היזמים לבנות 'שטרונגול' שלא קשור למרקם החיים הסביבתי, כדי לראות את הים מכל פינה – הוא ברור, אבל לא מקובל".

בסופו של דבר, בעקבות ההתנגדויות שהוביל ויסנר התכווץ הפרויקט לבנייה נמוכה יותר, של 6-8 קומות בלבד. גם שטחי הדירות צומצמו – מ-100 מ"ר ל-60-70 מ"ר – מה שהגדיל את מספר הדירות בתוכנית המקורית מ-125 ל-160 בתוכנית החדשה. הוועדה המקומית אף הצליחה להגדיל את מספר מקומות החניה שיועדו לציבור במקום ולחייב את חברת אלעד בהקמת שני גני ילדים במתחם.

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…