הירוקים הגישו ערר על החלטה לאשר את התחנה הפחמית באשקלון

28 לאוקטובר 2008   מאת:

השבוע הגישה מפלגת הירוקים באמצעות עו"ד שירה בן-אשר ערר למועצה הארצית לתכנון ובניה על החלטת הועדה לשמירה הסביבה החופית לאשר את התוכנית להקמת שני יחידות חדשות ליצור חשמל בפחם.

הירוקים טוענים בערר כי הועדה לא שקלה את החלופות להקמת התחנה, בניהם חלופת אפס אשר כוללת שידורג כמה תחנות כוח באמצעות טורבינות גז.

עוד טוענים הירוקים כי התוכנית שאושרה לא כוללת את החלק הימי של הפרויקט, שבין השאר כולל עבודות שיפוץ מסיביות של המעגנה והוספת עגורן ענק לפריקת פחם בים. הירוקים מציינים בערר כי בפריקת פחם גרומת לזיהום ים.

במפלגת הירוקים מזכירים השבוע כי הדיון בוועדה לשמירת הסביבה החופית נעשה בעקבות עתירה של מפלגת הירוקים לבג"ץ.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"תחנה פחמית גורמת נזק אדיר לסביבה, ובכלל נזק לסביבה החופית, חשוב הדגיש שיש חלופות סבירות ליצור חשמל, לא מפחם. חבל שבמשרד התשתיות ובחברת חשמל נעולים על יצור חשמל מפחם מזהם ומזיק לסביבה."

יורם שפר יו"ר סניף "תכלית- הירוקים" באשקלון פועל בנושא הקמת תחנת הכוח הפחמית השלישית עוד משנת 2000 כשהחלו לדון בעניין במשרד התשתיות.
בשנת 2003 נבחר ראש עיר חדש באשקלון, רוני מהצרי; זמן קצר לאחר היבחרו יורם שפר הקים את ועדת איכות הסביבה העירונית בעירית אשקלון.
אחד הנושאים הראשונים והמרכזיים ששפר דרש לטפל בהם, הייתה בלימת הקמת תחנת כח פחמית באשקלון; ראש העיר מהצרי, לא היה שותף לעמדת הירוקים וניסה להיתלות במחקרי בריאות שהתקיימו לאורך שנים. באותה תקופה הציג שפר לראש העיר מחקרים אחרים שהראו הוכחה לנזקים בריאותיים.
זאת ועוד, ובלי קשר למחקרים הבריאותיים או להקמת יחידות נוספות בתחנת הכוח, ידוע שהקולטנים מאוד ישנים בתחנת הכוח הקיימת ולא נעשה שום נסיון לשפרם או להחליפם.

ראש העיר לאורך כל השנים האחרונות למעט בשנה האחרונה כאשר פעמי הבחירות נשמעים בפתח, לא פעל לבלימת הקמת תחנת כוח נוספת, לא שיתף את הציבור ופעילותו הייתה מינורית בנדון.

העיר אשקלון על אלפי תושביה זועקים ומביעים מחאה רבתי בהתנגדות להקמת תחנת כוח נוספת ומתרעמים על חוסר השדרוג הסביבתי של התחנה הקיימת. תושבי העיר רואים בשפר ובירוקים כבלם העיקרי לעצם הקמתה של התחנה, ומאמינים ומייחלים שרשימת "תכלית – הירוקים" בישיבתה במועצת העיר תהיה חוד החנית במאבק למניעת הקמת התחנה.

לקיראת הערר במלאו לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

5 תגובות ל-“הירוקים הגישו ערר על החלטה לאשר את התחנה הפחמית באשקלון”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » אשקלון: פאר ויסנר פותח חזית נגד העירייה:

    […] הירוקים הגישו ערר נגד התחנה הפחמית הירוקים הגישו עתירה נגד התחנה הפחמית (אין דירוג עדיין)  Loading … […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת ירוקים הגישה התנגדות לתחנה הפחמית באשקלון:

    […] לפני שנה הגישו הירוקים עתירה לבג"ץ נגד התחנה, ולאחר מכן הגישו ערר למועצה הארצית שנדחה על […]

  3. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » אדם טבע ודין מייצגת את מפלגת הירוקים בעתירה בנוגע הזכות להגיש עררים:

    […] של הועדה לשמירה על הסביבה החופית. החלטה זו באה בעקבות ערר מפלגת הירוקים (באמצעות עו"ד אריאל יונגר) על ההחלטה לאשר בתנאים את תחנת הכח רוטנברג, שתכליתה הקמת […]

  4. מאת מפלגת ירוקים הגישה התנגדות לתחנה הפחמית באשקלון ב הירוקים לכנסת:

    […] שנה הגישו הירוקים עתירה לבג"ץ נגד התחנה, ולאחר מכן הגישו ערר למועצה הארצית שנדחה על […]

  5. מאת אדם טבע ודין מייצגת את מפלגת הירוקים בעתירה בנוגע הזכות להגיש עררים ב מפלגת הירוקים למען ישראל ירוקה:

    […] של הועדה לשמירה על הסביבה החופית. החלטה זו באה בעקבות ערר מפלגת הירוקים (באמצעות עו"ד אריאל יונגר) על ההחלטה לאשר בתנאים את תחנת הכח רוטנברג, שתכליתה הקמת […]

לכתוב תגובה