שוקי גלילי והאתר החדשות המגויס ביותר בישראל

30 לינואר 2009   מאת:

שלשום קיבלנו(מפלגת הירוקים) שאלון ממדור המחשבים של YNET, בנושאי מחשבים. כאשר ראיתי את השאלון היה די ברור שהוא מזמן ע"י אחת המפלגות.
להלן השאלון בדיוק כפי שקיבלנו אותו מאחת מכתבת המדור:

נייטרליות הרשת
שיתוף קבצים וזכויות יוצרים
צנזורה וסינון אתרים
תשתית תקשורת רביעית (בזק, כבלים, סלולר)
הרחבת תחרות של שוק הסלולר וטלפוניה
זיהוי ביומטרי ומאגר ביומטרי
חוק נתוני תקשורת
בחירות אלקטרוניות
הרחבת פרוייקט ממשל זמין
נגישות ותאימות של אתרי אינטרנט ממשלתיים ופרטיים
מחשוב בתי הספר וטיפול בפער הדיגיטל
י

שימו לב, "שהשאלון" הוא שורה של כותרות, ומכילה אף מושג שכמעט ולא עושים בו שימוש "נייטרליות הרשת". אנחנו ענינו על השאלון הזה להלן תשובתנו:

מפלגת הירוקים מציגה איש תוכנה כמספר שתיים ברשימה, דרור עזרא(אני) איש תוכנה מוערך שעבד במספר חברות היי-טק וחברות הזנק. בשנים האחרונות משמש עזרא כיועץ בתחום התוכנה. עזרא מתמחה בפיתוח תוכנה במגוון שפות תוכנה ובבסיסי נתונים.
נייטרליות הרשת
שאלה לא ברורה
שיתוף קבצים וזכויות יוצרים
מפלגת הירוקים דוגלת בשיתוף ושימוש חוזר בכל התחומים, עם זאת יש לכבד זכויות יוצרים. יש ליצור איזון שעניין זכויות היוצרים לא יפגע באשרות השיתוף והשיתוף לא יפגע בזכויות היוצרים. בכל אופן יש למתן את האגרסיביות שחברות מסחריות מפעילות כלפי ציבור הגולשים
צנזורה וסינון אתרים
מפלגת הירוקים מתנגדת לחובת סינון אתרים וצנזורה, עם זאת יש לדאוג שכל ספקיות האינטרנט בישראל יהיו חייבות להציע שירות סינון אתרים להורים שמעוניינים בכך.
תשתית תקשורת רביעית (בזק, כבלים, סלולר)
מפלגת הירוקים רואה בתשתית הבזק ובתשתית הכבלים כתשתיות חשובות, לדעתנו תשתיות אלו חייבות להיות פתוחות ולאפשר למפעלים ונותני שירותים נוספים לפעול עליהם. לדעתנו יש ליצור הפרדה בין התשתית לשירות כך שעל התשתית של הכבלים יוכלו חברות שנות לתת שירותי תקשורת מגוונים ולדאוג לרגולציה חזקה ואפקטיבית .
הרחבת תחרות של שוק הסלולר וטלפוניה
מפלגת הירוקים תומכת בהרחבת התחרות, אבל לא בבניה של תשתית חדשה אלא בניצול טוב יותר של התשתית הקיימת, כמו מתן זיכיונות למפעלים וירטואלים.
זיהוי ביומטרי ומאגר ביומטרי
מפלגת הירוקים לא פוסלת זיהוי ביומטרי, עם זאת אמצעי זיהוי כזה אסור לו שיהיה פולשני.
חוק נתוני תקשורת
אנחנו מתנגדים לחוק במתכונתו הנוכחית, אנו נפעל לשנות או לבטל אותו כך שלא תהיה פגיעה דורסנית בפרטיות של האזרחים ע"י הממסד כפי שהחוק היום מהווה.
בחירות אלקטרוניות
מפלגת הירוקים בעד בחירות אלקטרוניות, עם זאת מערכת אלקטרונית חייבת להיות מגובת באופן מלא ע"י מערכת "ידנית" זאת על מנת למנוע צורות כאלו ואחרות של זיופים.
הרחבת פרוייקט ממשל זמין
מפלגת הירוקים דוגלת בשקיפות, לטעמנו המידע שמתפרסם באתרי המשרדים השונים והרשויות המקומיות הוא דל ואינו מספק. האינטרנט הוא אמצעי חשוב ביותר להגברת השקיפות, לשיתוף הציבור ולמניעת שחיתות. אחד מן העקרונות המרכזיים של מפלגת הירוקים הוא נושא השקיפות ונפעל ליישם ולקדם את הנושא.
נגישות ותאימות של אתרי אינטרנט ממשלתיים ופרטיים
מפלגת הירוקים בעד קביעת סטנדרטים ברורים לנגישות באינטרנט, ונשאף לתקן את חוק לאנשים עם מוגבלויות ברוח זו.
מחשוב בתי הספר וטיפול בפער הדיגיטלי
הדרך לטפל בפער הדיגיטלי הוא ע"י הכנסת יותר מורים אשר ומכירים בצורה טובה מיחשוב, כמו כן על בתי הספר לאתר תלמידים אשר מראים פער בנושא ולעזור להם פרטנית. לא מדובר במותרות אלא בידע חשוב ומהותי בעולם המודרני של בתי ספר לתת אותו.

הכתבה התפרסמה היום, לקורא מן הצד נראה התזמון של פרסום כתמים ולקראת הבחירות, אבל מי שמצוי קצת "בברנז'ה" יודע שלא מדובר כלל במשהו תמים. "במקרה" השבוע פרסמה מפלגה יריבה למפלגת הירוקים את המצע הטכנולוגי שלה שאותו "במקרה" כתב לא אחר מאחד מהכתבים המובלים במדור המחשבים של YNET מר שוקי גלילי "שבמקרה" הוא הקמפיינר של אותה מפלגה, "שבמקרה" המצע הטכנולוגי שלה דומה להפליא לשאלון של YNET, וכמובן "שבמקרה" זכה לשבחים רבים באותה כתבה כביכול עיתונאית!

לי היה ברור שמדור המחשבים של YNET יתגייס לסייע לחברם, אבל לא שיערתי שהם יעשו זאת באופן נלעג כזה. בכלל התנהלות הזו של YNET אינה מפתיעה אותי, מפלגת הירוקים היא המפלגה היריבה המיידית של אותה מפלגה שמר גלילי עובד עבורה. בחודשים האחרונים אנו חווינו עוינות ברורה וקשה מצד YNET הן במדור המחשבים שלהם והן במדור הסביבה.
בכלל לדעתי התנהלות הזו של YNET היא אולי בולטת באופן די ברור בהטיה שלה, אבל אין כאן שום דבר יוצא דופן, התקשורת הישראלית מלאה בלא מעט אנשים לא ישרים שפועלים לא במקצוענות אלא לפי גחמותיהם ולטובת מקורביהם ואנשי שלומם.

כאיש ציבור אני נתקל לא פעם בביקורת של אנשי תקשורת על אנשי ציבור על חוסר גילוי נאות. והנה כאן יש דוגמא לא רק של חוסר גילוי נאות אלא גם חשש ממשי שמדור שלם באתר המוביל בישראל מתרפס לטובות מפלגתו של אחד מכותביו.

בהקשר זה חשוב לציין כי במצע מפלגת הירוקים יש סעיף שעוסק במיחשוב כבר מן הבחירות של 2006, בנוסף כפי שהובא בתגובה שלנו ולא ציון בכתבה (כמובן שלא במקרה) , כי אני איש פיתוח תוכנה שנמצא במקום ראלי ברשימת הירוקים לכנסת.

אין מה לומר, הרקיבות וצחנה שיש בתקשורת הישראלית היא רחבה, ורשת האינטרנט אינה מחסנת את הריקבון הזה ואולי ההיפך היא מגבירה אותו כפי שמתברר היום במדור המחשבים של YNET.

ביני לבין עצמי, תהיתי אולי שווה לכתוב תלונה לעורך YNET, או אולי למועצת העיתונות או אולי לועדת הבחירות. לא יודע אולי אעשה זאת ביום ראשון הקרוב.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (9 מצביעים, בממוצע: 2.33 מתוך 5)
Loading...

5 תגובות ל-“שוקי גלילי והאתר החדשות המגויס ביותר בישראל”

  1. מאת סוניה:

    ואסור לשכוח את ההכפשות המלוכלכות של ynet על מועמדות המפלגה!

  2. מאת אילאיל:

    שלום דרור,

    לצערי (או אולי יותר נכון לומר לצערכם) זה הרגע איבדתם קול. אמנם קול יחיד, קטן ואולי אף זניח, אך ברגע שסיימי לקרוא פוסט זה התבהר לי שלא אוכל לתת את קולי למפלגה שכנראה כשלה בלחנך את עצמה, חבריה ופעיליה לגבי סוגיות אלה.

    ללא קשר לאינטרסים של מר גלילי או למפלגה עמה הוא מזוהה, התירוצים לא אוכלים כאן – חיפוש קצרצר בגוגל היה מגלה לך בדיוק למה התכוון המשורר כאשר עשה שימוש באותו "מושג שכמעט ולא עושים בו שימוש – נייטרליות הרשת". עושים בו שימוש ועוד איך, ואפילו כאן, בלבנט, בעברית צחה – למעלה מ-5,000 עמודי רשת בעברית יוכלו להעניק לך מידע נוסף (שלט לומר חיוני) בעניין זה. לצרכני רשת כמוני, ואחת כמה וכמה למי שמרוויח את לחמו מהרשת, זוהי סוגייה עקרונית ומרכזית – אין לנו כל עניין בכך שספקיות האינטרנט יתערבו, לטוב או לרע, בגלישה שלנו ברשת, לא בשל מניעים פוליטיים, כספיים או מסחריים. רוחב פס, מכיר? אם לא, אז נעים מאוד – רק הוא אמור לקבוע את יכולות הגלישה של לקוחות המשלמים את מיטב כספם כדי להכנס בשערי האינטרנט.

    אם אינך מכיר בבעיה הזו, שאגב, דנים בה בהרחבה בשאר הגלובוס, כיצד תוכל להגן עליי ועל צרכי והרגלי הגלישה שלי ושל כמותי? אחרי הכל, קצת קשה להאשים את חוסר הידע הטכנולוגי המצטייר מפוסט זה רק בעוינות לכאורה מצד וויי-נט, לא?

  3. מאת משה ברזילי:

    "בנוסף כפי שהובא בתגובה שלנו ולא ציון בכתבה (כמובן שלא במקרה) , כי אני איש פיתוח תוכנה שנמצא במקום ראלי ברשימת הירוקים לכנסת."

    מה זה בדיוק אומר? האם להערכתך מי שהוא איש פיתוח תוכנה הוא גם בעל דעות מבוססות ומגובשות על כל הנושאים שהועלו?

  4. מאת אמיר א. אהרוני:

    אני לא יודע על מה אתה מתלונן. ניתן לכם סיכוי הוגן למדי. במושגים של אוניברסיטה – בחינת בית עם חומר פתוח.

    אם הייתם רצים לוויקיפדיה ובודקים תיק תק, הייתם מוצאים שניטרליות רשת זה לא "מושג שכמעט ולא עושים בו שימוש", אלא הנושא החשוב ביותר בדיון על מהות האינטרנט – האם זו רשת בינלאומית שוויונית, או רשת שמדינות מסוימות וחברות מסחריות מסוימות יכולות לשלוט בה. והייתם אולי גם מנסחים תשובה בהתאם.

    אבל לא, אתם ישרים – פשוט הודיתם שבאמת אין לכם מושג בטכנולוגיה.

  5. מאת עירא:

    תיקונים קלים –

    שוקי אינו "הקמפיינר" אלא מתנדב קשרי בלוגרים של המפלגה (בהתחלה אמנם עבד גם שבוע וקצת בתשלום אבל עכשיו בהתנדבות).

    שוקי לא כתב את פרק הטכנולוגיה במצע, אלא גייס אותי ואת עוד מספר אנשים לכתוב אותו. כיון שהוא ברשיון פתוח (יותר משלכם, למותר להגיד?) אתם מוזמנים לאמץ אותו בחלקו ובמלואו, נראה זאת כמחמאה! אגב, הנוסח לא נכתב בשביל הירוקה ספציפית, והוא נשלח גם אל מרצ, חד"ש, מיקי איתן ואחרים, אך הירוקה היא היחידה שלא רק אימצה אותו, אלא גם ישבו איתנו כדי להבינו במלואו לפני שיפרסמו, כי הם גאים להיות חתומים על כל מילה מתוך הבנה ולא מתוך צורך בעלי תאנה. בנוסף ערן בן ימיני גם נתן לנו את הרשות המלאה לשלוח את הטיוטא לכל מפלגה אחרת, אני מתנצל אם שכחנו לשלוח גם אליכם.

    לגבי Net Neutrality, אני מציע שתריץ חיפוש בגוגל.אם אתה לא מכיר, זה מין אתר כזה… חפש "גוגל" בוואלה או במה שאתה משתמש בו.

    אגב, אני ועוד צוות גם כותבים להם הצעות חוק מפורטות בנושאים. תרצה אולי לחבור ולחזק את צוות החשיבה? אם CC-SA אינו חופשי מדי בעיניך, כמובן…

לכתוב תגובה