פרשן דלשמטא – מעריב, נמרודי, אפולוניה ונדל"ן על החוף

22 ליולי 2008   מאת:

בסוף שובע האחרון התפרסם במוסף השבת של מעריב כתבה על חוף אפולוניה, לקורא הנורמאלי לא היה ברור למה הכתבה במוקם לעסוק בנושא חוף אפולוניה עסקה דווקא בי. (הכתבה לא פורסמה באינטרנט)

אז אני אסביר, ההסבר הוא מאוד פשוט: מיליונים, מאות מיליונים שנמרודי רוצה לשלשל לכיסו על חשבון תושבי הרצליה.
צילום:דרור עזרא
ילדים משחקים בחוף אפולוניה

אפולוניה
כבר כמה חודשים אנו מנסים לקדם כתבת מגזין בתקשורת לגבי חוף אפולוניה, עד עכשיו עם הצלחה מקומית בעיקר.
ביום שלישי שעבר התקשר אליי העיתונאי אייל לוי והשאיר לי הודעה. למחרת בצהריים חזרתי אליו, וניהלנו שיחה מאוד אורכה.
התברר לי שאייל לוי עושה כתבה על "אפולוניה" אבל לא באמת על אפולוניה אלא על שורה ארוכה של טרוניות בכייניות של כמה מאנשי רשות הטבע והגנים כלפיי. לא רק זאת שמעתי בקולו כי יש בהילות יוצאת דופן בכתבה הזאת, למורת כל אירועי השבוע שעבר היה לחץ להכניס את הכתבה דווקא השבוע.

מתברר שכמה מאנשיה הכושלים של רשות הטבע והגנים, לא מורצים מזה שאנו מאלצים אותם לאכוף את החוק, להפסיק את הפגיעה בטבע ולהפסיק לספסר ברכוש הציבור לטובת מיזמים מסחריים שרשות הטבע והגנים מקדמת חדשות לבקרים.
משום מה אותם ממורמרים מצאו אוזן קשבת דווקא במעריב, כל עיתונאי נורמאלי שהיה שומע את אותם קולת בכי והטיעונים הרדודים כלפיי היה בוודאי זורק את אותם אנשים מכל המדרגות. ויש לזכור אלו אותם אנשים שמקבלים משכרות לפועל למען שמירת הטבע, רשות הטבע והגנים היא למעשה הגוף היחיד בישראל שיש בידיו סמכויות לשמור על הטבע.

כאמור הכתבה הזו לא נולדה סתם, היא לא נועדה לתת במה לטיעונים בעד ונגד שמירה על חוף אפולוניה שרבים רבים תומכים בו. אני משער שהכתבה נולדה אלא על-מנת להרתיע אותי מלנסות לטרפד את העסיקה המפקפקת של נמורדי בחוף הרצליה.
בקליפת אגוז, עסקת נמרודי היא עסקת חלופי קרקעות בה נמורדי מקבל כ20 דונם עם זכויות בניה למגורים בחוף זבולון בהרצליה בקו ראשון לחוף. תמורת זה עיריית הרצליה מקבלת קרקע של נמורדי בהיקף של 8 דונם שמיועדת לשטח פתוח ללא שום זכויות בניה, זאת על סמך בדיקה מעמיקה שעשיתי.
בקיצור, נמרודי מקבל נדל"ן במאות מיליונים ותמורת זה הוא לא נותן כמעט כלום!

אילו לא היה מדובר בטייקון תקשורת, עסקה כזו הייתה זוכה לכותרות גדולות בתקשורת.
אציין שהסיפור נשלח לכל כלי התקשורת אבל למעט קול ישראל ומקומון של ידיעות בשרון, הוא לא פורסם.

האמת, למעט שגיאה אחת בציטוטים שלי(אמרתי שבאפולוניה לא התרחשה מפולת 15 שנה ולא 500 ), הכתבה הייתה סבירה. אמנם התמקדה בנושאים שוליים ותפלים אבל הציגה את שני הצדדים באופן די הוגן.

הפרשנות של אביב לביא
לכתבה של אייל לוי הייתה נספחת פרשנות של הפרשן מטעם עצמו לענייני סביבה של מעריב אביב לביא.
אביב לביא, שמאס כנראה בלפרשן כדורסל, החליט לפני כמה חודשים להיות גורו בענייני סביבה ולא רק סתם גורו אלא גורו שיודע הכול ומטיף לכלום.
אני קורא לפעמים את הטורים שלו, ניכר שאין לו הבנה משמעותית בענייני סביבה, ולמען האמת גם אין לו דעה עצמית, הדברים שהוא כותב הם בעיקר דברים מגורנם של כמה אנשים מן התחום הסביבתי.
רוב הדברים שאביב לביא כותב, הם בהחלט טקסטים שטוב שהציבור נחשף אליהם, למורת שלא תמיד הם מכילים את הצד השני בצורה ראויה או קורטוב של ספקנות שהיה נותן לטקסטים האלו נימה אמינות ולא הטפה.

בכל אופן, אביב לביא כנראה לחלוטין אינו מבין בענייני ים וחופים, ולפי הפרשנות שהוא כתב הוא גם כנראה גם לא רוצה להבין.
לביא כנראה שוחח עם אנשי רשות הטבע והגנים, והחליט בתוקף סמוכתו כגורו לענייני סביבה כי הם צודקים. ועדיף לחסל את חוף אפולוניה תמורת הפנטזיה כי כיסוי כל החוף באלפי סלעי גיר יצילו את המבצר.
זאת חרף העובדה, שמתכנון סוללת הסלעים הזו, אמור שהיא לא תמנע מפולות, תחזיק מעמד בין 5 ל10 שנים, ובשום פנים ואופן לא יהיה אפשר לעבור בחוף כי פשוט לא יהיה חוף.
לביא גם התעלם מן העבודה שיש קונסנזוס די גדול בקרב המומחים נגד התוכנית הזו, ולא רק מומחים אלא גם אנשי המשרד להגנת הסביבה עצמם.
אביב לביא גם ניסה ליצור רושם כאילו לאנשי רשות הטבע והגנים אין אינטרסים בסיפור הזה מלבד האינטרס הציבורי. אבל מה לעשות, פני הדברים הם לא כאלו.
גן לאומי אפולוניה הוא אחד מן הגנים לאומיים המכניסים ביותר שיש לרשות הטבע והגנים. מלבד העובדה שהגן הוא בין המעטים שנמצאים באזור המרכז ולכן מושך מאות אלפי מבקרים מיידי שנה, רשות הטבע הגנים מספסרת בו בצורה די בוטה, לא פעם גילתי שמבנים העתיקים של אפולוניה הפכו תפאורה לאירועים נוצצים ולנקודות קייטרינג, רק לאחרונה הגן שימש תפאורה לגמר הישרדות.

ברור, שאת רשות הטבע והגנים מאוד מעניין שהכספים שהם מפיקים מן הגן ימשכו לזרום, ולא כל-כך מעניין אותם החוף שהכניסה אליו לא מכניסה להם אפילו שקל. להפיך, חיסול החוף תוך יצירת מצג שווא שבכך ניצל המבצר רק יקדם את עסקי התיירות הענפים שרשות הטבע והגנים מנהלת באפולוניה.

אם אביב לביא היה מתקשר אליי, הייתי משמיע את הדברים האלו ומסביר לו באריכות את העמדה שלנו, אבל לצערי הרב, הוא לא התקשר והוא כתב פרשנות על נושא שהוא לחלוטין אינו מבין בו על סמך שמיעה צד אחד של הסיפור.

שתי הערות לסיום
הראשונה, אנשי מעריב משולים בעיניי לנוסעים ברכבת שדים, שלא רק נאנסו לנוסע בה אלא גם לחייך ולשבח את הנהג על כל השדים שהוא מעביר אותם בניהם. למורת שהם מחייכים מבחוץ ולמרות שהם לא ירודים מן הרכבת אני יודע שרוב הנוסעים ברכבת הזאת צורחים חזק מפנים.

השנייה, כנראה אנשי נמרודי לא עשו תחקיר טוב עליי אילו הם היו עושים הם היו מגלים כי אני טיפוס שלא נרתע בקלות. ההיפך עצם העובדה שיש כאן ניסיון להרתיע מאוד מעודד אותי, כי ברור לי שמישהו בצד השני מאוד חושש והטענות שהעסקת הנדל"ן של נמורדי מפקפקת הן נכונות!

למצגת על התוכנית לחסל את חוף אפולוניה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (7 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“פרשן דלשמטא – מעריב, נמרודי, אפולוניה ונדל"ן על החוף”

  1. מאת אסף שנהב:

    יישר כוח.

    באמת כל הכבוד, כן ירבו לוחמים כמוך.

    אסף.

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים לא נכנעת לסחטנות:

    […] של מעריב) ועיריית הרצליה, גליתי לתדהמתי כי מוסף מעריב עורך עליי "תחקיר" שאכן פורסם. מאז ועד היום אני מרגיש עוינות וכיסוי מוטה נגד מפלגת […]

לכתוב תגובה