אנרגיה של כישלון

03 לפברואר 2009   מאת:

מדינת ישראל היא המדינה המפגרת בעולם ביצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, 99.86 אחוז מכלל החשמל בישראל מיוצר מגז, דלקים ופחם המשמשים מקור לזיהום ולפגיעה בבריאותנו ואף להחמרת תופעת התחממות הגלובלית.

לצערי הרב, רק אחוזים בודדים מצריכת האנרגיה בישראל מקורה באנרגיה מתחדשת. המקור העיקרי של אנרגיה מתחדשת בישראל הם דודי שמש ביתיים שמספקים כ-3% מהצריכה הראשונית של האנרגיה לישראל ומשתמשים באנרגיה סולארית לשם חימום מים. מלבד זאת, האנרגיה המתחדשת מספקת פחות מאחוז מהאנרגיה בישראל וכוללת אנרגיית רוח מטורבינות רוח בגולן, אנרגיית זרימת מים, וכן פאנלים סולאריים ביתיים.

ממשלות ישראל לדורותיהן הצטיינו ביחסי ציבור ירוקים אבל מקבלות אפס במעשים. בשנת 2002 קיבלה הממשלה החלטה על הגדלת אחוזי צריכת החשמל הסולרי דומה לזו היא קיבלה גם השבוע. כמובן שאף אחד לא יישם את החלטה הזו ולא עשה דבר. כתוצאה מכך היום ישראל רחוקה מרחק של שנים מן היעד שהציבה לעצמה בשנת 2002.

ישראל בעבר הייתה חלוצה וגם היום היא המדינה המובילה בעולם בניצול אנרגית שמש לחימום מים תופעה שמוכרת ברוב בתי האב בארץ. מה שחשוב למדינה היום זו השקעה נכונה ותשומת לב של הממשלה כדי להוביל את התעשייה הנוכחית לשימוש נבון באנרגיה סולרית.

הכישלון בניצול אנרגיה ירוקה הוא אך ורק בשל תפקודה הכושל של ממשלות ישראל, שרי ממשלת ישראל מתקפלים ומפחדים, מגורמים אינטרסנטים כמו עובדי חברת חשמל, ובעלי ההון שמתפרנסים ממונופול הפחם והגז בארץ.

אם ישראל תדע לפתח תחנות כוח ותעשיות סולריות, היא תוכל לבסס את מעמדה כמעצמה כלכלית וטכנולוגית בתחום האנרגיות הנקיות מהשמש ותהווה אלטרנטיבה למדינות הנפט המזרח תיכוניות שיושבות כיום על מקורות האנרגיה של העולם.
לדעתי רק חברי כנסת ממפלגת "הירוקים" שהם בעלי הידע והרצון יכולים להחזיר את השפיות וההיגיון למערכת קבלת החלטות בישראל.הגיע הזמן, ששר התשתיות יעסוק כל כולו באנרגיה ותשתיות ולא יתמקד כל הזמן בנושאי ביטחון .

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה