הישג למפלגת הירוקים: סעיף סמכויות מעצר לפקחים עירוניים יצא מחוק ההסדרים

06 ליולי 2009   מאת:

בעקבות פניה של כמה חברי מועצות ערים מטעם מפלגת הירוקים החליטה ועדת הפנים והגנת הסביבה היום ה06/07/09 להוציא מחוק ההסדרים סעיף אשר מעניק סמכויות "מעצר" לפקחים עירוניים.

הירוקים טענו בפנייתם לחברי ועדת הפנים כי יש להוציא את הסעיף מחוק ההסדרים כיוון שאין לו קשר לתוכנית הכלכלית, ואין לדון בו במחטף ובחופזה.
בנוסף, טענו הירוקים כי הסעיף אינו סביר ונותן סמכויות נרחבות לפקחים של עיכוב אזרחים והפעלת כוח כלפי האזרחים, זאת ללא מגבלות וסייגים תוך פגיעה קשה זכויות אדם.
הירוקים אף הביעו חשש כי החוק הינו בסתירה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
על המכתב חתמו חבר מועצת העיר הרצליה דרור עזרא, חברת מועצת העיר פתח-תקווה שרה אורן, חבר מועצת העיר כפר סבא גיא בן-גל, חבר מועצת העיר רמת-גן דר' אבי ליליאן וחבר מועצת העיר אשקלון יורם שפר.

דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר הרצליה:"מדובר בשינוי לרעה ביחסים בין הרשות מקומית לתושבים שפוגע קשות בזכויות האדם. אנו חוששים שראשי רשויות ישתמשו לרעה בסמכויות אלו, וינסו לפגוע ולהזיק ליריבים פוליטיים באמצעות הסמכות לפעיל כוח על התושבים."
עוד הוסיף עזרא: "אנו מברכים על כך שהסעיף הזה יצא מהחוק, אנו נעשה כל מאמץ למנוע חקיקת החוק הזה אם יגיע לשלוחן הכנסת שוב."

לקריאת המכתב במלאו לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה