הישג למפלגת הירוקים: ביטול תוכנית לאחוזה פרטית בארסוף על חוף הים

30 לינואר 2006   מאת:

לראשונה נעשה שימוש בחוק החופים לביטולה של תוכנית שכבר אושרה. התוכנית: בניה של אחוזה יוקרתית על שטח של כ 5דונם על החוף בארסוף.

הסיפור החל בעקבות פרסום בתקשורת לפני מספר חודשים על חילפי שטחים בישוב היקרתי ארסוף. בכתבה במעריב דווח על מוריס נכט מבעלי חברת צ'ק פוניט שקנה שני מגרשים בעורף הישוב והחליפם במגרש המיועד לשטח ציבורי פתוח בקו הראשון לים. צירוף מגרשים אלו למגרשים סמוכים בבעלותו יצר לעצמו נכט שטח של כ5 דונם על המצוק בקו החוף.

במפלגת הירוקים נזעקו כשראו את הפרסום, והגישו תלונה ליחידה הארצית לפיקוח על הבניה. בתושבתם לתלונה מתחילת חודש ינואר השנה פירטו אנשי משרד הפנים את השתלשלות העניינים, בין השאר נכתב במכתב שהתוכנית המדוברת אושרה בסוף נובמבר 2004 וזכתה אף לאישורם של הממונה על המחוז במשרד הפנים ושר הפנים עצמו.
דרור עזרא פעיל מרכזי במפלגת הירוקים נדהם לגולת שתוכנית זו אושרה כשבועיים לאחר כניסתו לתוקף של חוק החופים בנובמבר 2004, עזרא שלח מייד מכתב נזעם ליועץ המשפטי במשרד הפנים ולממונה על המחוז דר' שוקי אמרני.

השבוע נודע כי במשרד הפנים קיבלו את טענות מפלגת הירוקים והורו על ביטול התוכנית. עכשיו נדרשים בעלי הקרקע לפתוח מחדש בהליכים לאישור התוכנית, הפעם בוועדה לשמירת הסביבה החופית שהוקמה מכוח חוק החופים. במפלגת הירוקים מבטיחים לפעול לסיכול התוכנית בוועדה.

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים מוסר:" ללא התערבות מפלגת הירוקים פיסת החוף זו הייתה נגזלת לטובת וילה ענקית, שהייתה חוסמת את גישת הציבור למצוק ולחוף היפה במקום. היושב ארסוף נולד בחטא, בגלל קשר של הון ושלטון. ארסוף הוא כמו עצם בגרון בלב אחת מן שמורות הטבע החשובות של אזור השרון, ספק אם ללא קשריהם של בעלי הקרקע, יושב כזה היה מוקם באזור אקולוגי רגיש זה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

תגובה אחת ל-“הישג למפלגת הירוקים: ביטול תוכנית לאחוזה פרטית בארסוף על חוף הים”

  1. מאת ארסוף:

    היום ניסיתי בשעות הערב להיכנס לישוב הייתי עם משפחה וילדים קטנים ברכב רציתי להיכנס לעשות סיבוב במקום אולם לא אפשרו לי יש שם שער ברזל גדול ושומר שאמר שאפשר להיכנס ברגל בלבד. בני זונות מליונרים לא מתביישים למה אסור לי להיכנס המקום היה אמור להיות שמורת טבע ברצועת חוף מהיפות בארץ ומעניין אותי לראות את זה. בושה שככה המדינה הזאת ככה נראית.

לכתוב תגובה