הישג למפלגת הירוקים: הועדה המחוזית עצרה את התוכנית לבניית שכונת יוקרה בגעש

13 לדצמבר 2006   מאת:

הועדה המחוזית במחוז מרכז לא קיבלה השבוע את תוכנית הבניה לשכונת היוקרה "צוקי ארסוף" שאושרה לפני חצי שנה בועדה המקומית חוף השרון.

השבוע התקיים דיון במליאת הועדה המחוזית מרכז בנושא תוכנית הבניה של שכונת היוקרה "צוקי ארסוף" בקיבוץ געש. הועדה המחוזית נקטה בהליך מיוחד לפי סעיף 28 לחוק התכנון והבניה והפקיעה את סמכויות הועדה המקומית לגבי תוכנית זו.

התוכנית המקורית לשינוי הייעוד מקרקע חקלאית למגורים אושרה במרס 2000 לצורכי הקיבוץ לשם הרחבתו וזאת בשל מצוקת דיור.
בשנים האחרונות עשה הקיבוץ מספר ניסיונות לקצור רווחים ממכירת הקרקעות שנמצאות בצמוד לחוף הים ושמורת טבע, לבניית שכונת יוקרה לאלפיון העליון בדומה ליישוב ארסוף. 
בשנת 2003 כבר החלה הכשרת הקרקע לבניית שכונה יוקרתית של 30 וילות על החוף אך התוכנית נעצרה ובוטלה בעקבות פעילות ציבורית ומשפטית ענפה של מפלגת הירוקים.
 
השנה, מכר הקיבוץ את הקרקע לגורמים פרטיים,  שהצהירו שבכוונתם לבנות שכונת יוקרה של 108 יחידות דיור שחלקן וילות וקוטג'ים והשאר דירות סטודיו יוקרתית, זאת על פי תוכנית מאושרת לטענתם.
 
מפלגת הירוקים פנתה כבר באוגוסט 2006 ליו"ר הועדה המחוזית והתריעה כי יש כוונה להקים ישוב חדש שונה באופיו מן הקיבוץ וכי תוכנית זו לא עברה הקלה מתמ"א 13 ולכן אינה תקפה!!
בעקבות פנייה זו החליטו בוועדה המחוזית לקיים השבוע דיון בתכונית.
 
בדיון הסוער שהיה השבוע טענו נציגי הרוכשים כי הם כבר מכרו 56 מגרשים בפרויקט ויגרם להם נזק כספי אם התוכנית לא תאושר.

בדיון, תקפו חברים בועדה את נציגי המועצה האזורית חוף השרון וטענו כי רומו וכי התוכנית שאושר לבנייה השנה שנוה מהותית מן התוכנית שהובא לאישור בשנת 2000 לועדה המחוזית.

בתחילת הדיון הצהיר יו"ר הועדה המחוזית שוקי אמרני כי הוא לא ייתן שיוקם במקום ישוב חדש.

היום נודע כי הועדה המחוזית לא קיבלה את תוכנית הבינוי שאושרה לאחרונה בועדה המקומית חוף השרון, בטענה שמדובר בבנייה שאינה קיבוצית ואינה תאומת את תוכנית הבינוי המקורית. עוד נודע כי הועדה דרשה מן הקיבוץ לקבל הסברים על השתלשלות העניינים תוך 30 יום .

תגובת עו"ד אריאל יונגר בא כוח מפלגת הירוקים: "אנחנו מברכים את הועדה המחוזית על שלא קיבלה את תוכנית הבינוי המוצעת.  עם זאת, על הועדה להשלים את המלאכה ולבטל כליל את התוכנית בשל העובדה שתוכנית זו לא עברה הקלה מתמ"א 13. המטרה שלנו היא שיעוד הקרקע יהיה בהתאם לתוכנית המתאר הארצית."

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסיף: "מפלגת הירוקים תמשיך לפעול למיגור תרבות הקומבינה. מדובר בשטח שצמוד הן לים והן לשמורת טבע ואנו נמשיך לפעול עד אשר יחזור השטח להיות ירוק ופתוח. חשוב לציין שבמקרה הזה נעשו מעשים חמורים שראוי שיחקרו ע"י גורמי אכיפת החוק ואנו נעמוד על כך שאכן כך יקרה."

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה