הירוקים מחדשים את המאבק לשמירת חוף כורסי – מבקשים מהשר ארדן סיוע לביטל כפר הנופש

18 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים מחדשת את המאבק לשמירת חוף כורסי בכנרת פנתה היום לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפועל לביטול כפר הנופש.

במפלגת הירוקים טוענים כי מדובר במרחב החופי הטבעי האחרון שנשאר בכנרת, ולחיזוק טענתם מביאים מכתב של 133 מדענים בכירים אשר קוראים לשמור על החוף בשל חשיבותו.
עוד טוענים הירוקים כי מדובר בנסיבות מאוד דומות למקרה של חוף פלמחים, ולכן כמו פלמחים יש לשמור על חוף כורסי ללא בניה ואם יהיה צורך לקבל החלטת ממשלה בעניין.
צילום: מיכאל אלקיים

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:"חוף כורסי הינו חוף חשוב ביותר בנייה בו תהיה בכיה לדורות, מצבם האומלל של חופי הכנרת מחייב את התערבותו של השר להגנת הסביבה, ונקודת התחלה הטובה ביותר להחזרת חופי הכנרת לציבור תהיה לשמור על החוף כורסי, ללא בנייה. אנו מקווים שהשר ארדן יפעל במקרה כורסי כמו שהוא פעל במקרה פלמחים ואף יותר מכך."

לקריאת מכתב המדעים הקוראים לשמירת החוף לחצו כאן…
לעצומה לשמירה על החוף לחצו כאן…

=========================

18/07/10

לכבוד:
השר גלעד ארדן
השר להגנת הסביבה

שלום רב,

הנדון: החזרת חוף כורסי בכנרת לציבור הרחב

ראשית, ברצוננו להחמיא לפעילותך הנחרצת והמוצלחת בממשלה בנוגע לחוף פלמחים, מדובר בהחלט בהישג גדול. נקווה שבאמת החלטה זו תמומש וחוף פלמחים יחזור לציבור.
ברצוננו להפנות את תשומת ליבך למקרה דומה להפליא, למקרה כפר הנופש בחוף פלמחים. מדובר בתוכנית (תב"ע ג/7944 כורסי) להקמת כפר-נופש בצפון מזרח הכנרת במרכזו של אוזר אשר כל כולו מרחב טבעי פראי האחרון שנשאר בכנרת.

מדובר במיזם תיירות ענק בשטח של 95 דומם, מאות יחידות אירוח, מוקדי מסחר ובילוי בהיקף בינוי נרחב, כל זאת 50 מ' מקו החוף.

גם כאן כמו בפלמחים מדובר בתכונית פיתוח ישנה שהועלתה מן האוב וקודמה במרץ ע"י המינהל והמועצה האזורית.
גם כאן כמו פלמחים התנהל מכרז של מינהל מקרקעי ישראל, ולבסוף הקרקע נמכר במחיר מגוחך של כ13 מילון שקל לחברת אורכידאה של האחים נקש.
גם כאן כמו פלמחים המכרז התנהל במקבלי לחקיקת חוק הגנת חופי הכנרת שהחל את חוק שמירת הסביבה החופית על הכנרת.

בנוסף קבוצה גדולה של 133 מדענים חתמו על מכתב הקורא לא לבנות בחוף זה. מצ"ב.
להלן ציטוטים  ממכתב זה:

קטע החוף  של מניפת הסחף של נחל סמך הוא הקטע הארוך והרחב ביותר, ולכן גם המשמעותי ביותר מבחינה נופית ואקולוגית, ברצועת החוף הפנויה עדין בכנרת.  מחובתנו להגן ולשמר משהו ממערכות הנוף והטבע הייחודיות של חופי הכנרת ורצועת היבשה הסמוכה להם, בהיקף שיש לו משמעות אקולוגית ונופית. נופי הכנרת וחופיה הם נכס ציבורי שכל תושבי המדינה זכאים ליהנות ממנו,כולל הדורות הבאים.
[…]
ברצוננו להתריע על כך שבנייה נוספת סביב האגם, באזור שעד היום נשמר במצב הקרוב למצבו הטבעי, עלולה לגרום נזק לתפקוד הכנרת כמערכת אקולוגית ולהחמיר את התהליך של ערעור היציבות האקולוגית של האגם.
[…]
אנו קוראים לכל גורמי הממשלתיים והציבוריים האחראים לתכנון והפיתוח בישראל להקפיא מיידית את כל תכניות הפיתוח והבינוי ברצועת החוף של הכנרת כולל תכניות הפיתוח בחוף כורסי – אשלים, לשקול מחדש תוכניות פיתוח קיימות ועתידיות ולהשתיתן על עקרונות תכנון משמרי סביבה.

רק נזכיר שעל עצומה שיזמו תושבי הצפון ומפלגת הירוקים חתמו יותר מ40 אלף איש למען שמירת החוף ללא בניה והחזרתו לציבור הרחב.
לצערנו, בזמנו השר שיטרית סרב לפעול לביטול המכרז בנימוק שזה בלתי אפשרי. כפי שאפשר ללמוד ממקרה פלמחים הדבר אפשרי ואם הממשלה רואה חשיבות לשמור על חוף מסוים היא יכולה גם יכולה לשמור עליו.

לאור כל האמור לעיל, לאור חשיבותו יוצאת הדופן של חוף כורסי, לאור מצבה העגום של הכנרת והפיתוח המסיבי לחופיה, לאור ההחלטה החשובה של ממשלת ישראל מן השבוע האחרון בנוגע לחוף פלמחים אנו קוראים לך לפועל באותה נחישות לשמור על חוף כורסי למנוע את הבנוי המתכנן ולחזירו אל הציבור הרחב.

לאור הניסיון המוצלח בנוגע לחוף פלמחים אנו רואים חשיבות גדולה ביותר לפעולה מהירה של משרדך על-מנת למנוע הרס בלתי הפיך של החוף.
לפיכך, נבקש כי משרדך יפעל על-מנת לעקב התקדמות התוכנית/מתן היתרי בניה זאת עד קבלת החלטה סופית אם יש מקום לשמור על החוף באותו מתווה של חוף פלמחים.

אנו נשמח לסייע כל שיידרש.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה