ארכיון הנושא 'המאבק על חוף כורסי'

זהירות, כרישי נדל"ן בכנרת: החוף האחרון בסכנה

יום רביעי, 25 למאי 2011   מאת:

תושבים, מטיילים, גולשי גלים ופעילי סביבה, יוצאים למאבק על חוף דאימונד – החוף הבתולי האחרון בכנרת – שעלול להתכסות בכבישים, מגרשי חניה ובית מלון. המתנגדים יעשו הכל כדי להגן על פיסת גן העדן – כולל חרם צרכנים על ארקיע שבבעלות היזם

דרור עזרא חבר מפלגת הירוקים הוא אחד המתנגדים לבנייה בחוף אשלים, החשש שלו הוא כי פרויקט בית המלון ילך ויתרחב והחוף יילקח מהציבור. את המלחמה שלו הוא מפנה לכיוון היזם עצמו, קבוצת ג'ורדאש ישראל, שנמצאת בבעלותם של האחים נקש אשר מחזיקים בין היתר גם בחברת ארקיע.

"בעקבות התחלת הבנייה אנחנו מנהלים חרם צרכנים כנגד חברת ארקיע, מספר עזרא, "החוף והחברה הם באותה בעלות, ואם האחים נקש חושבים שהם יגרפו רווחים מבית המלון שמוקם על החוף, הם טועים ובגדול. אנחנו מאמינים שלציבור יש כוח והציבור יצביע ברגליים.

לכתבה בוואינט לחצו כאן…

לא טסים בארקיע ושומרים על חוף כורסי בכנרת | Promote Your Page Too

לא טסים בארקיע ושומרים על חוף כורסי בכנרת

יום חמישי, 12 למאי 2011   מאת:

מפלגת הירוקים מכריזה על חרם צרכנים נגד חברת ארקיע, זאת למען שמירה על חוף כורסי/אשלים בכנרת. במפלגת הירוקים סבורים כי יוזמת החרם תגרם לבעליו לחזור בהם מן הרעיון להקים את מיזם בחוף הכנרת.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"בעלי המיזם סבורים שהם ירווחו כסף מהפיכת חוף הכנרת לנדל"ן, אנחנו נוכיח להם כי לא רק שהם לא ירוויחו כסף, אלא הם יפסידו כסף ומוניטין בעסקים האחרים שלהם. אנחנו לא נמתין להרס החוף, כבר היום אנו קוראים ללקוחות של חברת ארקיע להתקשר לחברה ולבטל כרטיסי טיסה. ולהודיע לחברת ארקיע שהם לא יהיו לקוחות חברה שבעליה אחראיים להרס חוף בכנרת."

רקע:
בעלי חברת ארקיע, האחים נקש, הם בעליו של מיזם הנדל"ן בחוף כורסי, חוף בתולי יפיפה שכ-100 דונם ממנו נמכרו ליזמים תמורות 13 מיליון שקל בלבד. היזמים הינם בעלי אורכידאה ובעלי חברת התעופה ארקיע.
מדובר במיזם נדל"ן גרנדיוזי של 400 יחידות אירוח מלונאיות בשטח קרוב ל100 דונם בלב חוף פתוח יפיפה סמוך לשמורת כורסי ונחל סמך.
את החוף רכשו האחים נקש מן המינהל בסכום מגוחך של 13 מיליון שקל לאחר שזכו במכרז בשנת 2006. מפלגת הירוקים ניהלה מאבק נגד מכירת החוף, ולמרות שעל עצומה נגד מכירת החוף חתמו 40 אלף איש המינהל בראשות השר לשעבר מאיר שטירת לא נאות לבטל את המכרז.

באחרונה התחילו עבודות הבניה במקום, והמאבק נגד הרס החוף התחדש, בין השאר תושבי רמת-הגולן וגולשים יקיימו הפגנה מחאה ביום שישי הקרוב בחוף עצמו נגד הריסתו.

להצטרפות לדף הפייסבוק של חרם הצרכנים לחצו כאן…

לפרטים נוספים על המאבק לחצו כאן…

לעצומה משנת 2006 נגד הרס החוף לחצו כאן…

פנייה לשר ארדן למנוע את בניית כפר הנופש בחוף כורסי – כתבה ברשת ב'

יום שני, 19 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים פנתה לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפעול לביטול כפר הנופש בחוף כורסי בכנרת. זאת, שכן מדובר במרחב החופי הטבעי האחרון שנשאר בכנרת. לפנייתם צירפו מכתב של יותר ממאה מדענים בכירים אשר קוראים לשמור על החוף. הירוקים אומרים כי מדובר בנסיבות דומות ביותר למקרה של חוף פלמחים, ולכן יש לשמור על החוף ובמידת הצורך לקבל החלטת ממשלה בעניין.

[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_kursi_190710.mp3]

לכתבה נוספת בכלכליסט לחצו כאן…

הירוקים מחדשים את המאבק לשמירת חוף כורסי – מבקשים מהשר ארדן סיוע לביטל כפר הנופש

יום ראשון, 18 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים מחדשת את המאבק לשמירת חוף כורסי בכנרת פנתה היום לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפועל לביטול כפר הנופש.

במפלגת הירוקים טוענים כי מדובר במרחב החופי הטבעי האחרון שנשאר בכנרת, ולחיזוק טענתם מביאים מכתב של 133 מדענים בכירים אשר קוראים לשמור על החוף בשל חשיבותו.
עוד טוענים הירוקים כי מדובר בנסיבות מאוד דומות למקרה של חוף פלמחים, ולכן כמו פלמחים יש לשמור על חוף כורסי ללא בניה ואם יהיה צורך לקבל החלטת ממשלה בעניין.
צילום: מיכאל אלקיים

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:"חוף כורסי הינו חוף חשוב ביותר בנייה בו תהיה בכיה לדורות, מצבם האומלל של חופי הכנרת מחייב את התערבותו של השר להגנת הסביבה, ונקודת התחלה הטובה ביותר להחזרת חופי הכנרת לציבור תהיה לשמור על החוף כורסי, ללא בנייה. אנו מקווים שהשר ארדן יפעל במקרה כורסי כמו שהוא פעל במקרה פלמחים ואף יותר מכך."

לקריאת מכתב המדעים הקוראים לשמירת החוף לחצו כאן…
לעצומה לשמירה על החוף לחצו כאן…

המשך »

החריף המאבק: חופי צפון-מזרח הכנרת ייסגרו עד סוף חג הפסח

יום רביעי, 04 לאפריל 2007   מאת:

החריף העימות בין המועצה האזורית גולן למינהל מקרקעי ישראל על הפעלת חופי הכנרת שבתחום המועצה. המועצה הודיעה כי החופים שבתחומה – לבנון, כורסי, כינר צאלון, דוגית ודוגה, יהיו סגורים בפני הציבור עד סוף החג, והרחצה בהם תהיה אסורה.

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים קרא לשר הבינוי והשיכון הממונה על מינהל מקרקעי ישראל ולראשי הרשויות המקומיות לפתור את הסכסוך. "לא ייתכן שסכסוך ביורוקרטי מיותר בין רשויות ימנע מאזרחים המשלמים מסים נכבדים למדינה לנפוש בכנרת. החופים הם משאב השייך לציבור ויש לפתור את הסכסוך".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

חופים סגורים בכנרת: 'שהמדינה תממן האחזקה'

יום רביעי, 04 לאפריל 2007   מאת:

החופים כינר, דוגה, דוגית, צאלון, כורסי לבנון וחלוקים יישארו סגורים לראשונה במהלך חול המועד פסח, לפחות עד צאת החג השני. הסיבה: מחלוקת בין מנהל מקרקעי ישראל למועצה האזורית גולן. במשרד הפנים ממתינים דווקא לסוף החג כדי לפתור את המשבר

לכתבה בYNET לחצו כאן…

לידיעת המטיילים: שבע שמורת טבע חדשות בישראל

יום רביעי, 17 לינואר 2007   מאת:

שטחן הכולל של שמורות הטבע החדשות מגיע לכ-77,000 דונם שמורת הטבע הגדולה ביותר נמצאת במכתש הגדול וכוללת 38 אלף דונם

לכתבה בNFC לחצו כאן…

עשרות גדרות הוסרו היום מחופי הכינרת

יום שני, 18 לדצמבר 2006   מאת:

ניצחון נוסף ל"ירוקים" במאבק על שמירת חופי הכינרת פתוחים לקהל הרחב. חלק מהגדרות שהוצבו בניגוד לחוק הוסרו היום

לכתבת וידאו בוואלה לחצו כאן…

קסם סובב כינרת

יום שלישי, 05 לדצמבר 2006   מאת:

אושרה הקמת שביל רגלי שיאפשר הליכה רצופה לחופי האגם. בחברה להגנת הטבע מרוצים: "מדובר בצעד חשוב בלקיחת אחריות של המדינה על הכינרת"

לכתבה בNRG לחצו כאן…

חופים בנויים

יום ראשון, 10 לספטמבר 2006   מאת:

הנה הסבר אפשרי לעובדה, שאהוד ברק כראש הממשלה הסכים לוותר על כל רמת הגולן בתמורה להסכם שלום עם סוריה, אך התעקש לשמור בריבונות ישראל את פיסת החוף הצפונית-מזרחית בכנרת. ברק ידע כנראה, שיתר חופי הכנרת כבר הועברו לידי יזמים פרטיים, קיבוצים וכל מיני גופים אחרים המחזיקים בהם. ייתכן שהוא ניסה לשמר רצועת חוף אחת לפחות בבעלות המדינה.
למאמר בהארץ לחצו כאן…