די להגזמה בהנצחת יצחק רבין

20 לינואר 2011   מאת:

היום התפרסמה כתבה באתר המקומי של YNET שממנה מתפרש כאילו אני תומך במשפחת עמיר ובגלל זה התנגדתי להנצחת רבין, מדובר כמובן בעווית חמור של דבריי.

אני בהחלט מתנגד להגזמה בהנצחת רבין, רבין מונצח בישראל באופן מוגזם ביותר, בהרצליה רבין מונצח בצמות כפר-שמריהו, ובקריית הספורט בסמוך לפארק, וזו הסיבה העיקרית להתנגדותי!

סיבה נוספת להתנגדותי הייתה הנימוק שהביאו התושבים לקריאת הפארק הזה ע"ש רבין והוא המיקום שלו בשכונה ממנה יצא הרוצח ובו מתגוררת משפחתו.
עם כל-הכבוד לתושבים, לעשות דווקא או נקמה במשפחת הרוצח לא יכולה להיות סיבה לקרוא מקום ע"ש אישיות. מעבר לזה מדובר בפארק שכונתי קטן שאפילו לא לכבודו של רבין, לקראו מקום כזה בשולי העיר על שם אישיות חשובה כמו רבין היא פשוט זילות בו.

ושוב אבהיר אני חושב שבהחלט יש מקום להנציח את רבין, במקומות מרכזיים זאת בשל חשיבותו של רבין ובשל הרצח הפוליטי אבל אני מתנגד להגזמה. לדעתי, בסוף של דבר ההגזמה פוגעת בזכרו של רבין וגורמת לזילות בזכרו. יש מין הרגשה כזו שאנשים פוליטיים מסוימים דוחפים לעוד ועוד הנצחת של רבין, כדי להוכיח את כוחם הציבורי כביכול למול הצד השני.

אני לא תמים והיה ברור לי כי ברגע שאני לא אומר אמן בעניין רבין אני אחטוף על זה בתקשורת, ראיתי מה עשו לח"כ וילף, אבל אני לא מתנהל מפחד התקשורת אני אומר את דעתי כפי שאני חושב שראוי לנכון.
יותר מזה, אני חושב שפוליטיקאי שפוחד להביע את דעתו מפחד מה יגידו בתקשורת צריך לשקול שוב את תפקידו הציבורי.

הערה נוספת, "הכתבת" שכתבה את הכתבה נגדי הייתה בבחירות 2008 יחצנית של ראש העירייה גרמן, וכתבתי על זה בעבר, וזו הסיבה ששוב ושוב הכתבת הזו מנסה להציג אותי באור שלילי.

אני מביא כאן את ההקלטה של הדיון על הנצחת רבין במלאו שתוכלו לבחון בעצמכם אם מה שכתוב בכתבה משקף את מה שנאמר בדיון.

[audio:http://www.green-party.org.il/rabin_herzeliya.mp3]
כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (8 מצביעים, בממוצע: 4.13 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“די להגזמה בהנצחת יצחק רבין”

  1. מאת נתן דייטש:

    יפה מאוד! עמדה אנטי-טוטליטרית אמיצה וחשובה.

לכתוב תגובה