יש להחרים את מוצרי ההתנחלויות עד שיבוטל סעיף 2 לחוק החרם

14 ליולי 2011   מאת:

אני מתנגד מאוד להחרמת ההתנחלויות, אבל אני מתנגד הרבה יותר להגבלת חופש הביטוי. מבחנתי הגבלת חופש הביטוי כפי שמתבטא בסעיף 2 לחוק החרם היא פשוט בלתי נסבלת.

אני רחוק מאנשי השמאל ההזוי והסהרורי שקוראים לחרם על המתנחלים ומוצרי ההתנחלויות ואני מגנה את הקריאות הללו. לטעמי המתנחלים הם אזרחי המדינה כמו כולם ולכן הענשה כלכלית התרבותית שלהם לא תקדם שום פתרון מדיני ובכלל אני נגד החרמת קבוצות/קהילות.

תומכי החוק הזה טוענים כי אין בחוק סעיף הפללה כלפי תומכי החרם אלא סעיף תביעה אזרחית ולכן אין בו הגבלה של חופש הביטוי.
לטעמי סעיף 2 לחוק בו מתאפשר לקורבן לחרם להגיש תביעה פיצוי ללא הוכחת נזק נגד אדם הקורא לחרם הוא יותר גרוע מסעיף ההפללה, כי לא רק שיש בו פגיעה חמורה בחופש הביטוי אלא הוא מעודד את הסכסוך הפנימי בתוך המדינה שהוא נותן נשק משפטי וכלכלי לבעלי דעה מסוימת להשתיק בעלי דעה אחרת.

לא ברור לי למה לנבחרי הציבור כל-כך בוער לעודד קבוצות וקהילות בתוך המדינה לתבוע אלו את אלו ולקיים בניהם סכסוך ולהחמיר אותו עוד ועוד. מעבר לכך אם היום החוק מאפשר הגשת תביעת פיצוי לקהילה מסוימת בגלל הבעת דעה, למה שבעתיד לא יהיו חוקים נוספים דומים. למשל, חוק שיאפשר לאדם לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק נגד אדם שיש לו עסק כלכלי או דירה בשטח שאינו מדינת ישראל.
אני יכול להמשיך עוד ועוד ולתת דוגמאות לחוקים שיבוא לכך שכל מה שאזרחי יעשו זה לתבוע אלו את אלו.
אני חייב להדגיש שאין לי בעיה עם שאר סעיפי החוק בו המדינה לא מאפשרת השתתפות במכרזים ומתן הטבות לגופים שקוראים לחרם או גופים שמחרמים את המדינה ואת ההתנחלויות.

אני שואל את עצמי מה אפשר לעשות כדי לגרום לביטול סעיף 2 לחוק, לטעמי הדרך הטובה ביותר היא להעניש את מי שהולך להרוויח מן הסעיף הזה בחוק. כלומר להחרים את התנחלויות ואת המוצרים מן התנחלויות למרות שהם לא אלו שחוקקו את החוק והטענות שלי היא לא אליהם.
אבל אני חושב שמי שצריך לבוא לאותם מחוקקים שאישרו את הסעיף הטיפשי הזה ולדרוש את ביטולו אל המתנחלים עצמם, וכמה שיעשו זאת מהר יותר כך הנזק שיגרם להם יהיה קטן יותר.
המתנחלים חייבים לזכור שהיום הכנסת מאפשרת תביעה ללא הוכחת נזק נגד אנשי שמאל מחר יהיה חוק שיאפשר תביעה ללא הוכחת נזק נגד מתנחלים.

אני קורא לאנשים ימין ומרכז שפויים להצטרף אליי לקריאה הזו, זו לא קריאה נגד המתנחלים זו קריאה בעד חופש הביטוי זו קריאה נגד חקיקה שמטרת לעודד סכסוך פנמי וזו קריאה לשפיות.

מעתה אני מתכוון להחרים את מוצרי התנחלויות, אני קורא לכולם לעשות כמוני ואני מקווה מאוד שהמתנחלים יבנו את הטיפשות שיש בסעיף הזה והם אלו שיפנו ליוזמי החוק וידרשו את ביטול סעיף 2 לחוק.

לינק לרשימת החברות שיש להחרים

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

אי אפשר לכתוב תגובות כרגע.