צביקה הדר – מידע לתושבי הרצליה לפני הסיבוב השני

28 לאוקטובר 2013   מאת:

לא מעט תושבים שואלים אותי על שני המועמדים, צביקה הדר ומשה פדלון. לחצו כאן למאמר על משה פדלון.

צביקה הדר בניגוד למספר 2 שלו, יריב פישר, הוא בהחלט איש חביב וחרוץ, למרות שהוא יהיר, מתנשא ודי חסר רגישות או וטקט כלפי אנשים, הוא ענייני.

בכל אופן, יש לי שתי בעיות מאוד גדולות איתו, שסביר להניח יגרמו לי לא להצביע לו.

בדלנות – הרצליה פיתוח

צביקה הדר התחיל את דרכו הציבורית לפני כ13 שנים בעמותת מערב הרצליה, שהקימו עשירי ישראל שגרים בהרצליה פיתוח משום שהם היו סבורים שהם "מקופחים". אני ניסתי להיעזר בהם בזמנו בשני נושאים, שיקום חופי הים ושמירה על אזורי הטבע של צפון נוף-ים. בשני המקרים הם לא סייעו לי וקיבלתי רושם שזה לא ממש מעניין אותם, אלא יותר שדרוג ערך הנדל"ן שלהם וקבלת זכויות בניה מהועדה המקומית.
עד לפני כשנתיים כאשר הוא מונה לסגן ראש עירייה בלי שכר לעניין "דיור בר השגה", כמעט כל הפעילות הציבורית של צביקה הדר והסיעה שלו הייתה מכוונת לטובת עשירי הרצליה פיתוח. זה היה ברור לכולם שיש כאן ניסיון מצידו להתרחק מן התדמית הבדלנית של חבר מועצה למען תושבי הרצליה פיתוח, זאת כדי לשפר עמדות בבחירות לראשות העירייה.
אין לי שום אשליות לגבי צביקה הדר, הוא היה ונשאר חבר מועצה של תושבי הרצליה פיתוח, "השבט" שתמך בו ב10 שנים האחרונות "והשבט" שתמך בו בבחירות של 2013 הוא שבט מוגדר וברור של עשירי הארץ.
מכאן נובעת הבעיה הכי גדולה שלי איתו המחויבות הטוטאלית שהוא לטובת "השבט" שלו גם במחיר תמיכה בדברים לא ראויים כמו עסקת פאת ים, וגחמות אחרות של גרמן שלא היה להם שום קשר עם מינהל תקין וטובת הציבור.
אני לא קונה את התחפושת הזו שהוא עטה לפני הבחירות, רוב האנשים שסובבים אותו הם עשירי הרצליה פיתוח שהוא סייע להם, המחויבות שלו תהיה בראש ובראשונה אליהם. האיש יצא מן "השבט" הזה להם הוא חייב וזה מה שהוא יעשה אחרי הבחירות.

קידום החלטות תמוהות לטובת בעלי הון

אני נתקלתי בשני מקרים שצביקה הדר פשוט קידום שתי תוכניות תמוהות ביותר, שאין לי הסבר להתנהלות שלו, ואני אפרט כי אני הייתי מעורב בנושאים הללו.

הרחבת דן אכדיה
כבר חמש שנים אני מעורב במאבק נגד התוכנית המפלצתית הזו של הרחב מלון דן אכדיה פי 7 מגודלו היום. במסגרת המאבק הזה השגתי את הסכמי החכירה של ה50 דונמים בבעלות העירייה שעליהם יושב מלון אכדיה. מתברר כי בשמונים שנים הקרובות המלון ישלם 100 לירות(כ300 ש"ח) דמי חכירה לשנה לעירייה על כל השטח.
אפשר להתווכח אם הרחבת המלון תתרום לעיר או לא, אבל השאלה שמטרידה אותי למה העירייה צריכה לוותר לחברת מלונות דן ולהישאר את דמי החכירה האלו. אני סברתי ואני סבור היום כי ברגע שחברת מלונות דן רוצה את התוכנית הזו ונדרשת הסכמת בעלי הקרקע לאישורה, העירייה צריכה להתנהל כמו כל בעל קרקע נורמאלי ולדרוש דמי חכירה ראויים. העניין פשוט, אומרים לחבר מלונות דן אתם רוצים את החתימה שלנו על תוכנית הרחבה? תשנו את הסכמי החכירה. רוצים להישאר עם תשלום דמי החכירה של 100 לירות, אז תוותרו על התוכנית הזה.
כל איש ציבור סביר היה צריך לדגול בעמדה הזו ולשמור על נכסי הציבור, אבל לצערי צביקה הדר ניסה בכל דרך אפשרית גם לתת למלון את תוכנית ההרחבה וגם להשאיר את הסכמי החכירה השערורייתיים האלו.

בדצמבר 2012 מונה צוות מן המועצה ברשות צביקה הדר שאני הייתי חבר בו ועוד שני חברי מועצה, תפקיד הצוות היה לבודק את עניין הסכמי החכירה ולהביא המלצות למועצת העיר. הצוות הזה נפגש פעם אחת בו צביקה הדר עשה ככל שהוא יכול לסקל את החלטה לדרוש הסכמי חכירה חדשים כתנאי לחתימה על התוכנית. הדברים באו לידי ביטוי עוד לפי הפגישה של הצוות שהתבקשתי להביא את המלצתי איך הצוות צריך לפועל, אחת ההמלצות הייתה להביא חוות דעת שמאית מטעם העירייה. אני מצרף כאן את התכתבות שלי בנושא עם צביקה הדר
————–

From: Sganim-Zvika Hadar [mailto:zvika-h@herzliya.muni.il]
Sent: Thursday, March 07, 2013 2:43 PM
To: Drore; Sganim-Yocheved Ben Tov; Minhelet-Ofra Bell; yosiB
Cc: Mishpatit-Anat Baharav Keren
Subject: RE: חילופי מקרקעין – תוכנית הר/2010א – דן אכדיה
דרור שלום
לדעתי אין רלבנטיות לשמאות; אינני חושב שטיעונים בעל פה יועילו לאור כתבי הטענות המפורטים. כמובן שנוכל לדון בזה וביתר השאלות (אותן אני מציע שתעביר מראש לאילנה בראף) במסגרת הועדה.
תודה
צביקה

From: Dror Ezra
Sent: Thursday, March 07, 2013 2:15 PM
To: Sganim-Zvika Hadar; Sganim-Yocheved Ben Tov; Minhelet-Ofra Bell; yosiB
Cc: Mishpatit-Anat Baharav Keren
Subject: RE: חילופי מקרקעין – תוכנית הר/2010א – דן אכדיה

שלום צביקה, עופרה ויוסי,
אני חושב שאנחנו צריכים לעשות ישיבה מוקדמת של הצוות ולהחליט על אופן הטיפול בנושא
1. אני חושב שצריך להזמין חוות דעת שמאית,ואסביר מדוע, אנחנו בעלי הקרקע מדובר בתוכנית איחוד וחלוקה "בהסכמת הבעלים" התוכנית הזו הינה שינוי מהותי בצורת החלקות ואופן החלוקה שלהם, אני חושב שאין מנוס מלהזמין חוות דעת שמאי שתהיה הבסיס לדיון.
2. אני חושב שגם צריך להזמין את באי כוח של הגורמים שלחנו חוות דעת משפטיות לשאלות ותשובות בלבד
3. בנוסף בישיבה המקדימה אני רוצה לשאול שאלות ממקדות על הנושא את היועצים המשפטיים, חלק מן הדברים עלו אף בישיבת המועצה.

תודה,
דרור

—————
הדברים דומים היו בפגישה עצמה של הצוות, צביקה הדר באופן מתוחכם ניסה לסקל כל אפשרות שהצוות יקבל המלצה לדרוש הסכמי חכירה חדשים, מי שקורא את הטקסטים שלי יודע שאני אומנם לא עו"ד אבל אני לא פראייר שנופל במלכודות של עורכי דין, ולכן אני הכנסתי הצעת החלטה משלי לפרוטוקול :

דרור עזרא
מציע להתנות את הסכמת מועצת העיר בשינוי תנאי החכירה הואיל וחוזה החכירה משנת 1949 מדבר על 51.319 דונם שרשומים גם בהסכם. גם הסכמי החכירה האחרים מדברים על שתי החלקות האלה. כפי שהובהר לנו בדיון, השטח שישאר בחכירה על ידי מלון אכדיה הוא 36.568 דונם בלבד. ענין זה מהווה, לדעתו, עילה לשינוי ההסכם. השינוי הזה בהיבט התכנוני, צריך לקבל ביטוי בהיבט הקנייני בחוזה החכירה וצריך להבחן מחדש על ידי שמאים וכל מי שזה מקצועו.

הפרוטוקול הזה הגיע לישיבת המועצה במאי 2013 (סעיף ז) במקביל שלחו התושבים חוות דעת של שמאי המערערת על הכדאיות של העסקה, צביקה הדר ויהונתן יסעור הבינו כנראה שאין מנוס הורידו את הנושא מסדר היום, והופ ארגנו חוות דעת שמאית "מטעם העירייה" תוך כמה ימים, בישיבה המועצה ביוני 2013 (סעיף ו) חברי המועצה הבינו כנראה יש כאן משהו חשוד ולא רצו לאשר את העסקה הזו והעניין נדחה עד לאחר הבחירות.

תוכנית הר/2172 (שטח חקלאי מזרחית לנחלת עדה)
באופן עקרוני הועדה המקומית הרצליה היא נגד תוכניות נקודתיות של בעלי קרקעות, במיוחד באזורים החקלאיים מסביב לשדה התעופה. באזור הזה יש מאות בעלי פרטיים לקרקעות חקלאיות וברור שאם כל בעל קרקע היה בא עם תוכנית לקרקע שלו, היה נוצר כאוס תכנוני.
חבר הועדה שבמשך שנים חזר על המנטרה הזו שרק במקרים יוצאי דופן ושאין ברירה יש לקדם תוכניות נקודתיות היה צביקה הדר.
לכן מאוד הופתעתי לגלות שמי מקדם את התוכנית הזו בשיא הכוח הוא צביקה הדר, מי שהיה מטעם בעלי הקרקע מול צביקה הדר, הוא שמוליק לוי, סגן ראש העירייה בתקופת לנדאו, ויועץ בשכר בקדנציה הראשונה של גרמן, איש בעל כוח פוליטי משמעותי בעיר.

בדיעבד התברר לי שצביקה הדר נפגש כמה וכמה פעמים עם שמוליק לוי, אפילו לפני כמה חודשים שבמקרה הייתי בחדר המזכירות של סגני ראש העירייה שמעתי בחטף שהוא יוצא לפגישה איתו בבית קפה.
בכל מקרה התוכנית הזו מוזרה ביותר ומנוגדת למגמה של הועדה המקומית, המעורבות של שמוליק לוי בתוכנית גם היא צריכה להדליק נורה אדומה. אם הייתי עיתונאי הייתי שואל את צביקה הדר כמה שאלות בנושא, אם יש לו קשרים עם שמוליק לוי? האם הוא נפגש עם שמוליק לוי בעניין התוכנית הזו? אם כן כמה פעמיים? האם שמוליק לוי סייע לו פוליטית? למה קודמה תוכנית 2172 ולא תוכנית מתאר כללית?

אני מעלה את הדברים שאני יודע כאן, תושבי הרצליה מוזמנים לקרוא ולהחליט בעצמם.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“צביקה הדר – מידע לתושבי הרצליה לפני הסיבוב השני”

  1. מאת פוץ:

    יפה עכשיו כתוב על פדלון ?(במקרה אני מכיר אותו )

לכתוב תגובה