חשיפה: עיריית הרצליה מתכוונת לתת מתנה בשווי מאות מיליונים לנמרודי

28 למאי 2008   מאת:

כבר יותר משנתיים עיריית הרצליה מקדמת תוכנית חילופי שטחים בה מעורבת עיריית הרצליה וחברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי(מבעלי מעריב).
חילופי השטחים הם בין מתחם שנמצא בבעלות הכשרת הישוב שנטען שמיועד למלון במבואה של חוף השרון בהרצליה, לבין מתחם של עיריית הרצליה שמשמש היום לחניון חוף זבולון אותו תעניק להכשרת הישוב שעתיד לבניית מתחם וילות ודירות יוקרתי ביותר. במרכז הרצליה פיתוח בקו ראשון לים.

אנו חושפים היום כי מתחם מלונאות זה של הכשרת הישוב (8.5 דונם) אינו יכול לשמש לבניית מלון, זאת לפי תוכנית מתאר ארצית לחופים(תמ"א 13) וכך כל הצדקה כביכול לעסקת חילופי השטחים הינה מפקפקת ביותר.

לפי בדיקה שעשינו בימים האחרונים, מתברר כי אכן יעוד המתחם זה שנמצא כיום כנראה בבעלות הכשרת הישוב קיימות זכויות למלון בהיקף 7000 מ' זאת מתוכנית משנת 1968.
אבל בשל העובדה שתמ"א 13 מסמנת את כל המתחם כשטח פתוח אין שום אפשר לבנות במקום מלון לפי התוכנית הקיימת. יתרה מזאת חצי מן המתחם מצוי ברצועת 100 המטרים האסורה לבניה ולכן ספק רב אם יש סיכוי לאשר תוכנית זו מחדש.

כך או כך על-פניו נראה כי עיריית הרצליה מחלצת ברכוש גדול, ששייך לתושבי הרצליה, את חברת הכשרת הישוב מעסקת נדל"ן כושלת במיוחד.

על-פי התוכנית (הר/2132) שנמצאת בימים אלו לפי אישור להפקדה במליאת הועדה המקומית, התמורה שעיריית הרצליה תעניק להכשרת הישוב היא מתחם חניון חוף זבולון, זאת כולל אפשרות לבניה של 11 וילות ובנוסף בניית קומפלקס מגורים יוקרתי בהיקף 7100 מ"ר בקו ראשון לים.

מדובר בזכיות בניה בשווי של מאות מיליוני שקלים!

כל זאת כאמור תמורת 8.5 דומם שממילא מסמנות בתמ"א 13 כשטח ציבורי.

חשוב להדגיש כי גם המתחם של חניון חוף הנכים בהרצליה עתיד להפוך בקרוב למתום מגורים יוקרתי של משפחת עופר, גם כאן על חשבון שטח ציבורי פתוח.

היום שלחנו מכתב מפורט לראש עיריית הרצליה יעל גרמן עם העתק למבקר המדינה בנושא, להלן חלקו האחרון של המכתב:

  • התוכנית הר/2132 ועסקת חילופי השטחים שבגינה הוכנה התוכנית לחלוטין אינה סבירה, מהווה גזל של שטחי ציבור נרחבים מתושבי הרצליה וכל זאת בתמורה לשטח שיש ספק רב לגבי הקיף זכויות הבניה בו אם אלו קיימות בכלל.
  • עיריית הרצליה אינה כספומט לבעלי הון ואסור לה לחלץ בעלי הון מעסקות נדל"ן כושלות.
  • שטח חניון חוף זבולון הינו שטח ציבורי חשוב ביותר לתושבי הרצליה ולכלל תושבי השרון, אסור לו שיהפוך בשום מקרה לשטח פרטי.
  • חשוב להדגיש אזור החוף אינו החצר הפרטית של תושבי הרצליה פיתוח והמגמה המסתמנת שיש העדפה ברורה לתושבי הרצליה פיתוח בקביעת האופק התכנוני של החוף הינו עוול חמור לשאר תשובי הרצליה ולשאר תשובי האזור.

מכל האמור לעיל עולה שאין שום הצדקה לתוכנית המוצעת, לא תכנונית, לא כספית ולא ציבורית ולכן יש לדחותה.

למכתב ששלחנו היום לחצו כאן…

להחלטת ועדת המשנה בהרצליה מנובמבר 2007 לחצו כאן..

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

3 תגובות ל-“חשיפה: עיריית הרצליה מתכוונת לתת מתנה בשווי מאות מיליונים לנמרודי”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » אושרה עסקה מפקפקת להחלפת שטחים בחוף הרצליה בין העירייה למשפחת נמרודי:

    […] אנו חשפנו כי מתחם מלונאות זה של הכשרת הישוב (8.5 דונם) אינו יכול לשמש לבניית מלון, זאת לפי תוכנית מתאר ארצית לחופים(תמ"א 13) וכך כל הצדקה כביכול לעסקת חילופי השטחים הינה מפקפקת ביותר. […]

  2. מאת יעל מנור:

    האם מישהו גם בדק את לוחות הזמנים ההיסטורי בכל העסק. כי אם המתחם נקנה בהתאם לזכויות הקודמות ולפני הפקדתה ואישורה של תמ"א 13, הרי שביטול הזכויות למיטב ידיעתי איננו מובן מאליו ואם כן,איבוד הזכויות ממילא כרוך בפיצויים משמעותיים לבעל הקרקע על ירידת שווי הנכס.
    בקיצור, ייתכן ויש פנים נוספות לסיפור (מאידך ייתכן שלא…)

  3. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » כתבה ברשת ב’ – ניצחון למפלגת הירוקים בוטלה תוכנית חלופי שטחים מפקפקת בחופי הרצליה:

    […] חשיפה של מפלגת הירוקים כי מתחם מלונאות זה של הכשרת הישוב (8.5 דונם) אינו יכול לשמש לבניית מלון, זאת לפי תוכנית מתאר ארצית לחופים(תמ"א 13), גרמה לועדה המחוזית להזמין בדיקה של השמאי הממשלתי אשר קבע כי אין הצדקה כלכלית לעסקה והתוכנית בוטלה לפני שבועות אחדים. […]

לכתוב תגובה