בג"צ חייב לערוך בדחיפות סקר סיכונים בתע"ש נוף-ים בעקבות עתירת אדם טבע ודין ומפלגת הירוקים

21 למאי 2007   מאת:

העותרים: החלטת בג"צ – צעד משמעותי בניקיון המקום ובמניעת המשך הפגיעה בבריאות התושבים והמטיילים במקום

בעקבות עתירת אדם טבע ודין ורכז פורום השרון במפלגת הירוקים דרור עזרא לבג"צ, קבע הרכב ביהמ"ש העליון בראשות הנשיאה דורית בייניש באופן חד משמעי, כי על המדינה לערוך בדחיפות את המכרז לסקר סיכונים באזור תע"ש נוף-ים ולבצע את הסקר בחצי השנה הקרובה. 

צילום:דרור עזרא
קרקע מזוהמת בתע"ש נוף-ים

עו"ד עמית ברכה מאדם טבע ודין ברך על החלטת ביהמ"ש וטען כי ההחלטה מהווה צעד משמעותי לניקיון המקום. "ביהמ"ש הודיע היום כי מדינת ישראל אינה יכולה להמשיך ולהתחמק מאחריות לטיהור האזור מהמפגעים הסביבתיים. בכך, הערכאות המשפטיות שמו קץ לשנים של זיהום והזנחה שהוביל לזיהום מי התהום ומי הים, פגיעה בנוף הסביבתי המיוחד ובשמורת הטבע הסמוכה, סכנות בטיחותיות וחשש כבד לבריאות תושבי המקום. ההחלטה לוותה בהישג משמעותי נוסף ובה המדינה נאלצה לאמץ את התפיסה לפיה אין לכרוך את ניקוי השטח עם פיתוחו וכי נחוץ לטהר את הקרקעות המזוהמות ללא קשר לתוכניות הפיתוח".

דרור עזרא, רכז פורום השרון במפלגת הירוקים: "טיפול הרשויות במדינת ישראל במתחם תע"ש נוף ים הוא שערורייה ומחדל. סקר הסיכונים למתחם תע"ש כבר היה צריך להיות מבוצע אתמול. הנוסחה 'זיהמת – הרווחת', אינה מקובלת ויש לטהר את הקרקע ללא תלות בהליכי הפיתוח והתכנון. כל יום נוסף שהשטח נשאר מזוהם מסכן את הציבור, ומגדיל את העלויות שתצטרך מדינת ישראל להוציא עבור ניקוי השטח. המדינה לא יכולה גם לזהם וגם להרוויח, בעת ובעונה אחת. סקר הסיכונים הוא צעד ראשון , מאוחר מדי , אך טוב שיתבצע מאוחר מאשר אף פעם לא, כפי שהיה נראה שזו מדיניות המדינה".  

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה