ארכיון הנושא 'השרון'

עונת הרחצה הסתיימה, החוף הפך למגרש חנייה

יום שלישי, 15 לאוקטובר 2013   מאת:

עונת הרחצה הגיעה לקיצה, השומר בחוף הדרומי עזב ובעלי הג'יפים השתלטו בשבת האחרונה על החוף, תפסו מקומות ישיבה והפכו את המקום למגרש חנייה. הירוקים: "הפכו את החוף לג'ונגל". העירייה: החברה לפיתוח התיירות מנהלת את החוף

ג'ונגל מוטורי בחוף הדרומי

דרור עזרא ממפלגת הירוקים, ניהל בתחילת הקדנציה את המאבק למניעת חנייה של כלי רכב בחוף הדרומי. לאחר סוף השבוע, הוא דרש שיסגרו את החוף לבעלי הרכב עד עונת הרחצה הבאה, או שיביאו למקום שומר. במכתב שהעביר לראש העיר, יהונתן יסעור, בתחילת השבוע ביקש עזרא לטפל במקרה ולא לאפשר לכלי רכב להיכנס באופן חופשי.

"החברה לתיירות הקימה לפני שנה שער אוטומטי עם שלט רחוק, כל אדם שיש לו מינוי לחוף, מקבל שלט עם כניסה אל החוף. במקביל הציבו שומר בכניסה במהלך עונת הרחצה, שמוודא שהכול תחת שליטה, שלא מנצלים את השלטים בשימוש לרעה", מסביר עזרא. "ההסדר הוא שמורידים את הסירה ויוצאים מיד, השומר בדק שזה באמת מה שקורה, שלא מכניסים רכבים לא קשורים ולא מחנים את הרכב על החוף.

"לפני שנאבקנו על הנושא היה בחוף הדרומי ג'ונגל. אופנועים וג'יפים נכנסו אל החוף בלי הפסקה, ובסוף השבוע האחרון, כשהשומר לא היה במקום היה שוב בלאגן. רכבים נכנסו בלי קשר לסירות, סתם כאילו זה החוף הפרטי שלהם. הם גם הכניסו את החברים שלהם, את המשפחה. לא נעים להגיע לחוף הזה, זה הפך להיות חוף פרטי של בעלי הג'יפים. נותנים לאנשים שלט בלי פיקוח, זה פשוט טמטום ולא מתקבל על הדעת".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

להצטרפות לפייסבוק של הירוקים בהרצליה לחצו כאן…

שמורה ימית – פארק ימי עירוני באפולוניה ובחוף הצפוני

יום ראשון, 13 לאוקטובר 2013   מאת:

מאת:יואל חדידה – מספר 2 ברשימת הירוקים בהרצליה

החופים הצופניים של הרצליה

החופים הצופניים של הרצליה

ערכי הטבע הימי והחופי לא ניתן מקום ראוי בשימור והגנה, במהלך השנים התנהלו מאבקים רבים למען פרחי הבר למען שטחים פתוחים ועוד, כולם חשובים.
אך לים וסביבה החופית, לא ניתנה שימת לב ראויה, מצב זה משתנה בהדרגה, להבנה לחשיבותם.

       יואל חדידה

===== יואל חדידה =====

בהרצליה ישנם ערכי טבע חופי וימי מן היפים בישראל ואף נדירים, הריפים מול אפולוניה הם לא סתם סלעים אלא שוניות חיות מורכבות ממגוון רחב של בעלי חיים התלויים זה בזה.

לא חייבים רישיון צלילה כדי ליהנות מן הנוף התת-ימי, מספיק יום יפה בחודשי הסתיו, להתחמש במסכה ושנורקל, ולשייט על פני המים לצפות בשוניות ובשפע הדגים הסובב אותם, כבונוס אפשר להתרשם משפע השרידים העתיקים שנחים בתוך הים.

הירוקים בהרצליה כמובן הביאו את הדברים לידיעת מקבלי החלטות.
פינינו לוועדה המחוזית כדי שתתקן תוכנית המתאר הארצית לחופים (תמ"א 13/4) כך שבמקום להקים חופי רחצה חדשים תוכרז שמורה חופית ימית, שתכלול את המצוק, החוף והים. זאת בגיבוי חוות דעת מדעית של פרופ' יהודה בניהו.

מתוך חוות הדעת של פרופ' יהודה בניהו

אין ספק שלאזור חוף אפולוניה וסביבתו ערך סביבתי, ביולוגי, ארכאולוגי וכלכלי ראשון במעלה. כל פעילות שתעשה באזור חייבת לקחת בחשבון את הערך הזה. יתרה מכך יש לנקוט בהקדם בפעילות יזומה להכרזתו כשמורה וזאת בגלל חשיבותו המקומית והלאומית כאחת .
תוכניות הפיתוח שמוצעות לא עולות בקנה אחד עם המלצותי הנ"ל ועל כן אני מתנגד להן.

השמורה תהיה כר למגוון פעילות חינוכיות לילדים ובני נוער, ממש כמו התכוניות שמעברים בשלולית החורף. אנחנו בהחלטת נפעל לקדם אותה ב5 שנים הקרובות

שושנה אדומה

שושנה אדומה

אצה אוזניה מצויה

אצה אוזניה מצויה

[צילומים: דרור עזרא]

הרצליה: תוכנית לבניית 112 דירות בשני בניינים בני 15 קומות

יום שני, 07 לאוקטובר 2013   מאת:

הוועדה המקומית בהרצליה המליצה להפקיד תוכנית להסבת מרכזיית בזק לבנייני מגורים ברחוב הרב קוק ■ למרות אישור הוועדה המקומית, ערר שהוגש כנגד האישור יעכב את העברתה לדיון במחוזית במספר חודשים

דרור עזרא,יו"ר סיעת הירוקים שהגיש את הערר נגד אישור התוכנית אמר: "מדובר בעוד החלטה שערורייתית, שנותנת יד להפרטת מסוכנת של שטחי ציבור, לא הייתה שום סיבה לתת את הקרקעות האלו לבזק. אם אין לבזק שימוש בקרקעות למרכזיה הקרקע הייתה צריכה לחזור לעירייה או לגוף ציבורי אחר. יש כאן תקדים מסוכן של הפרטת שטחי ציבור וספסרות בהם ואסור לאפשר זאת, חבל שועדת המשנה נתנה לזה יד אני מקווה שלאחר הבחירות מליאת הוועדה המקומית תדחה את התוכנית".

לכתבה בגלובס לחצו כאן…

האזינו: הצלת חוף זבולון – ראיון ברשת ב' דרור עזרא

שבת, 05 לאוקטובר 2013   מאת:

"ללא עזרתו ותמיכתו של דרור עזרא לא הינו מצליחים להציל את חוף זבולון" ציקה גרשוני – מראשי מטה המאבק למען חוף זבולון.

"דרור עזרא היה הפוליטיקאי היחד שנרתם למשימה ללא פשרות וללא לאות, החל מהחתמת רוחצים בחוף ועד לדיונים בבתי המשפט."

"הירתמותו של דרור עזרא הייתה ועודנה יוצאת דופן למרות שפנינו למספר פוליטיקאים בעניין, וברוב המקרים לא זכינו אפילו לתגובה."

להטקסט המלא של ציקה גרשוני לחצו כאן

סיכום פעילתי במועצת העיר הרצליה ב5 שנים האחרונות

יום ראשון, 29 לספטמבר 2013   מאת:

dror_fac_
להלן טבלה שמסכמת את פעילתי במועצת העיר, הטבלה כוללת רק את הפעילות במועצת העיר כפי שאפשר לקרוא בפרוטוקולים באתר העירייה.

הגשתי 93 שאילתות בשלל נושאים, בעיקר בנושא סביבה וחוף הים
הגשתי 73 הצעות לסדר בשלל נושאים, שוב בעיקר בנושא סביבה וחוף הים, חלקן עם ירון עולמי

הטבלה הזו לא כוללת פעילות נוספת בועדות תכנון שהקדשתי לה את רוב הזמן, השתתפתי בקרוב ל200 ישיבות ועדות תכנון(2 בכל חודש) הגשתי כ-30 דרישות לדיון במליאת הועדה. וכ10 ערר לועדת ערר(יחד עם ירון עולמי)

חשוב לציין כי כל הפעילות הזו הייתה בהתנדבות ללא קבלת שום תגמול כספי.(חברי מועצה שאינם סגני ראש עירייה אינם מקבלים תגמול כספי)

 

המשך »

סליחה מחופי הרצליה

יום שישי, 13 לספטמבר 2013   מאת:

למי מגיע סליחה בהרצליה? לחופים!
על הביוב, על הבטון, על המסחור, על הרס חוף אפולוניה, על הרס החוף הנפרד, על הבטון בחוף השרון, ועוד ועוד…

עושים את הדבר הנכון תמוכים בירוקים

להצטרפות לפייסבוק של הירוקים בהרצליה לחצו כאן…

כתבת ברשת ב' על פסק הדין בנוגע לטיילת בחוף זבולון

יום ראשון, 10 למרץ 2013   מאת:

כתבתו של נועם בר שלום מהיומן "צבע הכסף", 10.3.13, על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את היתר הבניה לטיילת בחוף זבולון בהרצליה. למורת רוחה של עירית הרצליה (וגם יעל גרמן) ולשביעות רצונם של פעילי החופים..

חבר מועצת העיר מטעם הירוקים דרור עזרא, תקף בעקבות ההחלטה את חברת הכנסת הטרייה יעל גרמן, שעד לפני מספר חודשים עוד כיהנה כראש עיריית הרצליה: "מדובר בכישלון חרוץ שלה ושל מהנדסת העיר לשעבר דניאלה פוסק", אמר, "גרמן שמה על הפרוייקט הזה את כל כובד משקלה וביקשה להשקיע בשדרוג הטיילת כ-16 מיליון שקל לפחות. היתר הבנייה שהוצא בזמנו היה ברשות הרישוי, באישור ראש העיר ומהנדס העיר בלבד, מבלי שנידון בוועדה זו או אחרת, כך שגם חברי מועצת העיר לא ידעו על כך דבר, שלא לדבר על תושבי העיר שבוקר אחד התעוררו לקול עבודות הטרקטורים במקום".

עוד הוסיף עזרא כי "התוכנית שביקשה גרמן לקדם חלה 10-20 מטר מקו החוף ולכן כללה קביעת יסודות בעומק של 12 מטר מתחת לאדמה. פסק הדין עושה צדק לאחר כשנתיים של התדיינות בוועדות ערר ובתי משפט וחושף את התנהלות ראש העיר בזמנו"

לכתבה בYNET לחצו כאן…

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

שלוש שנים לאחר בניית סוללת הסלעים באפולוניה מתברר שהיא מיותרת

יום חמישי, 14 לפברואר 2013   מאת:

אנחנו ניהלנו מאבק עיקש נגד בניית הסוללה, אנחנו טענו כי הסוללה הזו מיותרת, בגלל שבסיס המצוק באפולוניה מוגן בצורה מצוינת מגלי הים. מול החוף ישנם כמה שורות של ריפים שעליהם נשברים הגלים, ובנוסף יש על החוף את הריסות המבצר שנפלו לפני מאות שנים אשר מגינים על המצוק.
והנה מתברר ששלוש שנים לאחר בנייתה חלק משמועתי מן המבצר פשוט קרס, וזו הוכחה ניצחת שהסוללה הזו מיותרת לחלוטין.

אני מכיר את החוף הזה היטב קרוב לשלושים שנים, המפולת שהייתה היא המפולת הכי גדולה שהייתה ב20 שנים האחרונות באזור המבצר.
ב20 שנים האחרונות בנו את המרינה והייתה במקום גריעת חול רצינית במשך שנים ובכל זאת לא הייתה מפולת חמורה כזו.
השינוי המרכזי באפולוניה לא הייתה המרינה אלא פתיחת הגן הלאומי, במסגרת הפיתוח של הגן הלאומי חוסלה הצמחייה הרבה שכיסתה את המצוק. חיסול הצמיחה הזה גרמה להגברת המפולות מדרום למבצר ובכלל לשינוים מהותיים במצוק, שינוי שכנראה גרם למפולות האחרונות.

מדובר במחדל גדול ביותר של רשות הטבע והגנים, במקום לתקן הדברים אנשי הרשות פנו לפתרון הקל האשמה של גלי הים, יזמו וקידמו את הסוללה הזו שטענו בתוקף שתציל את המבצר. היום אנשי רשות הטבע והגנים טוענים בתוקף באותה יהירות כי לא גלי הים הם הבעיה אלא הגשם וזה מה שגרם למפולת הזו.

הסוללה הזו הרסה את אחד החופים היפים והמיוחדים בישראל, גרמה נזקים חמורים ביותר לחופים מדרום ומצפון, עלתה למשלם המסים בעיר הרצליה 3 מיליון שקל וכל זאת לשווא, לא נמנעות מפולות ולא נמנעת סכנת החיים.

אם זה לא מחדל אז אני לא יודע מה זה מחדל, אם זה לא פשע סביבתי אז אני לא יודע מה זה פשע סביבתי

תמונות מלפני 100 שנים בו מופיע החלק שנפל.

לעוד כתבות על המאבק לחצו כאן…

למה הטיילת יותר חשובה משדרוג תחנת הביוב בחוף זבולון?

יום חמישי, 20 לדצמבר 2012   מאת:

היום בבוקר סיירתי בחופי הרצליה, במהלך הסיור גילתי נחל חדש זורם מתוך מבנה בחוף זבולון.

פשוט עברתי בחוף זבולון ורצתי לצלם את החוף בזמן סערה, כאשר הסתכלתי על החוף ראיתי נחל יוצא מתוך המבנה של תחנת הביוב, התקרבתי וראיתי את הביוב יוצא מן התחנה וזורם לים, נראה שהביוב זורם כבר כמה שעות, היה פשוט ריח מסריח שכמעט גרם לי להקיא.

מדובר בתחנת ביוב מאוד ישנה בת 40 שנים שכבר לפני 8 שנים התראתי שהיה צריך להחליף אותה, לצערנו לעיריית הרצליה יש סדרי עדיפויות מעוותים לפני כמה חודשים ראש העירייה גרמן החליטה להשקיע 16 מיליון שקל בטיילת בחוף הזה, זאת במקום לשפץ את תחנת הביוב ולמנוע את זיהום הים. התנהלות של עיריית הרצליה ורפיסות של המשרד להגנת הסביבה לטפל בנושא חוף הרצליה מוכיח שצריך את הירוקים בכנסת

אתם מוזנים להצטרף לדף הפייסבוק של הירוקים, לחצו כאן…

"נצבע את הכנסת בירוק": רם פרייס ודרור עזרא מסתערים

יום שלישי, 18 לדצמבר 2012   מאת:

לא דופקים חשבון ליעל גרמן ומרים פיירברג, נשבעים להילחם בברוני ההון וישלחו לכלא את מי שיפגע בבעלי החיים. דרור עזרא ועו"ד רם פרייס-סיטון (כן, ההוא מ"האח הגדול"), מועמדי מפלגת הירוקים לכנסת, לא יתנו לאף אחד לפגוע בטבע. אם הם רק יצליחו להיבחר

צילום: אסף פרידמן

אם הכול ילך לפי התוכניות שלהם, והציבור הישראלי יצביע למען איכות הסביבה, יכהנו בכנסת שני תושבים מאזור השרון המועמדים מטעם מפלגת הירוקים. חבר מועצת עיריית הרצליה, דרור עזרא (39) ועו"ד רם פרייס-סיטון (28), יו"ר מפלגת הירוקים בנתניה, נבחרו לרשימות מועמדי המפלגה לכנסת. "אנחנו נצבע את הכנסת בירוק", הם מבטיחים.

"עוד כנער למדתי על בשרי שאסור לחכות שהמפגע הסביבתי יגיע לחצר האחורית שלך", מציג פרייס-סיטון את המניע להחלטתו להתמודד. "אנשים בדרך כלל לא חשים את זה, למרות שמה שנמצא ליד הבית זה הדבר הכי קריטי: מים ואוויר. הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות הלאומי".

"צריך לזכור שישראל היא מדינה קטנה בשטחה וצפופה באוכלוסיה. הלחצים על השטחים הפתוחים הם אדירים, ואין שכבת הגנה עליהם. אין כיפת ברזל על השטחים הפתוחים, כי יש אינטרסים אדירים של כסף ונדל"ן, ומול זה אין שום כוח רציני", מוסיף עזרא. "אנחנו רואים בשני העשורים האחרונים שפיסה אחר פיסה, בעיקר באזור השרון, נגזלים והופכים לפיסת בטון ואספלט".

לכתבה המלאה בNRG לחצו כאן…