מי ירים את התקשורת הישראלית מגובה השלולית – החשבון של ביבי

14 למרץ 2008   מאת:

כאשר מבקרים את התקשורת הישראלית על רדידותה, רבים מאנשי התקשורת מגיבים ואומרים שהם רק משקפים את המציאות והם עושים את תפקידם הציבורי ובכלל אלו מחדליהם של נבחרי הציבור.
 
אני חושב שהמצב שונה, מי שמכתיב את השיח הציבורי הרדוד היא התקשורת עצמה, זאת בשל סיבות רבות, כמו עצלות, מניעים אישיים, מנעים מערכתיים, כוח אדם נחות ולא מנוסה, עומס עובדה רב וכו…
 
לפני שבוע בדיוק, התקשורת הישראלית התעסקה באינטנסיביות יתר בחשבון ההוצאות של חברי הכנסת. אני חייב להתוודות שבשנים הקודמות גם אותי שעשע האייטם הזה, אבל הפעם זה הרגיז אותי ולא משום שהאייטם השנה היה שונה אלא משום במשך השנים הגעתי למסקנה שמדובר בעניין תפל שמרדיד את השיח הציבורי על תפקודם של נבחרי ציבור.
פעילות ציבורית פוליטית/קבלת החלטות, היא שירות כמו כל שירות אחר ואם אנחנו רוצים לקבל שירות רצוי וראוי שנשלם בהתאם.
אני לא מבין מה הציבור צריך להסיק מהביקורת ולגלוג על חשבון ההוצאות של הח"כים?
האם ח"כים לא צריכים לפועל, כדי שלא "יבזבזו כסף" חלילה?
האם הם צריכים לממן את פעילותם הציבורית מכיסם?
האם הצריכים לחפש מימון לפעילותם הציבורית מבעלי הון למשל?
 
בכל מקרה אף אחת מן המסקנות הללו לא מקובלת עליי, אם ח"כ עושה פעילות ציבורית הציבור צריך לממן אותה חד וחלק, כל אפשרות אחרת היא פשוט גרועה מאוד.
לא הייתי רוצה שח"כים יפעלו פחות ובפחות אפקטיביות רק מפחד הביקורת הציבורית על ההוצאות שלהם, גם לא הייתי רוצה שח"כ יממן את פעילותו הציבורית מכיסו הפרטי, ובשום פנים ואופן לא ע"י בעלי הון.
אז איך ח"כ נורמאלי יכול לשרוד? להיות גידמאק!
האם אנחנו באמת רוצים שבעלי הון יהיו המחוקקים בישראל?
 
לטעמי, ביקרות על חשבון הוצאות חייבת להיות פועל יוצא של פעילות הח"כ, אני לא רוצה שח"כ שלא עשה כלום יקבל שבחים על חשבון הוצאות אפסי ואני לא רוצה שח"כ שעשה המון יקבל ביקרות על חשבון הוצאות מנופח. התקשורת לא יכולה להביא אייטם על חשבון הוצאות בלי הקשר על פעילות הח"כ, לכן לדעתי נעשה עוול לזהבה גלאון.
 
רביב vs ביבי
מכאן אנו חוזרים לכתבה של רביב דרוקר, על חשבון ההוצאות של ביבי, אני מתקשה להבין מה לא בסדר כאן?
מה מצפים מראש ממשלה לשעבר שיצא למסע הסברה, שישן באכסניה? שייפגש עם אנשים בכירים על ספסל ציבורי? לדעתי זה בכלל לא בסדר שהמדינה לא ממינה את זה אלא ארגונים, וכן אין לי בעיה שהמדינה הייתה מממנת גם את שרה.
רביב דרוקר הוא איש תקשורת שאני מעריך, שעשה לא מעט תחקירים רציניים בעבר, לכן אני מתפלא מאוד על התחקיר הזה, וגם על התחקיר הקודם על הזמנת ח"כים לנסיעה לחו"ל לבקר שבט אדיאיני.
שני התחקירים האלו הם מציצנות לשמה, חסרי כל מסר ציבורי ורדודים.
 
אני אומר יותר מזה התעסקות הרבה של התקשורת הישראלית בעניינים תפלים, וחוסר התעסקות בנושאים חשובים פשוט פוגעת במדינה ובדמוקרטיה.
זאת משתי סיבות עיקריות, שיח ציבורי רדוד בעניינים תפלים מסית את תשומת הלב מנושאים משמעותיים רבים שהיו צריכים להיות בלב הדיון הציבורי. ואולי חמור מכך התעסקות בתפל ובמציצני מרחיק הרבה אנשים טובים שהיינו רוצים שיהיו נבחרי ציבור שלנו ולכן אלו שנשארים הם בעלי אמות מדיה ציבוריות ומוסרים נמוכות ביותר. אולמרט, הרישזון, קצב וכו…
אז בל נתפלא שרבים מנבחרי הציבור שלנו רדודים או שעוסקים ברדוד, הרי בשלולית הרדודה של התקשורת בארץ כל מי שבולט מעט מגובה השלולית מיד נקטל על ידה.
 
המסר שלי לציבור הוא פשוט, להתעלם מן הכתבות שעוסקות בנושאים רדודים, ואולי כך אנשי התקשורת בישראל יחזרו לעשות את תפקידם הציבורי החשוב.

עדכון: לאחר שראיתי את "התחקיר" אני יכול להגיד שמדובר בתחקיר מופרך ומגוחך, פשוט נושא שולי ללא שום מסר ציבורי או תובנה מיוחדת על ביבי.
ואולי דורקר מצא עילה לטיול על חשבון ערוץ 10 ללונדון, אם דורקר באמת עיתונאי הוגן שיחשוף את חשבון ההוצאות שלו בלנדון כמו שעשה לביבי.
עדכון2: מקורבו של אולמרט יפנה מחר למזוז בעניין ביבי, פשוט רמז עבה לציבור מי העביר את המסמך הזה לדרוקר.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (13 מצביעים, בממוצע: 2.92 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“מי ירים את התקשורת הישראלית מגובה השלולית – החשבון של ביבי”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » האם ישראל מדינה לקראת התאבדות ?:

    […] את התפל והשולי ומתעלמים מן העיקר ומהותי. וכמו שכתבתי במאמרי הקודם רדידותה של התקשורת היא חומר הדלק המרכזי בכבשן זה.   […]

לכתוב תגובה