האם ישראל מדינה לקראת התאבדות ?

26 למרץ 2008   מאת:

 כולם יודעים שהמצב של הפוליטיקה היא בכי רע, פוליטיקאי הוא בעצם סוג של קללה. אנשים טובים מדירים רגליהם ממעגלי קבלת החלטות, אלו שנשארים הם כמובן פחות טובים, מקבלים החלטות גרועות השכם והערב.
אז מה ישראל רוצה לעשות? להערים עוד ועוד קשיים על האנשים טובים ששרדו במערכת ועל אחרים שירצו אולי להיכנס.
 
מדינה נורמאלית, רוצה שמיטב האנשים בעלי יכולת הנהגה וניהול יעמוד בראשה ויקבלו את החלטות. מדינה מתאבדת דוחפת לעמדת מנהיגות אנשים גורעים שלא יודעים לקבל החלטות שיובלו בהכרח את המדינה לקריסה.
 
מדינה היא כמו כל גוף אחר, כאשר גוף רוצה להצליח הוא לוקח ומושך אליו את האנשים הכי טובים בתחום, כאשר בית תוכנה רוצה להצליח הוא מושך אליו מהנדסי תוכנה הכי טובים, כאשר עיתון רוצה להצליח הוא מושך אליו את העיתונאים הכי טובים וכאשר צבא רוצה להצליח הוא צריך למשוך אליו את הקצינים הכי טובים.
כך גם מדינה כאשר היא רוצה להצליח עליה למושך למעגלי קבלת החלטות הפוליטיים את האנשים הכי טובים.
 
לצערי מה שקורה בשנים האחרונות היא מצב בלתי אפשרי שפשוט מסכן את הדמוקרטיה ואת כל אחד מאיתנו.
היום התוודענו להצעת חוק אווילת ביותר שפשוטו כמשמעו תמנע מאנשים טובים להיכנס לפוליטיקה, ואני מתכוון להצעה של יחימוביץ' את פינס לחושף את מצבם הכלכלי של כל נבחרי ציבור בכל הרמות.
 
כדי להבין כמה הצעה זו אווילת אתייחס לעניין חבר מועצה מקומית, חבר מועצה מקומית שנבחר ע"י הציבור לקבל החלטות עבורו לא מקבל שום תמורה כסיפית על תפקידו, בעצם כל פעילות ציבורית של חבר מועצה היא בהתנדבות, לא זאת בלבד כדי להיבחר למועצה מקומית ברוב המקרים הנבחרים צריכים לממן קמפיין מכיסם או להסתמך על בעלי הון או ספונסרים למיניהם.
לדעתי רק בן אדם לא שפוי במיוחד, ישקע מכספו להיבחר לתפקיד שהוא לא מקבל עליו שכר שגם יחייב אותו לאבד שברירי הפרטיות שעוד נותרו לו ויהיה צריך לפרסם הצהרת הון לעין כל.
 
היום אניני חבר מועצה אבל הייתי חברת דירקטוריון של חברה עירונית, בהתנדבות, ואני מכיר היטב את הסביבה הפוליטית המקומית לא רק בעיר מגוריי אלא בלא מעט מקומות בארץ. אני יכול להגיד שהציבור צריך להיות מודאג כבר היום מרמת המעורבות של חברי מועצה מכל גווני הקשת הפוליטית בקבלת החלטות או בקידום עניינים ציבוריים.
אבל אם בעתיד יערמו קשיים ומכשולים נוספים על אותם אנשים שרוצים להיות חברי מועצה, פשוט גם מעט האנשים הטובים והמסורים שנשארו במערכת יפלטו וכולנו נשאר עם אנשים גורעים מאלו שמקבלים את ההחלטות היום. ומיותר לציין מה היא התוצאה הצפויה.
 
בזמן האחרון אני רואה יותר ויותר את המערכת הפוליטית ככבשן בלתי אפשרי בו מעלים על נס את התפל והשולי ומתעלמים מן העיקר ומהותי. וכמו שכתבתי במאמרי הקודם רדידותה של התקשורת היא חומר הדלק המרכזי בכבשן זה.
 
אולי היום זה נוח ונחמד להשתלח בפוליטיקה, אבל התוצאה הצפויה היא פשוט הרת אסון בכל האספקטים האפשריים, הן הביטחוניים המדיניים, הן החברתיים, הן הכלכליים והן הסביבתיים.
 
אם לא נבין שחוסנה של המדינה נבחן באיכותם של מנהיגה וננסה ליצור סביבה עבודה סבירה עבורם, מצבנו יהיה רע ומר.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“האם ישראל מדינה לקראת התאבדות ?”

  1. מאת נמרוד ברנע:

    מר עזרא הנכבד,
    טענתך הבסיסית נכונה: המדינה מערימה קשיים עצומים על מי שמנסה להיבחר כיום בעוד שהפוליטיקה הישראלית משוועת להשתתפותם של אזרחיה. אגב, לא רק של אזרחיה המוכשרים והמנהיגים, אלא גם של אזרחיה מן השורה, שיגיעו להצביע, שיהיו חברי מפלגה, שיגלו מעורבות, יקראו עיתונים, יכתבו מכתבים, ילכו להפגנות, יחתמו על עצומות וכדומה.
    יחד עם זאת לא ברור לי מדוע אתה יוצא נגד הצעת החוק של חברי הכנסת יחימוביץ' ופינס – כל מטרתה היא למנוע מצב של ניגוד אינטרסים. מדוע זה דבר רע לחשוף את נכסי נבחרי הציבור?

    (אודה לך שבאם תגיב לי תשלח לי על כך הודעה לדוא"ל על מנת שאוכל לחזור ולהגיב לך)

  2. מאת דרור עזרא:

    היי נמרוד,
    למה שמישהו שפוי יותר על הפרטיות שלו זאת למען עיסוק ציבורי התנדבותי, שלהיבחר אליו יש צורך אפילו להוציא את כספך הפרטי? ולא רק זאת אתה גם מקבל תדיר קיטונות של בוז.

    לדעתי חשפיה של נתונים כאלו היא לא סביר ותגרום להרבה אנשים להדיר את רגליהם מן הפוליטיקה. בכלל אני חושב שעצום הרעיון שלנבחר ציבור לא מגיע פרטיות היא היא העניין הבסיסי שהוא בעייתי, נבחרי ציבור הם אנשים וגם להם זכות לפרטיות.

    לא יכול להיות שברגע שאדם נבחר מאבד זכות בסיסית כזו כמו פרטיות.

    תודה,
    דרור

לכתוב תגובה