התעשייה הצבאית תגדר את מתחם תע"ש נוף ים המזוהם והמסוכן לציבור

01 לאוגוסט 2006   מאת:

התעשייה הצבאית ( תע"ש) ורשות הטבע והגנים הלאומים יגדרו את מתחם תע"ש נוף ים , כך שתמנע כניסתם של הולכי רגל ושל כלי רכב למתחם שהינו מתחם מזוהם המסוכן לציבור .


גדר פורצה בתע"ש נוף-ים

הסכמה זו התקבלה בעקבות עתירה שהגישה "אדם טבע ודין " יחד עם תושב נוף ים דרור עזרא.

בהסכם שנחתם השבוע בעקבות העתירה שהוגשה בחודש אפריל, נקבע עוד כי רשות הטבע והגנים תבנה גדר בין מתחם אפולוניה לתע"ש עד סוף חודש אוגוסט , תע"ש התחייבה לסגור פרצות בגדר תוך 3 ימים מיום שיתגלו, ולקיים סיורים קבועים.

יודגש כי מדובר רק בסעיף אחד בתוך העתירה שבה נדרשת המדינה לדאוג לסילוק מיידי של הזיהום שמפעל תע"ש גרם במשך עשרות שנים של פעילות במקום, בלי להתנות את העניין בקידום תוכניות נדל"ניות יוקרתיות על הים.

בחודשים האחרונים התקיימו במתחם המזוהם מסיבות רבות משתתפים והמתחם אף משמש כאתר פופולארי "לספורט מוטורי אתגרי" (קפיצות אופנועים וטרקטורונים).

תזכורת – העתירה שהוגשה לבג"ץ, בחודש אפריל, הוגשה כנגד שר האוצר, מינהל מקרקעי ישראל,שר הביטחון, התעשייה הצבאית , השר לאיכות הסביבה, ונציב המים בשל המחדל הנמשך והעדר הטיפול במתחם תע"ש נוף ים אשר בהרצלייה , שהינו אתר מזוהם בחומרים מסוכנים ורעילים רבים ביניהם גם חומרי נפץ, אסבסט וחומרים מסרטנים. מדובר במתחם הנמצא בקרבת בתי תושבים הגורם לסיכון מיותר לחיי אדם ולסביבה. בעתירה מתבקשים המשיבים (שר האוצר, מינהל מקרקעי ישראל,שר הביטחון, התעשייה הצבאית ) להשיב מדוע אינם פועלים לביצוע הפעולות הדרושות לטיפול, טיהור , פינוי, ניטור וכדומה של המתחם למניעת סיכון בריאותו של הציבור, ומדוע אינם מונעים מהציבור להיכנס למתחם על ידי סגירת המתחם הפרוץ.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים:" אנו שמחים שתוך זמן קצר העתירה שלנו גרמה לתע"ש לקחת אחריות ולסגור את המתחם. העתירה הזו היא עקרונית ומטרתה לבלום ניסיון פסול של המדינה להפיק רווחים נדל"ניים מן הזיהום שמתקן תע"ש גרם."

עו"ד שירלי בבאי מאדם טבע ודין:" מתחם תע"ש נוף ים הינו פצצה מתקתקת , אשר מהווה סיכון של ממש לחיי תושבי השכונות הסמוכות ולמבקרים בסביבה, הוא מהווה סכנה לזיהום קידוחי מי שתייה בסביבה ולרוחצים בחופים הסמוכים. בריאותו של הציבור עומדת לפני כל "כדאיות כלכלית" ועל האוצר להפנות תקציבים לאלתר לניקוי הקרקע המזוהמת. הסכם הפשרה הינו צעד ראשון חשוב כדי למנוע מצב של פגיעה בציבור".

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה