מפלגת הירוקים הגישה ערר נגד הרחבת קיבוץ שדות ים

29 לינואר 2007   מאת:

השבוע הגישה מפלגת הירוקים ערר נגד החלטתה של הועדה לשמירת הסביבה החופית לאשר את הרחבת קיבוץ שדות ים גם בתוך טווח מאה המטרים מקו החוף.

בסוף שנת 2006 קיבלה הועדה לשמירת הסביבה החופית החלטה לאשר את הרחבת הקיבוץ שדות ים, החלטה כללה בין השאר אפשרות הגדלה ל-48 יחידות דיור של תושבי הקיבוץ בתחום 100 המטרים מקו החוף. קיבוץ שדות ים הוא אחד המקומות היחידים בישראל שבתי מגוריו נבנו בסמיכות רבה לקו החוף.
48 יחידות הדיור של הקיבוץ שנמצאות בתחום ה-100 מטרים הינן יחידות דיור קטנות; במסגרת תוכנית הרחבת הקיבוץ ניתן אישור להגדלת יחידות דיור אלו להיקף בנייה של כ-200 מ"ר.

מפלגת הירוקים, הגישה השבוע ערר על החלטה זו באמצעות עו"ד אריאל יונגר ממשרד יונגר ארביב ושות', הטענה המרכזית בערר שתוספת בניה זו היא בניגוד לחוק שמירת הסביבה החופית ומהווה פגיעה בסביבה החופית על כן, אין להתיר כל תוספות בניה ל-48 יחידות הדיור שנמצאות בתחום ה-100 מטר.

תמצית הטענות בערר:

  • אנשי הקיבוץ טענו כי שימוש המגורים אושר להם בתוכנית משנת 1985. לטענת הירוקים שימוש זה נוגד את תמ"א 13 שאוסר בניה בתחום ה-100 מטרים ולכן התוכנית משנת 1985 אינה תקפה.
  • לפי תמ"א 13 דירות מגורים  בתחום ה-100 מטרים שהיו קיימות לפני אישורה יהפכו "לשימוש חורג מותר" בשל כך אין להרחיב שימוש זה.
  • לפי חוק שמירת הסביבה החופית על מוסדת התכנון לפעול למען הפחתת הפגיעה בחופים. לטענת הירוקים, הגדלת שטחי הבניה בתחום ה-100 מטרים, היא החמרה בפגיעה בחוף ועל כן, מנוגדת לחוק ולרוח החוק.

בערר מציעים הירוקים לוועדה לאפשר לתושבים שגרים בתחום ה-100 מטר להעתיק את מקום מגוריהם להרחבה המתוכננת של הקיבוץ באזור הדרום מזרחי ואת המבנים להפוך לאזור נופש ותיירות.

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים מוסר: "קיבוץ שדות-ים יושב בצמוד לעיר העתיקה של קיסרה, זו אחת מפיסות החוף היפות בישראל. כשהוקם הקיבוץ נעשתה טעות וחלק מבתי הקיבוץ נבנו על החוף בסמוך לקו המים. לצערנו, הועדה לא פעלה למען החזרת החוף לשימוש הציבור. בשל הייחודיות הרבה של החוף לדעתנו הוא צריך להיות אטרקציה לכלל הציבור ולא רק לדיירי הקיבוץ."

לקריאת הערר במלאו לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 4.25 מתוך 5)
Loading...

5 תגובות ל-“מפלגת הירוקים הגישה ערר נגד הרחבת קיבוץ שדות ים”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הישג למפלגת הירוקים: בתי קיבוץ שדות-ים בסמוך לחוף לא יורחבו:

    […] לפני מספר חודשים אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית את תוכנית הרחבת קיבוץ שדות-ים שכללה בין השאר הרחבה ניכרת בזכויות בניה של 48 בתים שנמצאים בסמיכות רבה לחוף. מפלגת הירוקים הגישה ערר באמצעות עו"ד אריאל יונגר נגד החלטה זו בטענה שהרחבת דירות היא בניגוד לתמ"א 13 ומנוגדת לעקרונות חוק החופים. מנגד טענו חברי הקיבוץ שהם זקוקים להרחבה הזאת בשל מצוקת דיור שקיימת בקיבוץ.   ועדת הערר שבראשה עמדה עו"ד רינה מיוחס קיבלה השבוע את טענות מפלגת הירוקים והחליטה לא לאפשר הרחבת הבתים שנמצאים ברצועת 100 מ'. בין השאר כתבה עו"ד מיוחס בהחלטתה "לא מצאנו את הצדקה התכנונית (במובן הרחב) להרחבה המוצעת. כלל שתכליתה הוא השוואת גודלם של הבתים בתחום החוף עם שאר בתי הקיבוץ, ודאי שהצדקה מעין זו לא נוכל לקבל. תכנונו של בית ומידותיו תלוי בהקשר התכנוני – אין להשוות בין בניה באזור מגורים המיועד למגורים. כי ככל שרציונל התוכנית הינו פתרון מצוקת הדיור, הרי שבניה במרחיבה בתוך קו ה-100 מטרים לא תהווה פתרון יעיל למצוקת הדיור, ועל כל פנים, מקומו של פתרון לנחיצות בדיור מן הראוי לו שלא יהיה מסגרת הסביבה החוף אשר שימורה חשוב ביותר."   […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים הגישה עתירה נגד המועצה הארצית לבטל החלטה של ועדת ערר ולאשר הרחבת בתי קיבוץ שדות ים בקרבת ה:

    […] אישרה את התוכנית גם הולנת"ע על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, וכאמור ועדת הערר קיבלה את הערר ולא […]

  3. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הצלחה למפלגת הירוקים: בית המשפט אסר על הרחבת דירות בקרבת החוף:

    […] של 210 מ"ר. על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת 48 הבתים […]

  4. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הישג למפלגת הירוקים: בתי קיבוץ שדות-ים בסמוך לחוף לא יורחבו:

    […] בניה של 48 בתים שנמצאים בסמיכות רבה לחוף. מפלגת הירוקים הגישה ערר באמצעות עו"ד אריאל יונגר נגד החלטה זו בטענה שהרחבת […]

  5. מאת הצלחה למפלגת הירוקים: בית המשפט אסר על הרחבת דירות בקרבת החוף ב הירוקים לכנסת:

    […] 210 מ"ר. על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת 48 הבתים […]

לכתוב תגובה