הישג למפלגת הירוקים: בתי קיבוץ שדות-ים בסמוך לחוף לא יורחבו

07 לאוגוסט 2007   מאת:

ועדת הערר  של המועצה הארצית החליטה שלא לאפשר הרחבתם של 48 בתים של חברי קיבוץ שדות-ים שנמצאים ברצועת 100 מ' מקו המים ובכך לקבל את הערר שהגישה מפלגת הירוקים בנושא.

לפני מספר חודשים אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית את תוכנית הרחבת קיבוץ שדות-ים שכללה בין השאר הרחבה ניכרת בזכויות בניה של 48 בתים שנמצאים בסמיכות רבה לחוף. מפלגת הירוקים הגישה ערר באמצעות עו"ד אריאל יונגר נגד החלטה זו בטענה שהרחבת דירות היא בניגוד לתמ"א 13 ומנוגדת לעקרונות חוק החופים.
מנגד טענו חברי הקיבוץ שהם זקוקים להרחבה הזאת בשל מצוקת דיור שקיימת בקיבוץ.

ועדת הערר שבראשה עמדה עו"ד רינה מיוחס קיבלה השבוע את טענות מפלגת הירוקים והחליטה לא לאפשר הרחבת הבתים שנמצאים ברצועת 100 מ'. בין השאר כתבה עו"ד מיוחס בהחלטתה "לא מצאנו את הצדקה התכנונית (במובן הרחב) להרחבה המוצעת. כלל שתכליתה הוא השוואת גודלם של הבתים בתחום החוף עם שאר בתי הקיבוץ, ודאי שהצדקה מעין זו לא נוכל לקבל. תכנונו של בית ומידותיו תלוי בהקשר התכנוני – אין להשוות בין בניה באזור מגורים המיועד למגורים. כי ככל שרציונל התוכנית הינו פתרון מצוקת הדיור, הרי שבניה במרחיבה בתוך קו ה-100 מטרים לא תהווה פתרון יעיל למצוקת הדיור, ועל כל פנים, מקומו של פתרון לנחיצות בדיור מן הראוי לו שלא יהיה מסגרת הסביבה החוף אשר שימורה חשוב ביותר."

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים מרוצה מן החלטה:" באישור הרחבת הבתים ברצועת ה100 מטר הייתה סכנה ממשית שחוק החופים ירוקן מתוך, וכי תקדים זה יהווה עילה לעוד גורמים לבנות ולהרחיב מבנים בסמוך החוף. אנו שמחים שועדת הערר קיבלה את עמדתנו וכך מנעה בניה מיותרת ומזיקה בסמוך לחוף היפה של שדות ים  וגם יהיה בהחלטה זו להגן על רצועת 100 מטר מפני בניה פרטית חופים אחרים."

לקריאת החלטת ועדת הערר במלואה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“הישג למפלגת הירוקים: בתי קיבוץ שדות-ים בסמוך לחוף לא יורחבו”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים הגישה עתירה נגד המועצה הארצית לבטל החלטה של ועדת ערר ולאשר הרחבת בתי קיבוץ שדות ים בקרבת ה:

    […] מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, וכאמור ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת הבתים. בתחילת 2008 הגיש חבר ועדת הערר […]

  2. מאת הצלחה למפלגת הירוקים: בית המשפט אסר על הרחבת דירות בקרבת החוף ב הירוקים לכנסת:

    […] מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת 48 הבתים האלו זאת . בתחילת 2008 הגיש חבר […]