ארכיון הנושא 'נתניה-חדרה'

נפתחה חקירה בעקבות חסימת התושבים חלק מהחוף בבית ינאי

יום חמישי, 27 לינואר 2011   מאת:

המשרד להגנת הסביבה פתח בחקירה בעקבות הקמת סוללות סלעים שמגינות על בתי התושבים, אך חוסמות את המעבר בחוף וגורמות נזק נופי

פעיל מפלגת הירוקים, דרור עזרא, ביקר את המשרד להגנת הסביבה ואמר שיש בידיו די סמכויות על פי חוק שמירת הסביבה החופית על מנת לנקוט בצעדים נגד מי שאישר את העבודות.

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

המטוטלת של קיבוץ שדות ים

יום שני, 14 ליוני 2010   מאת:

ההכרעה במאבק הירוקים נגד הרחבת בתי הקיבוץ, הנמצאים בתוך רצועת 100 מטר מקו החוף, חוזרת למועצת התכנון הארצית לדיון שישי במספר

דרור עזרא, רכז תחום ים במפלגת הירוקים, מסר אתמול כי "היתה כאן התנהלות אומללה של הפרקליטות. עד עכשיו אנחנו לא מבינים מדוע הם תומכים בבניית שכונת וילות 30 מטרים מקו החוף. האינטרסים הכלכליים שיש סביב חופי ישראל הפכו את חוק החופים לחוק וירטואלי".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

בניגוד לתוכנית המתאר: המדינה תומכת בבנייה סמוכה לים בקיבוץ שדות ים

יום שישי, 27 לנובמבר 2009   מאת:

מדוע פועלת המדינה לקדם הרחבת בנייה של 48 נכסים בתחום של 100 מטר מקו הים בקיבוץ שדות ים, למרות קיום תוכנית מתאר ארצית שמונעת זאת, ובניגוד להחלטת בית המשפט? בכך, תומכת המדינה בניסיונות מתמשכים של הקיבוץ להרחיב ולקבל אישורים בדיעבד למבנים שהוקמו שלא כחוק בחוף הים.

עו"ד אריאל יונגר "לא ביקשנו שהבתים ייהרסו, אלא שיישארו במתכונתם הנוכחית. נראה אם כך, כי כולם מצפצפים על פסק הדין של בית המשפט המחוזי. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עושה מה שבא לה. ומי עוזר לה בזה? פרקליטות המדינה. מה שקורה כאן זה פתח להתערבות הפרקליטות בהתעלם מחוקי תכנון והבנייה, החלטות בית משפט והוועדות עצמן".

לכתבה בדהמרקר לחצו כאן…

לא אושר מסחור חוף הבונים – כתבה ברשת ב'

יום חמישי, 25 ליוני 2009   מאת:

כתבתו של נועם בר-שלום על החלטת הועדה לשמירת הסביבה החופית לא לאשר מבנים מסחריים בחוף, שכוללים בין השאר מסעדה גדולה

[audio:http://www.green-party.org.il/habonim_reshetB250609.mp3]

ניצחון לירוקים: חוף הבונים ישאר טבעי ונטול בנייה

יום רביעי, 24 ליוני 2009   מאת:

הוועדה לשמירת הסביבה החופית החליטה לאפשר את קיומו של חוף רחצה בחוף הבונים אך לא אישרה בשלב הזה את תוכניות הפיתוח בחוף, הכוללות בניית מבנים ומתקנים בהיקף של מאות מ"ר.

דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, מסר: "אנו שמחים שהולוח"ף קיבל את עמדתנו שפיתוח מסחרי כפי שהוצע אינו מתאים לחוף הבונים, יש חשיבות מכרעת לכך שיישארו בישראל כמה חופים חופשים מפיתוח ומסחור".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

השבוע: ההחלטה על עתיד חוף הבונים

יום שני, 22 ליוני 2009   מאת:

חוף הבונים הוא חלק מרצף של חופים פראיים ובלתי מוכרזים, שהצליחו להישאר נטולי התערבות אנושית, בינתיים. הולחו"ף צפויה להכריעה האם להשאיר אותו טבעי או לאשר בו בנייה בשני מוקדים שונים. חוות דעת של המשרד להגנת הסביבה: לאשר שמורת טבע נטו ללא חוף רחצה, לינה, טיילת ובית קפה

בחודשים האחרונים מתנהל מאבק על עתידו של חוף הבונים. השבוע צפויה הולחו"ף (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) להכריע בנושא עתידו של חוף הבונים. המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע ומפלגת הירוקים מתנגדים לתוכניות הבנייה במקום בנייה וטוענים כי יש להשאיר את השטח טבעי ובמקום לאשר בו תוספות של בנייה, יש לפתח את שני החופים שמדרום וצפון לבונים – דור ונווה ים.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

סטירת לחי מצלצלת למוסדות התכנון בשדות-ים – כתבה ברשת ב'

יום שני, 04 למאי 2009   מאת:

כתבתו של נועם בר-שלום ביומן הבוקר ברשת ב' על ההישג של מפלגת הירוקים למנוע הוספת בניה על חוף שדות-ים
[audio:http://www.green-party.co.il/news/media/sdot_yam_reshet_b_0305009.mp3]

ניצחון לירוקים: נאסרה הבנייה על רצועת החוף בשדות ים

יום שני, 04 למאי 2009   מאת:

בית המשפט קיבל את עתירת הירוקים, וביטל את החלטת המועצה הארצית לאשר בנייה על חוף הים. הסיבה: הבנייה נוגדת את "חוק החופים" ואינה מנומקת

עו"ד אריאל יונגר שייצג את מפלגת הירוקים בעתירה אמר היום כי "פסק הדין הזה הוא עוד נדבך חשוב בשמירה על רצועת החוף במדינת ישראל. פסק דין זה מעביר מסר ברור למועצה הארצית לתכנון ובניה ולמוסדות התכנון, עליהן לעשות ככל האפשר לאסור בניה פרטית ברצועת 100 מטר מקו החוף, גם אם זה הרחבה של דירות שהיו קיימות על החוף".
עו"ד יונגר הוסיף: "אנו מקווים שפסק דין זה יביא את ועדות התכנון בראשם הועדה לשמירת הסביבה החופית והמועצה הארצית, ליישם בהחלטותיהם סוף כל סוף את תפיסת העולם שבבסיס חוק החופים שיש לשמור את החוף כקניין הציבור".

לכתבה בNRG לחצו כאן…
לכתבה בYNET לחצו כאן…
לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…
לכתבה בגלובס לחצו כאן…

הצלחה למפלגת הירוקים: בית המשפט אסר על הרחבת דירות בקרבת החוף

יום שני, 04 למאי 2009   מאת:

בצעד נדיר בית המשפט לענייניים מינהלים בחיפה ביטל החלטה של המועצה הארצית לתכנון ובניה לאשר הרחבה דירות קיבוץ שדות-ים שנמצאות בצמוד לחוף, ובכך קיבל את עתירת מפלגת הירוקים, שאליה הצטרפה עמותת אדם טבע ודין.

שופט בית משפט אלכס קיסרי קבע כי לבטל את החלטת המועצה הארצית לאשר הארכת מועד של חצי שנה, בהנמקה שגויה, ומוסיף ביקרות חריפה על החלטת המועצה הארצית שבחרה לבטל החלטת ועדת ערר לא לאשר הרחבת הבתים בצמוד לחוף ללא הנמקה כלל ובניגוד רוח חוק החופים.

בהחלטתו כותב השופט קיסרי: "סעיף 1 לחוק(החופים) מונה את תכליותיו ובהן , בין השאר, שמירה על הסביבה החופית כמשאב בעל ערכים ייחודיים ומניעה וצמצום במידה האפשר הפגיעה בהם, ושמירתה של הסביבה החופית לתועלת ולהנאת הציבור ולדורות הבאים. הדעת נותנת כי החלטה של המועצה הארצית המשנה את החלטת ועדת המשנה בעניין הנוגע לליבת קיום תכליותיו של החוק תנומק ותוסבר באופן שניתן יהיה להבין על שום מה ראתה לעשות כן, אלא כאמור לא ניתן למצוא בהחלטה דבר בעניין זה. באין הנמקה מספקת לשינוי זה, אין מונס מן המסקנה שיש לבטל את החלטת המועצה הארצית".

עו"ד אריאל יונגר שייצג את מפלגת הירוקים בעתירה: "פסק הדין הזה הוא עוד נדבך חשוב בשמירה על רצועת החוף במדינת ישראל. פסק דין זה מעביר מסר ברור למועצה הארצית לתכנון ובניה ולמוסדות התכנון, עליהן לעשות ככל האפשר לאסור בניה פרטית ברצועת 100 מ' מקו החוף, גם אם זה הרחבה של דירות שהיו קיימות על החוף."
עוד מוסיף עו"ד יונגר: "אנו מקווים שפסק דין זה יביא את ועדות התכנון בראשם הועדה לשמירת הסביבה החופית והמועצה הארצית, ליישם בהחלטותיהם סוף כל סוף את תפיסת העולם שבבסיס חוק החופים שיש לשמור את החוף כקניין הציבור."

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר:" פסק-דין שדות-ים הוא הישג משמעותי וחשוב מאבק לשמירה על החוף, אנו מודים מקרב לב עו"ד אריאל יונגר שתרם ממרצו ומזמנו בשנתיים האחרונות למאבק הממושך והלא קל שהיה בנושא."

רקע:
בסוף 2006 אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) תוכנית להרחבת שדות-ים שכוללת הרחבה ניכרת של 48 יחידות דיור שנמצאות בצמוד לחוף (ברצועת ה100 מ'). זאת לאפשר להופך את הדירות הקיבוציות הקטנות בקרבת החוף לקוטג'ים בהיקף בניה של 210 מ"ר.
על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת 48 הבתים האלו זאת .
בתחילת 2008 הגיש חבר ועדת הערר דורון דרוקמן בקשה לדיון חוזר בנושא במליאת המועצה הארצית תכנון ובניה, זאת תוך בקשה יוצאת דופן להארכת מועד של ארבעה חודשים.
בתחילת מרץ 2008 התקיים דיון מיוחד במועצה הארצית, בה אושרה הארכת מועד חריגה זו, וגם התקיים הדיון חוזר עצמו שבו הפכה המועצה הארצית את החלטת ועדת הערר ואישרה את הרחבת 48 הבתים בצמוד חוף. על החלטה הזו הגישה מפלגת הירוקים עתירה לבית המשפט בחיפה, שכאומר קיבל את העתירה וביטל את החלטת המועצה הארצית.

לקריאת פסק הדין במלאו לחצו כאן…

יש לך סוס או חמור? רשיונות, בבקשה

יום ראשון, 29 למרץ 2009   מאת:

כל מי שרוצה לגדל סוס או חמור בחצר ביתו, יחויב בהנפקת רשיון – זאת ההצעה לסדר שהגיש בשבוע שעבר חבר מועצת עיריית חדרה, אוהד מרחב, מסיעת הירוקים. המטרה: לשפר את איכות חייהם של הסוסים והחמורים המוחזקים באזור העיר חדרה.

לכתבה בYNET לחצו כאן…