"מפלגת הירוקים" חשפה גניבת חול בנתניה

08 לפברואר 2006   מאת:

בעקבות החשיפה, דורשים "הירוקים" לעשות שימוש בחול הנכרה מאזורי הבניה בדרום נתניה לצורך הצלת המצוק בנתניה,ולעצור את תוכנית "עיר ימים" עד לבחינה מחודשת

בעקבות פניית "מפלגת הירוקים" למנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל בסוף חודש נובמבר 2005, נחשפה פרשת כריית החול הבלתי חוקית, שהתבצעה חודשים מתחת לאפה של ראש עיריית נתניה, הגב' מרים פיירברג.

במפלגת הירוקים דורשים לעצור את פרויקט "עיר ימים" בעקבות החשיפה, ולהעביר את התוכנית לבחינה מחדש.

במכתב שנשלח על ידי "מפלגת הירוקים" בנובמבר 2005 ליו"ר הועדה לשמירת הסביבה החופית ולמנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, דווחו הירוקים על עבודות פיתוח נרחבות באזור דרום נתניה, במסגרתן התבצעו עבודות כריית חול נרחבות. במקביל, כך דווח, מקדמת עיריית נתניה תוכנית לשיקום המצוק, שלדברי מהנדס העיר נתניה תעלה למשלם המסים כ200 מיליון שקל!

במכתב, הציעו "הירוקים" להשתמש בחול הנכרה מאזור הפיתוח לשם הזנה מלאכותית והרחבתם של חופי נתניה, זאת בהמשך להתייעצות שקיימו עם מומחים בתחום. עוד צוין בפניה, כי התפיסה הרווחת בעולם לטיפול והגנה על חופים היא שיטת ההזנה המלאכותית הן בגלל היותה הקרובה ביותר לחיקוי פעולת הטבע והן בגלל רמת הנזק הסביבתי האפסי שנגרם בגינה!

לטענת "הירוקים", לפי מידע המצוי בידם, בשנים הקרובות עומדים בפני פיתוח בדרום נתניה כ-1400 דונמים של תוכניות מאושרות ובשטח כזה יש פוטנציאל להזנת החוף לשנים רבות.

כידוע, מצוקי נתניה בסכנת התמוטטות והרחקת גלי הים מן המצוקים ע"י הרחבת החוף תסייע באופן מיידי לשיפור המצב.

לדברי מפלגת הירוקים, החול הוא משאב ציבורי יקר ויש חשיבות גדולה ביותר במתן עדיפות לשימושים ציבוריים בחול, כמו הזנת חופים.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה