לצלם פליט ולנוח על אספרסו קצר

26 למאי 2007   מאת:

אנשיו של הגביר שלנו אכן הפיקו לקחים ממחנה הפלטים הקדום, לא לגבי סוג האוהלים, לא לגבי סוג האוכל, אלא לגבי המיקום שלו. לא עוד מחנה מרוחק מבתי הקפה האופנתיים,  הלקח העיקרי הוא שאסור ששום אספרסו קצר לא ימנע מאנשי התקשורת המפונקים להגיע ולסקר את המאורע. 
אכן יחצ"ניו של הגביר מכירים את נפשם של אנשי התקשורת הישראלית, הפעם קרקס הפליטים הגיע ממש לפתח בתי הקפה של תל-אביב. לא עוד נסיעה של 40 דקות מהעיר, לא עוד שהייה בחוף נידח הפעם הכול כאן קרוב למרכז העצבים שבו זורמים נהרות הקפה.

הגביר שלנו אומר שקרקס הפליטים שלו נועד להציג את קלונה של הממשלה, אני בהתחלה חשבתי שהמיצג הזה יבזה ויציג את קלונם של תושבי שדרות, אבל לאחר שראיתי את הסיקור התקשורתי אין ספק שמי מתבזה ומי שמוצגים כאן בקלונים אלו אנשי התקשורת ואמצעי התקשורת.

איך זה יכול להיות התקשורת הישראלית הנאורה שפליטי דרפור שגנבו את הגבול לישראל קרובים לליבה, פשוט מבזה ומשפילה את פליטי שדרות?
איך יכול להיות שפליטים מסודן שאין להם משפחה בישראל מצולמים בטשטוש פנים, ופליטים משדרות שיש להם כאן משפחה וחברים מוצגים בצילומי תקריב ארוכים, במיוחד של ילדים?
ואני תוהה האם כובדם של פליטי דרפור חשוב יותר לתקשורת הישראלית מכבודם של פליטי שדרות? או שמא התקשורת הישראלית לא רוצה להרגיז את יחצ"ני הגביר פן הוא יפסיק את מעיין הרייטינג שהוא פותח להם פעם אחר פעם?

המאורע הזה הינו מחזה תעתועים שקשה להאמין שמתקיים במדינה מערבית נאורה, גביר מושך אנשים במצוקה למחנה אוהלים, בתמורה אנשים אלו משמשים כניצבים במיצג יחסי ציבור של הגביר הזה. והתקשורת הישראלית עתה על המאורע הזה כמו להקת כרישים על דג מדמם ומציגה את האנשים האלו באופן שפוגע בכבוד האדם ומבזה את אנשים אלו שנמצאים במצוקה.

אני חייב לציין שהערכתי "שעיר האוהלים" הזו תהפוך למדמנה תקשורתית ושהאנשים שיגעו לשם יבוזו, אבל הופתעתי לרעה, ואציין שלא עקבתי אחרי כל מה ששודר. הגדיל לעשות ערוץ 1, שלא רק שידר ישירות מתוך מחנה הפליטים אלא שידר ישירות מתוך אוהל במחנה הפליטים. לדעתי גם במחנות הפליטים הכי נידחים באפריקה התקשורת לא מעיזה כך לבזות כך פליטים ולפגע בכבודם ופרטיותם.

אם היה רצון אמיתי לעזור לאנשים לא היו משכנים אותם באוהלים במרכזה של עיר סואנת, ולא היו מציגים את האנשים האלו על כל במה.
לי אין ספק שמדובר כאן במיצג מרושע, שנבנה על גבם של תושבי שדרות ע"י יחצ"נים ציניים. התנהלות הזו מזכירה התנהלות של פדופיל שמושך את קורבנותיו התמימים בממתקים ובמתנות גם כאן המלכודת כללה ממתקים ומתנות וגם כאן יש ניצול של אנשים שספק אם הבינו לאן הם נכנסו.
       
לפני שנתיים שכניעו עמיתיי למפלגת הירוקים את ראש עיריית ת"א חולדאי, לא להתיר לקרקסים שעושים שימוש בבעלי-חיים להיכנס לעיר. אני תוהה איך תל-אביב התירה לפתוח במרכזה קרקס שעושה שימוש ציני באנשים במצוקה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה