כן לתשתיות לרוכבי אופניים: לא לחידושים והמצאות- חובת הקסדות.

26 ליולי 2007   מאת:

מפלגת הירוקים פותחת בקמפיין נגד חוק  חבישת הקסדות לרוכבי אופניים שעבר  ביום רביעי 25.7.2007 בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

מפלגת הירוקים רואה בחוק זה שלב ראשון לקראת הפיכת האופניים לכלי שדורש רישוי ואכיפתם של חוקי התעבורה עליו. אם מגמה זו תמשיך לא ירחק היום שבו יקבעו תקנות והוראות נוספות לגבי רכיבה על אופניים, כמו חובת ביטוח,טסט שנתי וכד'.

מדובר בהצעת חוק פופוליסטית . לכל ידוע כי כדי להקטין את מספר רוכבי האופניים הנפגעים דרושה מערכת חינוכית לרכיבה בטוחה, דרושה השקעה ניכרת וקבועה לתשתית של שבילי אופניים עירונים ובין עירונים .

הצעת החוק תפחית את מספר רוכבי האופנים בעיר, הרווח הסביבתי מהם ילך לאבדון וכמות המכוניות על הכבישים רק תלך ותגדל ואיתן זיהום האוויר
יושב ראש  מפלגת הירוקים פאר ויסנר אומר : " הרצון של הממסד הוא לדכא את השימוש באופניים ככלי רכב אלטרנטיבי . משרד התחבורה  צריך להשקיע בתשתיות לאופנים בדיוק באותה מידה אם לא יותר מאשר בסוגי תחבורה אחרים. המדינה לא משקיעה בתשתיות לרוכבי אופניים כי היא אינה מכניסה מזה כסף. תל אביב  היא העיר  היחידה בה השקיעו בתשתיות בזכות  הלחץ של  הירוקים ואירגוני האופניים.

 אנו קוראים לחברי הכנסת לגלות אחריות, ולא לחוקק חוקים מיותרים שירתיעו את אזרחי ישראל מהשימוש בכלי תחבורה ידידותי לסביבה זה. 

לחתימה על העצומה לביטול החוק לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה