דרוש אהוד סביבתי

05 לספטמבר 2007   מאת:

אומרים שאהוד ברק השתנה, שזה לא אותו אהוד של פעם. אז אומרים , בפועל העובדות אחרות ואסור שספינים יבלבלו אותנו . לפני מספר ימים הביע ברק את תמיכתו בהקמת עיר הבה"דים בנגב סמוך ל"פצצה המתקתקת" הנקראת רמת חובב.

אנשי צבא הם אנשים חדורי מוטיבציה ובמידה מסוימת אף אוהבי סיכונים, אין לי בעיה עם זה כל עוד הם מסכנים את עצמם או מסתכנים בעצמם , אך כשהסיכון הזה נוגע למאות אלפי אזרחים ובמקרה הנוכחי חיילים – הדברים הופכים להפקרות של ממש וכשהסכנות ידועות מראש וניתן למנוע את ההפקרות ולא עושים זאת ההפקרות היא פושעת .

נדמה כי אהוד ברק ישב עמוק בתוך הבונקר בקריה או עצם את עיניו בשבועות האחרונים כשבתקשורת דווח על הפיצוץ באחד ממפעלי רמת חובב והחומר המסוכן שהתנדף לו באוויר במרחק של קילומטרים, אחרת קשה להסביר את תמיכתו, אותה השמיע בועדת חוץ וביטחון לפני מספר ימים, בהקמת עיר הבה"דים קודם להשלמתם של הבדיקות והסקרים הבריאותיים שאמורים לאשר או להפריח את הסכנות של הקמת עיר הבה"דים סמוך לרמת חובב

מ"ברק החדש" היה מצופה שיהיה יותר אחראי, אחרי הכל מדובר פה בחיי אדם, בגורל בריאותם , בסכנה של ממש , בפרויקט ארוך תווך , וימתין לממצאים של אנשי המקצוע. נכון, ברק היה בשנים האחרונות איש עסקים ופינוי השטחים עליהם נמצאים בסיסי צה"ל כיום בצריפין זאת עסקה כלכלית לכל דבר, אך על "ברק החדש" להבין ששום שקל אינו שווה ערך לפגיעה בבריאותם של חיילי צה"ל אשר ישרתו סמוך לרמת חובב וינשמו את האוויר המזוהם לראותיהם. נועז ככל שיהיה ברק, בלתי נתפס איך בקלות ויהיו מי שיאמרו ביהירות הוא לוקח אחריות לגורלם של מאות ילדנו- החיילים של המחר- אלפי חיילים ולכך שעשרות אלפי הורים לא ישנו בלילה בשקט. נדמה כי "ברק החדש" שכח מהר יחסית את ועדת החקירה מימי" ברק הישן".

מ"ברק החדש" היה מצופה להגיע לשטח , אם בדרך לתרגיל בצאלים ואם לאו ולהתרשם בעיניו, ובאפו מהתנאים בשטח, כי אז היה מבין את המשמעויות של הקמת עיר הבה"דים סמוך לרמת חובב לאשורן. מ"ברק החדש" היה מצופה שאם כבר החליט לסכן את מאות חיילי צה"ל שישרתו בעיר הבה"דים ייקח אף הוא חלק בסיכון ויעתיק לעיר הבה"דים את לשכתו יומיים בשבוע.

אין זו הפעם הראשונה שאהוד ברק אינו רואה את הסיכונים הסביבתיים כאויב לכל דבר. בימי "ברק הישן" הוא הקים ועדה של מנכ"לים אשר אמורה היתה לדון ולקבל החלטות בנושא זיהומי הקרקע שגורם מפעל תע"ש נחלת יצחק בתל אביב . זיהומים אשר מחלחלים לקרקע ופוגעים בקרקע ובאיכות המים. הועדה קמה , אך כנהוג במקומותינו בשטח המצב נשאר כשהיה.

הגיע הזמן שגם אנשי צבא בשרות ובדימוס יתחילו להבין שהאויב הסביבתי אינו פחות מסוכן ואינו פחות קטלני מאויב ביטחוני. שהסיכונים הסביבתיים הם רבים ובעלי השפעה לא פחות מאלו הביטחוניים, שהאחריות בקבלת החלטות אל מול סיכונים סביבתיים כמוה כאל קבלת החלטות אל מול אויב. הקמת עיר הבה"דים היא סיכון שווה ערך לסיכון ביטחוני מול אויב , רק שכאן הוא סיכון מיותר. של הליכה עם הראש בקיר ותו לו , כאילו שאין אלטרנטיבות בנגב , כאילו שמדובר באיזה משחק אקסטרים על מסך המחשב.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

תגובה אחת ל-“דרוש אהוד סביבתי”

  1. מאת נירית:

    שלום,
    סליחה שאני מגיבה כאן בקשר לנושא שהועלה בפוסטים קודמים, אך חששתי שאם אגיב שם אתפספס.
    רציתי להציע לך ולסיעת הירוקים סדרה של T שירטים עם מסרים חברתיים-אקולוגיים כדוגמת אלה שתוכל לראות בהקלקה על האתר שלי.
    מה דעתך?

    שנה טובה

לכתוב תגובה