מפלגת הירוקים הגישה עתירה נגד המועצה הארצית לבטל החלטה של ועדת ערר ולאשר הרחבת בתי קיבוץ שדות ים בקרבת החוף

15 ליוני 2008   מאת:

היום הגישה מפלגת הירוקים עתירה מינהלית עת"מ 538/08 לבית המשפט המחוזי בחיפה זאת על החלטת המועצה הארצית לבטל את החלטת ועדת משנה לעררים שהחליטה באוגוסט 2007 לא לאשר הרחבה של 48 מבתי קיבוץ שדות ים שנמצאים בקרבת החוף(רצועת ה100 מ').

רקע
בסוף 2006 אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) תוכנית להרחבת שדות-ים שכוללת הרחבה ניכרת של 48 יח"ד שנמצאות ברצועת ה100 מ' מקו החוף. מדובר בתוספת בניה של בין 60 מ"ר ל160 מ"ר לכל יחידת דיור. כעבר מספר שבועות אישרה את התוכנית גם הולנת"ע
על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, וכאמור ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת הבתים.
בתחילת 2008 הגיש חבר ועדת הערר דורון דרוקמן בקשה לדיון חוזר בנושא במועצה הארצית, זאת תוך בקשה יוצאת דופן להארכת מועד של ארבעה חודשים.
בתחילת מרץ 2008 התקיים דיון מיוחד במועצה הארצית, בה אושרה הארכת מועד חריגה זו, וגם התקיים הדיון חוזר עצמו שבו בוטלה החלטת ועדת הערר.

העתירה
את העתירה הגיש עו"ד אריאל יונגר ממשרד יונגר ושות' המתמחה בדיני תכנון ובניה.
בבסיס העתירה מספר נימוקים בניהם בין השאר, נאמר כי החלטה להאריך את המועד לבקשת לדיון חוזר בצורה חריגה הייתה בלתי סבירה, הנימוק לבקשה לדיון חוזר כי כביכול לא הייתה בידי ועדת הערר החלטת הולנת"ע היה חסר יסוד.
עוד נטען בעתירה כי הדיון החוזר התנהל ע"י אדר' שמאי אסיף בצורה לא תקינה זאת בשל מעורבותו האישית של אסיף בהחלטות הקודמות באותה תוכנית, ובשל העבודה שהמועצה לא ניהלה את הדיון החוזר על-פי התקנות והחזירה אותו לדיון בועדת הערר כנדרש.
הנימוק המרכזי בו נאחזים הירוקים הוא כי לולנת"ע אין סמכות לאשר הקלות בתחום ה100 מ' ולכן הנימוק שהיה בבסיס הבקשה לדיון חוזר היה שגוי.
בעתירה נטען למעשה המועצה הארצית פעלה בהילך לא תקין להשיב החלטה (של הולנת"ע) שהינה בניגוד לחוק וכל זאת ללא כל נימוק לביטול החלטת ועדת הערר שהייתה מבוססת ומנומקת היטב.
בין השאר כותב עו"ד יונגר בעתירה : "העותרים יטענו בפני בית המשפט כי בתים פרטיים בגודל ובקרבה כזו לקו החוף כפי שבאים לאישור בתוכנית חכ/ 25 / ה הינם יהלומי נדל"ן נדירים שערכם לא יסולא מפז. "

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"שלוש וחצי שנים לאחר אישור חוק החופים ושום דבר לא השתנה, חופים ממשיכים להיגזל לטובת ברוני הנדל"ן. מוסדות התכנון ממשיכות לאשר בניה מסיבית כמו זו בשדות-ים על החוף ממש, והחגיגה הכלכלית מסחרית על חשבון החופים נמשכת."
עוד מוסיף עזרא:" יש תחושה בציבור של חוסר אמון במערכת על כך שחוק החופים לא מיושם הלכה למעשה, ועל כך שיש העדפה ברורה לאינטרסים הכלכליים של ברוני הנדל"ן על חשבון האינטרסים הציבוריים והסביבתיים."

לקראית העתירה במלואה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“מפלגת הירוקים הגישה עתירה נגד המועצה הארצית לבטל החלטה של ועדת ערר ולאשר הרחבת בתי קיבוץ שדות ים בקרבת החוף”

  1. מאת הצלחה למפלגת הירוקים: בית המשפט אסר על הרחבת דירות בקרבת החוף ב הירוקים לכנסת:

    […] 48 הבתים בצמוד חוף. על החלטה הזו הגישה מפלגת הירוקים עתירה לבית המשפט בחיפה, שכאומר קיבל את העתירה וביטל את החלטת המועצה […]

לכתוב תגובה