ארכיון הנושא 'סניף חדרה'

חדרה: עצי אקליפטוס נכרתו לטובת מיזם נדל"ן

יום שישי, 20 לאוגוסט 2010   מאת:

שלושה עצי אקליפטוס עתיקים, שנשתלו על ידי מייסדי חדרה כדי להילחם בביצות, נכרתו במטרה להקים מיזם נדל"ן. הירוקים זועמים על העירייה, שמצדה טוענת: כריתת העצים נעשתה באישור ובהתאם לחוק

"אני כואבת את מותם של שלושה עצי אקליפטוס עתיקים", אומרת חדווה יחזקאלי, יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר. "בכל האזור יש עצים בני 120 שנה שנטעו המייסדים, שעזרו לייבש את הביצות בחדרה. והנה בא דור שלא ידע את יוסף, ומאשר כריתת עצים עתיקים, בעלי ערך היסטורי, בני גילה של העיר".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

חדרה: התושבים נגד האתר לקליטת פסולת

יום ראשון, 01 לנובמבר 2009   מאת:

תושבי השכונות הצפוניות של חדרה יוצאים למאבק בתכניתה של העירייה להקים באיזור מתקן לקליטת פסולת רטובה. לטענתם, הוטעו לחשוב שמדובר באתר פסולת מקומי, כשבפועל ישרת האתר המתוכנן את כל האיזור ויגרום למטרדי ריח ולבעיות תחבורה

גם חברי סיעת הירוקים בחדרה, עו"ד אוהד מרחב וחדווה יחזקאלי, הגישו את ההתנגדות שלהם השבוע להקמת התחנה לשינוע ולקליטת הפסולת. "לא יעלה על הדעת כי עיריית חדרה תיזום תכנית להקמת מתקן אשפה איזורי בתחומה, ותייעד לכך שטח של כ-18 דונם להקמת המתקן אשר ישרת את תושבי חדרה והיישובים בסביבתה", כתבו השניים לראש העיר.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

הצלחה למפלגת הירוקים: בית המשפט אסר על הרחבת דירות בקרבת החוף

יום שני, 04 למאי 2009   מאת:

בצעד נדיר בית המשפט לענייניים מינהלים בחיפה ביטל החלטה של המועצה הארצית לתכנון ובניה לאשר הרחבה דירות קיבוץ שדות-ים שנמצאות בצמוד לחוף, ובכך קיבל את עתירת מפלגת הירוקים, שאליה הצטרפה עמותת אדם טבע ודין.

שופט בית משפט אלכס קיסרי קבע כי לבטל את החלטת המועצה הארצית לאשר הארכת מועד של חצי שנה, בהנמקה שגויה, ומוסיף ביקרות חריפה על החלטת המועצה הארצית שבחרה לבטל החלטת ועדת ערר לא לאשר הרחבת הבתים בצמוד לחוף ללא הנמקה כלל ובניגוד רוח חוק החופים.

בהחלטתו כותב השופט קיסרי: "סעיף 1 לחוק(החופים) מונה את תכליותיו ובהן , בין השאר, שמירה על הסביבה החופית כמשאב בעל ערכים ייחודיים ומניעה וצמצום במידה האפשר הפגיעה בהם, ושמירתה של הסביבה החופית לתועלת ולהנאת הציבור ולדורות הבאים. הדעת נותנת כי החלטה של המועצה הארצית המשנה את החלטת ועדת המשנה בעניין הנוגע לליבת קיום תכליותיו של החוק תנומק ותוסבר באופן שניתן יהיה להבין על שום מה ראתה לעשות כן, אלא כאמור לא ניתן למצוא בהחלטה דבר בעניין זה. באין הנמקה מספקת לשינוי זה, אין מונס מן המסקנה שיש לבטל את החלטת המועצה הארצית".

עו"ד אריאל יונגר שייצג את מפלגת הירוקים בעתירה: "פסק הדין הזה הוא עוד נדבך חשוב בשמירה על רצועת החוף במדינת ישראל. פסק דין זה מעביר מסר ברור למועצה הארצית לתכנון ובניה ולמוסדות התכנון, עליהן לעשות ככל האפשר לאסור בניה פרטית ברצועת 100 מ' מקו החוף, גם אם זה הרחבה של דירות שהיו קיימות על החוף."
עוד מוסיף עו"ד יונגר: "אנו מקווים שפסק דין זה יביא את ועדות התכנון בראשם הועדה לשמירת הסביבה החופית והמועצה הארצית, ליישם בהחלטותיהם סוף כל סוף את תפיסת העולם שבבסיס חוק החופים שיש לשמור את החוף כקניין הציבור."

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר:" פסק-דין שדות-ים הוא הישג משמעותי וחשוב מאבק לשמירה על החוף, אנו מודים מקרב לב עו"ד אריאל יונגר שתרם ממרצו ומזמנו בשנתיים האחרונות למאבק הממושך והלא קל שהיה בנושא."

רקע:
בסוף 2006 אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) תוכנית להרחבת שדות-ים שכוללת הרחבה ניכרת של 48 יחידות דיור שנמצאות בצמוד לחוף (ברצועת ה100 מ'). זאת לאפשר להופך את הדירות הקיבוציות הקטנות בקרבת החוף לקוטג'ים בהיקף בניה של 210 מ"ר.
על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת 48 הבתים האלו זאת .
בתחילת 2008 הגיש חבר ועדת הערר דורון דרוקמן בקשה לדיון חוזר בנושא במליאת המועצה הארצית תכנון ובניה, זאת תוך בקשה יוצאת דופן להארכת מועד של ארבעה חודשים.
בתחילת מרץ 2008 התקיים דיון מיוחד במועצה הארצית, בה אושרה הארכת מועד חריגה זו, וגם התקיים הדיון חוזר עצמו שבו הפכה המועצה הארצית את החלטת ועדת הערר ואישרה את הרחבת 48 הבתים בצמוד חוף. על החלטה הזו הגישה מפלגת הירוקים עתירה לבית המשפט בחיפה, שכאומר קיבל את העתירה וביטל את החלטת המועצה הארצית.

לקריאת פסק הדין במלאו לחצו כאן…

יש לך סוס או חמור? רשיונות, בבקשה

יום ראשון, 29 למרץ 2009   מאת:

כל מי שרוצה לגדל סוס או חמור בחצר ביתו, יחויב בהנפקת רשיון – זאת ההצעה לסדר שהגיש בשבוע שעבר חבר מועצת עיריית חדרה, אוהד מרחב, מסיעת הירוקים. המטרה: לשפר את איכות חייהם של הסוסים והחמורים המוחזקים באזור העיר חדרה.

לכתבה בYNET לחצו כאן…

מפלגת הירוקים ירתה את יריית הפתיחה לבחירות הארציות

יום רביעי, 12 לנובמבר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים רשמה הישג מרשים בבחירות המקומיות לרשויות המקומיות. מפלגת הירוקים נכנסה לכ-22 רשויות מקומיות ובסה"כ קיבלה כ-50 מנדטים. מפלגת הירוקים התמודדה ברשויות מקומיות מנהריה בצפון ועד אילת בדרום.

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר: " אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה בישראל".

על פי נתונים שהתקבלו במפלגת הירוקים קיבלה המפלגה את המנדטים הבאים :

1. חיפה – 4 מנדטים,
2. ראשון לציון – 3
3. רמת גן- 3
4. כפר סבא -3
5. נהריה – 3
6. תל אביב – 3
7. נשר- 4
8. גבעתיים- 2
9. מודיעין- 2
10. קרית אונו- 2
11. אזור-2
12. אשדוד-2
13. הרצליה-1
14. בת-ים 1
15. אשקלון- 1
16. פרדסיה- 1
17. מגדל העמק-1
18. רמת השרון-2
19. הוד השרון- 2
20. קרית אתא-2
21. חדרה -2
22. פתח תקווה-1

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר : " מדובר בהישג משמעותי, אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה במקום מגוריהם.

העובדה כי הגענו לכ- 50 מנדטים בסך הכללי מדברת בעד עצמה וכעת עלינו להפשיל שרוולים ולצאת ולעבוד למענם. התוצאות המרשימות הן יריית הפתיחה של מפלגת הירוקים במטרה לקבל את אמון העם גם בבחירות הארציות כדי שנוכל להשפיע מתוך הכנסת הבאה ולקדם סדר יום סביבתי וסדר יום חברתי במדינת ישראל ."

שטרית יצטרך לתת הסברים לבג"צ

יום רביעי, 10 לספטמבר 2008   מאת:

בעקבות עתירה שהגישו חברי הירוקים בכפר סבא, נתניה, וחדרה, החליט בג"צ לחייב את שר הפנים לנמק מדוע יש להחיל את צמצום חברי המועצות המקומיות כבר מנובמבר

לכתבה  המלאה לחצו כאן

הירוקים עתרו נגד שר הפנים: לא לצמצם את מספר חברי המועצה

יום שני, 18 לאוגוסט 2008   מאת:

העותרים, חברי מועצת עיר מטעם "הירוקים", טוענים כי החלטת השר שטרית לצמצם את מספר חברי המועצה בעיתוי כל כך סמוך לבחירות פגעה באינטרס ההסתמכות שלהם, המוגן על פי דין, וכי השר פעל בניגוד ברור לעמדת ועדת הפנים של הכנסת. כמו כן, מצבעים העותרים על שיקולים פוליטיים זרים הנוגעים לפריימריס בתנועת קדימה.

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני וחבר מועצת עיריית כפר-סבא, גיא בן-גל, ביחד עם חברת מועצת עיריית חדרה, חדווה יחזקאלי, המייצגים את מפלגת הירוקים, הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"צ כנגד שר הפנים מאיר שטרית, באמצעות עו"ד אתי כהנא.

בעתירה (בג"צ 7182/08 אדיר בנימיני ואח' נ' שר הפנים ואח') טוענים העותרים כי בהחלטת השר שטרית לחתום על הצו שיצמצם את כמות חברי מועצות הערים בכל הארץ, נפלו מספר פגמים מהותיים.

ראשית, ההחלטה, בעיתוי שניתנה, פגעה באופן קשה ביותר באינטרס ההסתמכות של העותרים, המוגן על פי דין. כל זאת שכן המדובר בהחלטה שניתנה פחות משלושה חודשים לפני הבחירות, כאשר בשלב זה העותרים בלב ליבם של ההכנות ולאחר נטילת התחייבויות כספיות וחוזיות, הבאות לידי ביטוי בין היתר, בשכירת מטה ופעילים וחתימת חוזי פרסום (עיתונות, אינטרנט, שלטי חוצות). פעולות אלו נעשו על ידי מועמדים רבים בכל רחבי הארץ וזאת תוך כדי הסתמכות על מצג מסוים, אשר לאור החלטת המשיב, שר הפנים, הפך למצג שווא.

שנית, מציינים העותרים כי התנהלותו של שר הפנים מנוגדת לרצון הברור אותו הביע המחוקק, באמצעות ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אשר דחו את עמדתו רק לפני מספר חודשים. בכך פעל השר בניגוד לרצון הכנסת ועקף באמצעות צו מנדטורי את רצון המחוקק.

שלישית, העותרים מעלים חשש שמא שיקולים בלתי עניינים הולידו את קבלת ההחלטה האמורה בעיתוי הנוכחי, ומציינים כי השר שטרית מתמודד בימים אלה בבחירות המוקדמות (פריימריס) בתנועתו "קדימה", שם לראשי הרשויות החברים בתנועה יש כוח אלקטוראלי רב והשפעה ניכרת על ציבור המתפקדים בעלי זכות ההצבעה. מה עוד שהשר נימק את החלטתו בכך שהיא זוכה לתמיכה מצד ראשי השלטון המקומי.

בסיום העתירה, מבקשים העותרים מבית המשפט העליון, להורות על ביטול הצו או לחלופין להורות על החלתו רק מהבחירות הבאות.

יש לציין שמועצת העיר שספגה את המכה האנושה ביותר היא מועצת העיר חיפה, שיגרעו ממנה בבחירות הקרובות לא פחות מ-6 מושבים (מ-31 מושבים ל-25 בלבד).

חבר מועצת עיריית נתניה, אדיר בנימיני (מפלגת הירוקים): "השר שטרית ממשיך במדיניות שאפיינה את מרבית קודמיו בתפקיד והפך גם הוא ללוביסט הראשי המייצג את האינטרסים של ראשי הרשויות בשלטון המקומי ובכך פוגע אנושות בדמוקרטיה. כל שוחר חירות צריך להסתכל בדאגה במגמת המשרד בשנים האחרונות שתכליתה לחזק יותר ויותר את הכוח הריכוזי שקיים גם כך אצל ראשי הרשויות. הכוח כידוע משחית והיחידים שיכולים לפקח, לבקר ולרסן את ראשי הרשויות הם חברי המועצה ובתנאי שזו תהיה חזקה".

לנוסח העיתרה המלא לחצו כאן…

מפלגת הירוקים הגישה עתירה נגד המועצה הארצית לבטל החלטה של ועדת ערר ולאשר הרחבת בתי קיבוץ שדות ים בקרבת החוף

יום ראשון, 15 ליוני 2008   מאת:

היום הגישה מפלגת הירוקים עתירה מינהלית עת"מ 538/08 לבית המשפט המחוזי בחיפה זאת על החלטת המועצה הארצית לבטל את החלטת ועדת משנה לעררים שהחליטה באוגוסט 2007 לא לאשר הרחבה של 48 מבתי קיבוץ שדות ים שנמצאים בקרבת החוף(רצועת ה100 מ').

רקע
בסוף 2006 אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) תוכנית להרחבת שדות-ים שכוללת הרחבה ניכרת של 48 יח"ד שנמצאות ברצועת ה100 מ' מקו החוף. מדובר בתוספת בניה של בין 60 מ"ר ל160 מ"ר לכל יחידת דיור. כעבר מספר שבועות אישרה את התוכנית גם הולנת"ע
על החלטה זו של הולחו"ף הגישה מפלגת הירוקים ערר באמצאות עו"ד יונגר, וכאמור ועדת הערר קיבלה את הערר ולא אישרה את הרחבת הבתים.
בתחילת 2008 הגיש חבר ועדת הערר דורון דרוקמן בקשה לדיון חוזר בנושא במועצה הארצית, זאת תוך בקשה יוצאת דופן להארכת מועד של ארבעה חודשים.
בתחילת מרץ 2008 התקיים דיון מיוחד במועצה הארצית, בה אושרה הארכת מועד חריגה זו, וגם התקיים הדיון חוזר עצמו שבו בוטלה החלטת ועדת הערר.

העתירה
את העתירה הגיש עו"ד אריאל יונגר ממשרד יונגר ושות' המתמחה בדיני תכנון ובניה.
בבסיס העתירה מספר נימוקים בניהם בין השאר, נאמר כי החלטה להאריך את המועד לבקשת לדיון חוזר בצורה חריגה הייתה בלתי סבירה, הנימוק לבקשה לדיון חוזר כי כביכול לא הייתה בידי ועדת הערר החלטת הולנת"ע היה חסר יסוד.
עוד נטען בעתירה כי הדיון החוזר התנהל ע"י אדר' שמאי אסיף בצורה לא תקינה זאת בשל מעורבותו האישית של אסיף בהחלטות הקודמות באותה תוכנית, ובשל העבודה שהמועצה לא ניהלה את הדיון החוזר על-פי התקנות והחזירה אותו לדיון בועדת הערר כנדרש.
הנימוק המרכזי בו נאחזים הירוקים הוא כי לולנת"ע אין סמכות לאשר הקלות בתחום ה100 מ' ולכן הנימוק שהיה בבסיס הבקשה לדיון חוזר היה שגוי.
בעתירה נטען למעשה המועצה הארצית פעלה בהילך לא תקין להשיב החלטה (של הולנת"ע) שהינה בניגוד לחוק וכל זאת ללא כל נימוק לביטול החלטת ועדת הערר שהייתה מבוססת ומנומקת היטב.
בין השאר כותב עו"ד יונגר בעתירה : "העותרים יטענו בפני בית המשפט כי בתים פרטיים בגודל ובקרבה כזו לקו החוף כפי שבאים לאישור בתוכנית חכ/ 25 / ה הינם יהלומי נדל"ן נדירים שערכם לא יסולא מפז. "

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"שלוש וחצי שנים לאחר אישור חוק החופים ושום דבר לא השתנה, חופים ממשיכים להיגזל לטובת ברוני הנדל"ן. מוסדות התכנון ממשיכות לאשר בניה מסיבית כמו זו בשדות-ים על החוף ממש, והחגיגה הכלכלית מסחרית על חשבון החופים נמשכת."
עוד מוסיף עזרא:" יש תחושה בציבור של חוסר אמון במערכת על כך שחוק החופים לא מיושם הלכה למעשה, ועל כך שיש העדפה ברורה לאינטרסים הכלכליים של ברוני הנדל"ן על חשבון האינטרסים הציבוריים והסביבתיים."

לקראית העתירה במלואה לחצו כאן…

חדוה יחזקאלי לראשות עיריית חדרה

יום שני, 17 למרץ 2008   מאת:

p3170069.JPG 

 

היום, יום שני, 17 במרץ 2008 קיים  פאר ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים סיור בחדרה יחד עם חדוה יחזקאלי, המתמודדת על ראשות העיריה מטעם הירוקים.

הסיור כלל  סיור ביער חדרה המוזנח

סיור לאורך חוף ימה של גבעת אולגה (פרויקט מכירת אדמות הים)

וסיור בפארק נחל חדרה – אל מול הארובות המזהמות של חברת חשמל

במהלך הסיור הכריז ויסנר "ב- 12.11.08 תהיה לנו ראש עירייה ירוקה בחדרה"

המועמדת מטעם הירוקים חדוה יחזקאלי אמרה כי זו נק' הפתיחה למרוץ לראשות העירייה. מרוץ שמטרתו להפוך את חדרה לעיר נקייה הן מבחינת הבעיות הסביבתיות והן מבחינת השחיתות שפוקדת את העיר…. "מטרתי היא להפוך את חדרה לעיר מרכזית , עיר שראוי לחיות בה".