חברי ועדות מקומיות דורשים לדחות יישום הרפורמה בתכנון לשנת 2014

25 לינואר 2010   מאת:

חברי ועדות מקומיות בכמה ערים מטעם מפלגת הירוקים פנו היום למנכ"ל משרד ראש הממשלה בדרישה לדחות את יישום הרפורמה לשנת 2014.

חברי הועדות המקומיות מוחאים על-כך שרפורמה שעיקרה הוספת סמכויות למטלות על הועדות מקומיות נהגתה בלי לדון בעניין עם חברי ועדות מקומיות שאומר לשאת בנטל.

חברי הועדות מדגשים שהם עושים את תפקידם כיום ללא תמורה כספית והם אינם יכול להשקיע עוד מזמן הפרטי ולשאת באחריות כבדה יותר בהתנדבות.

דרור עזרא יו"ד סיעת הירוקים בהרצליה מוסר:"יש כאן ניצול ציני של חברי ועדות מקומיות, כנראה במשרד ראש הממשלה חושבים שזמנם הפרטי של חברי ועדות מקומיות הוא הפקר. הרפורמה תעמיד רבים מבין חברי ועדות מקומיות במצב בו לא יהיו יכולים לבצע את שליחותם הציבורית."

=========================
לכבוד:
מר אייל גבאי
מנכ"ל משרד ראש הממשלה

שלום רב,
הנדון: דחיית מימוש הרפורמה בתכנון לשנת 2013

אנו החתומים מטה, חברי ועדות מקומיות ברשויות מקומיות שונות ברחבי הארץ, מבקשים להביע את מחאתנו על הרפורמה שעיקרה היא הוספת תפקידים ואחריות (כולל אחריות פלילית) לחברי ועדה מקומית. אנו מתקוממים על כך שלא נעשתה התדיינות עם חברי הועדות המקומיות, וחברי הועדות המקומיות לא נשאלו כלל אם מקובל עליהם הוספת תפקידים אלו שטומנים בחובם השקעת זמן ניכרת.

יודגש, רוב חברי ועדות מקומיות הינם מתנדבים שעושים את תפקידים ללא תמורה כספית.
כל חברי הועדות המקומיות נבחרו לתפקידים רק לפני שנה מתוך הנחה שתפקידם כולל אחריות מוגבלת והזמן הדרוש לתפקיד זה אינו גדול.
ללא ספק הוספת תפקידים לועדות מקומיות תגרום להגדלה משמעותית של הזמן שחברי הועדה ידרשו להשקיע בתפקידם, זאת בנוסף לאחריות הפלילית המוגברת שמוצעת ברפורמה.
אנו מתקוממים ומוחים על העובדה שמשרד ראש הממשלה מרשה לעצמו לסחור בזמנם של חברי ועדות מקומיות בלי לדון איתם.
הדבר דומה להחלטה שרירותית של מנהל מפעל להוסיף 50% שעות נוספות לעובדיו בלי לשאול את העובדים ובלי לשלם להם תמורה.

כאמור, נבחרנו למועצות הערים כאשר תפקיד הועדות המקומיות היה מוגבל, ויתכן כי הינו שוקלים באופן אחר את התמודדותנו אילו היינו יודעים שנאלץ להשקיע זמן רב ולהיות תחת חרב פלילית.

נציין שרפורמה תעמיד רבים מאיתנו תחת דילמה בלתי אפשרית האם להמשיך לקיים את שליחתנו הציבורית ולזנוח את פרנסתנו או לזנוח את שליחותנו הציבורית למען פרנסתנו!

יצוין כי באופן מפתיע סעיף 4(א) לרפורמה, דווקא "נציגי הציבור" שיתווספו לועדות המקומיות יקבלו גמול כספי. יוצא איפה מצב אבסורדי שבכל מערכת התכנון רק חברי ועדות מקומיות נבחרי הציבור לא מקבלים גמול/שכר על עבודתם!
אין בכך שום היגון, יש בכך פגיעה בלתי חוקתית בקניינם(זמנם הפרטי) של נבחרי הציבור, וחמור מכך יתכן והעיוות החמור הזה הוא פתח להשחתת הועדות המקומיות.

לפיכך נבקש שיישום הרפורמה ידחה עד לאחר הבחירות המקומיות ב-2013, כלומר הסמכת הועדות המקומיות תחלה רק ב2014, כך שנבחרי ציבור יוכלו להחליט באופן חופשי אם הם מעוניינים לעסוק בתפקיד התנדבותי שדורש היקף השקעת זמן ניכרת ואחריות כבדה כפי שמוצע ברפורמה.

*אין במכתב הבעת עמדה לגבי שאר חלקי הרפורמה.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה

גיא בן-גל
חבר מועצת העיר כפר-סבא

אביבה מנצור
חברת מועצת כוכב-יאיר

דר' אבי ליליאן
חבר מועצת העיר רמת-גן

אילן מאירי
חבר מועצת העיר רמת-גן

עו"ד ליאל אבן-זוהר
חברת מועצת העיר ראשון לציון

יעל מידן ברק
חברת מועצת אזור

משה רוטברט
חבר מועצת אזור

בני שגיר
חבר מועצת אזור

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה