השר ארדן נותן חסות לפסטיבל בלתי חוקי בחוף אשקלון

20 לספטמבר 2010   מאת:

בשנת 2007 קבעה הועדה לשמירת הסביבה החופית הנחיות לאישור של אירועים בחופי ישראל, בעיקרון ההנחיות אוסרות על קיום אירועים פרטיים, אירועים מסחריים וציבוריים אפשריים רק באישור של הועדה לשמירת הסביבה החופית, זאת בהתאם לתנאים שכתובים במסמך ההנחיות.
אישור זה נדרש, מן הסיבה הפשוטה חופי הים אינם גן אירועים, אלא אזור פנאי שאומר להיום פתוח לכלל הציבור.

לעניין חוף דלילה, "הפסטיבל" כפי שהבנתי אומר להתרחש על הדשא בצמוד לחוף, מתחם "הפסטיבל" אמור להיות מגודר. עיריית אשקלון טוענת כי המתחם המדובר נמצא 200 מ' "מקו המים", בפועל הדברים שונים, להלן צילום מסך מגוגל ארת'.

כפי שאפשר לראות, חלק מן המתחם הזה הינם באופן ברור ברצועת ה100מ' בניגוד לדברים של עיריית אשקלון, יותר מזה שאר המתחם נמצא כ-120 מ' מ"קו המים".
וכאן צריך להבהיר רצועת ה-100 מ' נמדדת לפי "קו החוף" המוגדר בחוק, קו אשר נמצא כ-40 מ' מזרחית ל"קו המים", כלומר גם רוב המתחם נמצא בתוך רצועת ה100 מ'.

לא מדובר בעניין טריוויאלי, צריך לזכור בחוף ישראל מתקיימים אירועים ופסטיבלים כמעט כל שבוע, כלומר חתיכת חוף נגזלת משימוש הציבור, ללא פיקוח וללא אישור של אף גורם מוסמך.
לא סתם אנחנו מתמקדים בעניין הזה של השר ארדן, אם השר להגנת הסביבה נתן חסות לאירוע בלתי חוקי בחוף מדוע שיזמי אירועים אחרים(מסחריים או פרטיים) ימנעו מקיום אירועים בחוף או אפילו יבקשו אישור?

להלן מכתבנו לשר ארדן בנושא
=============
12/09/10
לכובד:
השר גלעד ארדן
השר להגנת הסביבה

שלום רב,
הנדון: השתתפותך באירוע בחוף דלילה באשקלון

בשבוע האחרון הזדמנה לידנו הזמנה לפסטיבל "ירוק" שמקיימת עיריית אשקלון בחוף דלילה, בהזמנה מציון כי הינך בין אורחי הכבוד של הפסטיבל.

כשר הממונה על חוק שמירת הסביבה החופית, ברצוני להתריע בפניך כי לפי בדיקתנו האירוע לא קיבל את אישור הועדה לשמירת הסביבה החופית כפי שמתחייב מהנחיות מפורשות שקיבלה הועדה בתחילת 2007 לגבי קיום אירועים בחוף.
לפי הידוע לנו, מדובר באירוע שכולל גידור וחסימה חלק מן החוף לצורך תיחום האירוע, חוף דלילה נמצא כמעט כולו בתחום החוף(רצועת 100 מ' מקו החוף) ולכן מדובר בגידור וחסימה המחייבים תוכנית או היתר לפי סעיף 5 לחוק שמירת הסביבה החופית. מעבר לכך אנו מניחים שהפסטיבל כולל מוקדים מסחריים שונים וגם אלו מחייבים אישור שימוש חורג של הועדה לשמירת הסביבה החופית.
בהקשר זה יוער, כי גם תמ"א 13 אינה מאפשרת קיום אירועים כאלו באזורים המוגדרים "חוף רחצה".

אין זו הפעם הראשונה שמתקיימים אירועים כאלו ללא אישור הנדרש, ובכל פעם שנודע לנו כך אנו מגישים תלונה. לצערנו, משרד הפנים לא רואה חשיבות באכיפת נושא זה.
התופעה של קיום אירועים בחופי ישראל הינה תופעה שחוק שמירת הסביבה החופית היה אמור למונע, לא מדובר בעניין של מה בכך, חלק מחוף ציבורי נגזל משימוש להנאה כלל הציבור ומשמש למטרות אחרות בין השאר מסחריות, פוליטיות, תרבותיות וכדומה.

למרות שאירוע הנדון הינו אירוע ציבורי בעל אוריינטציה סביבתית, שהינה כשלעצמה מבורכת, אבל מקומו של אירוע כזה אינו בחוף הים, אלא במקומות המיועדים לכך כמו פארקים, שצ"פים וכדומה.

רק נאמר כי למרות שאנו בעד קידום רעיונות ירוקים בקרב הציבור, קיום אירוע כזה ללא אישור כנדרש פשוט ייתן גושפנקא לקיום אירועים בחוף. מארגני אירועים דומים יאמרו בצדק הנה התקיים אירוע "ירוק" בהשתתפות השר, מדוע אירוע "ירוק" פטור מאישור והם צריכים היתר שימוש חורג?

לפיכך, נבקשך לא ליטול חלק באירוע המדובר, שלדעתנו הינו בלתי חוקי, ולא לתת יד לביזוי חוק שמירת הסביבה החופית עליו הינך מממונה. עוד נבקשך להפעיל את השפעתך להעתיק את מקום האירוע כך שלא יתקיים בחוף.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

העתק:
מר פאר ויסנר – יו"ר מפלגת הירוקים
עו"ד יהודה וינשטיין – היועץ המשפטי לממשלה
מר אבי דותן – מנהל היח' לפיקוח על הבניה
השופט בד' מיכה לינדנשטראוס – מבקר המדינה
מר בני וקנין – ראש עיריית אשקלון
עו"ד אריאל יונגר – יועץ משפטי למפלגת הירוקים
עו"ד אלי בן-ארי – אדם טבע ודין

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 3.67 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“השר ארדן נותן חסות לפסטיבל בלתי חוקי בחוף אשקלון”

  1. מאת גל חזיזה:

    חבר מועצת הרצליה שמשמיץ עיר אחרת בשל קנאות שהעיר אשקלון הכי יפה הכי מתפתחת וגם השר לאיכות הסביבה הוא אשקלוני גאה.
    אז לך תיסתפר דחוף ותוריד תזקן אתה ניראה כמו בן לאדן.

לכתוב תגובה