הצעה לסדר – הפעלת הסעות בשבת

11 למרץ 2012   מאת:

רקע:
בעיר הרצליה, כמו בערים אחרות יש מגוון של שירותים עירוניים, חלק מאותם שירותים כמו הפארק, חופי הים, אירועי תרבות, וכדומה מחייבים שימוש בכלי תחבורה כדי להשתמש בהם.
בעוד שבימי חול שירותים אלו נגישים הן לתושבים אשר משתמשים ברכב פרטי, והן לתושבים אשר משתמשים בתחבורה ציבורית, בסופי שבוע שירותים אלו נגישים אך ורק למשתמשים ברכב פרטי.
עיריית הרצליה משקיעה עשרות מילוני שקלים בטיפוח ובהפעלת אתרים ואירועי פנאי, למרבה האבסורד דווקא בסופי שובע, שבה לרוב התושבים ישנם זמן לפעילות פנאי, נמנע מחלק מן התושבים להשתמש בשירותים אלו אך ורק בשל חוסר יכולת תחבורתית, ורבים מתושבים אלו מתמודדים עם קשיים כלכליים ופעילות הפנאי שהעירייה מפעילה הינם פעילות הפנאי המעטות שהם יכולים להרשות לעצמם, כמו חופי הים והפארק.
מלבד הערך החברתי החשוב הזה, להפעלת תחבורה ציבורית ישנה גם ערך סביבתי, להפחתת השימוש במכונית הפרטית, על כל מגרעותיה, זיהום אוויר, גודש, תאונות, מחסור בחנייה וכו.
בנוסף העיר הרצליה רואה עצמה כעיר תיירות, אבל התיירים שרובם לא משתמשים ברכב פרטי נאלצים להשתמש במוניות יקרות במקום תחבורה ציבורית זולה להנאות מאתרים השונים בעיר.

ביולי 2009 הציע הח"מ הצעה דומה להפעיל את מערכת ההסעות לפארק גם בסופי שבוע, הצעה זו נדחה בטענה המשונה של סכסכנות פוליטית.
בקיץ שעבר, העירייה הפעילה מערכת הסעות בימי שבת בין החניונים באזור התעשייה לחופים כדי להקל על תושבי הרצליה פיתוח שהתלוננו על בעיות חנייה וגודש.
למרבה הצער, הפתרון הזה הינו פתרון די עקום אשר מחייב את התושבים להשתמש ברכב פרטי כדי להגיע לאזור התעשייה ואז להשתמש בהסעות. ברור שמערכת הסעות הזו משמשת אך ורק בעלי רכב פרטי, והעניין לא מהווה שום פתרון לתושבים נטלו רכב הפרטי.

הצעתנו:
מועצת העיר הרצליה מחליטה שהחל מאפריל 2012 תרחיב את מערך הסעות חינם ברחבי העיר כך שיפעל ויסיע תושבים מן השכונות השונות אל הפארק וחופי הים בסופי שבוע.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה
יו"ר סיעת הירוקים

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“הצעה לסדר – הפעלת הסעות בשבת”

  1. מאת דרור עזרא:

    ישיבת המוצעה בה תנדון ההצעה הזו תהיה ביום שלישי 20.3.2012 בשעה 19:00
    המיקום: מרפ"ד (המרכז הפדגוגי), רחוב רביבים 13, הרצליה.

    כל מי שחשוב לו הנושא מוזמן להגיע.

    תודה,
    דרור עזרא

לכתוב תגובה