מפלגת הירוקים: קטע כביש 531 מיותר

19 לספטמבר 2006   מאת:

הירוקים טוענים: הכביש יגרום למפגעים סביבתיים חמורים והוא מבתר אזור אורבאני. הירוקים מציעים להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי 531, ולהעתיק את הכביש לתוואי בגבולה הצפוני של רעננה, עוד מציעים למזג את כביש איילון לכביש החוף באזור שפיים.
מפלגת הירוקים תופיע מחר בועדת התנגדויות ותציג את התנגדותה לתוכנית תת"ל 15 כביש 531, בהתנגדות מותחת המפלגה ביקורות על מדיניות התחבורה של הממשלה שלא מתאימה לאופי האזור.
הירוקים טוענים שכביש 531 בתוואי הזה יגרום למפגעים סביבתיים רבים, יגרום לבזבוז קרקע ובזבוז כספי ציבור, זאת עם תועלת תחבורתית ארוכת טווח שולית.

עוד מציינים הירוקים כי תחימת מסילת הרכבת בין שני עורקי הכביש תגרום לקשיים בהחדרת תחבורה מסילתית לתושבי האזור ותקשה עליהם להגיע לתחנות הרכבת ללא רכב פרטי.

הירוקים ממליצים לבטל את תוואי כביש 531 המחבר בין כביש 4 לכביש איילון אך עם זאת להשאיר את מסילת הרכבת בתוואי זה. עוד ממליצים הירוקים לשדרג את כביש 541 העתיד להיסלל מצפון לרעננה, לכביש ראשי שיהווה תחליף לכביש 531.

בנוסף טוענים הירוקים שהחיבור שנבחר בין כביש איילון לכביש החוף בזבני בשטח ופוגע בערכי טבע, במקום חיבור זה מציעים הירוקים לחבר את שני הכבישים בתוואי אלכסוני קצר יותר בין רשפון לשפיים.

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:"מדינות התחברה של ישראל היא אסון; היא מוכתבת ע"י פוליטיקאים קצרי ראות וגופי תשתיות אינטרסנטים. מתכנני הכבישים מתעלמים מהעובדה שישראל היא מדינה קטנה וצפופה שחייבת להתבסס בעיקר על תחבורה ציבורית. יש לאמץ חשיבה מערכתית שתתן עדיפות לשימוש בתחבורה ציבורית בין השאר ע"י הוזלת השימוש, הגברת הניגשת וקיצור משמעותי בזמני הנסיעה. בניית עוד כבישים היא תמריץ שלילי לקידום תחבורה ציבורית וגורמת לפגיעה כלכלית, חברתית וסביבת קשה."
למסמך ההתנגדות לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

10 תגובות ל-“מפלגת הירוקים: קטע כביש 531 מיותר”

  1. מאת שלומי:

    בעקבות כתבות בעיתון ידיעות אחרונות מיום שישי וכתבה דומה בעיתון הארץ – הנוגעת לנושא זיהום האוויר מכבישים ברצוני להפנות את תשומת לבך לאייטם הבא:

    בעיית זיהום האוויר – ופרוייקט כביש 531 בסמוך לאזורי מגורים – סיכום מנהלים

    ארגון הבריאות העולמי קבע רמות תקן לזיהום האוויר הנמוכות פי 3-5 מהתקן הנמצא בשימוש כיום במדינת ישראל.
    עבור חלקיקים חופשיים ( PM10 ) ולפחות פי 5 נמוכות יותר עבור תחמוצות חנקן NO.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/771028.html
    http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2006/pr52/en/index.html

    · כביש 531 ומסילת השרון אמורים לעבור דרך אזורים חקלאיים ברעננה הרצליה וכפר שמריהו ובסמיכות לאזורי מגורים ולהעלות את רמות זיהום האוויר, באזורים אלו במאות אחוזים.
    · במודל ממוחשב התגלה שרמות זיהום האוויר ינועו בין 21%-275% מרמת התקן הנוכחית עבור מזהמי חנקן, ובתחום של24%-50% – עבור מזהמים חלקיקיים עדינים.
    · רמות אלו יחרגו במאות אחוזים מרמות התקן המומלצות על ידי ארגון הבריאות העולמי.
    · מזהמים חלקיקיים ובמיוחד אלו הנפלטים מכלי רכב התגלו כמסוכנים ביותר מבחינת מחלות ממאירות.
    · התסקיר מתעלם לחלוטין ממחקרים שבוצעו בארץ ובחו"ל המוכיחים קשר בין זיהום האוויר למחלות נשמתיות ומחלות ממאירות.
    · במדידות אמיתיות בכבישים בעלי אופי דומה התגלו חריגות רבות ברמות הזיהום כתוצאה מכלי רכב.
    · מע"צ פרסמה את התוכניות לחברות הקבלניות ולמעשה החברות הקבלניות הגישו הצעות מכרז ראשוניות לפני שהסתיים הליך אישור התוכניות.
    · כעת מע"צ טוענת שלא ניתן לשנות את התוכניות מכיוון שהקבלן המבצע ירצה לשנות את תנאי המכרז – ולמעשה נוצר מצב בו עלות הפרוייקט תעלה.
    · המשרד לאיכות הסביבה מתעלם מפניתינו, מתנער מאחריות, ומפנה אותנו לקבלת סיוע מהמגזר הפרטי.
    · פתרונות לנושא זיהום האוויר נדחות על הסף משיקולי עלות בלבד – לדוגמא – הצעה לקירוי המחלף והמסילות נדחות מכיוון "שלא כלכלי" לתת פתרון לילדים רק לשעות הלימוד.
    · הצעה נוספת להפקיע שטח נוסף לטובת שתילת עצים בעלי עלים רחבים – נדחתה משיקולי עלות.
    · הלכה למעשה מע"צ – משליכה אצלנו בחצר את האשפה שלה ומבקשת מאתנו האזרחים למצוא פתרון לבעיה שלא יעלה כסף למדינה.

    · דוגמא לרמת הפתרונות הניתנים על ידי מע"צ הם:
    o תלית שלטים בכביש להורדת המהירות – אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
    o מדידה של רמת הזיהום עד שנה וחצי אחרי פתיחת הכביש לפרקי זמן מוגבלים – שוב לא ניטור קבוע.
    o והמגוחך מכולם – הפתרונות האקוסטיים הדירתיים – נותנים מענה לזיהום האוויר – ילד שיורד לשחק בחצר ירד עם המזגן וחלונות אקוסטיים – כמו ה-bubble boy מסיינפלד.

  2. מאת miri:

    i think that you are political as well, i live near this road on kfar-sabba part.
    where have you been when a forest of 100 years was distroyed?what did you do to save the eukaliptus trees?you where not present
    miri
    this is israel

  3. מאת דרור עזרא:

    שלום מירי,
    אנחנו סייענו לועד לשמירת יער אוסשקיין והיינו במספר אירועים שהיו בנושא כלל ביקור בחורשה.
    הועד עשה את העובדה ואנחנו בד"כ לא נכנסים במקומות שיש פעילות ועדים כאלו לדעתנו האנשים המקומיים הם שצריכים להוביל.
    במקרה זה הועד החליט מה החליט ואני חושב שהיו להם קצת הישגים…

    תודה,
    דרור

  4. מאת משה מרקוביץ:

    אתם לא חושבים באותה מידה שהכביש הוא גם אסון אקולוגי באזור כפר סבא ?
    סלול במרחק קצר משכונות מגורים ללא חומה אקוסטית. שלא לדבר על כך שחתך והשחית את מעט הנוף הירוק שהיה לנו.
    תפסיקו לסלול כבישים על כל חתיחת אדמה שלא שפכתם עליה בטון. במקום זה תשקיעו ותעודדו נסיעה בתחבורה ציבורית.

  5. מאת שונא מטומטמים:

     הכביש הזה יוציא את התנועה מתוך הערים. ישפר את אכות החיים (פרט למי שגר לידו). עמידה בפקקים יוצרת יותר זיהום אויר. לכן הכביש יפחית את הזיהום.
    גם לכביש 6 התנגדתם ואני מקווה שאתם אוכלים את הכובע.

  6. מאת רעננה:

    לא ברורה לי ההבחנה בין שמורת טבע לפיסת טבע. ברעננה נשארה פיסה אחת של נוף וטבע (בקצה הצפוני של העיר, אמנם לא שמורה, אבל גם חרצית יכולה לקבל הגנה) – כביש 541 עומד להחריב את הפיסה האחרונה של נוף וטבע בלתי נגועים שנותרו ברעננה. מתמיה בעיני שמפלגת הירוקים, ומתמיה עוד יותר שעיריית רעננה נותנים יד להקמה של כביש כזה, שלמעשה יחנוק את העיר וישלול מתושביה את הנוף, השקט והגישה לטבע מתחת לבית – רק בגלל שהוא לא מוגדר כטבע ראוי לשמירה. חבל ועצוב.
    עצתי לכם, מפלגת הירוקים, לחשוב על האנשים שנהנים מהטבע ולא רק על הצמחייה ובעלי החיים – אנשים שרואים ירוק מחלון הבית יעריכו יותר את העשייה שלכם.

  7. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » עוד כבישים = עוד פקקים - מאמר תגובה לנחמיה שטרסלר:

    […] הירוקים חושבת שזו שגיאה לסלול את כביש 531 לכן התנגדנו לו שעלה בות"ל ומשדחו את התנגדותנו הגשנו באמצעות עו"ד אריאל […]

  8. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » שיתוף פעולה בין הירוקים לעיריית רעננה למען כביש 541:

    […] הודעה בנוגע להצעת מפלגת הירוקים בקשר לכביש 531 (אין דירוג עדיין)  Loading … […]

  9. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מתנגדים לכביש 531:

    […] בפני חוקר של הועדה לתשתיות לאומיות בנוגע לכביש 531. (ההתנגדות שלנו מופיעה כאן… ) ההתייחסות של אנשי מע"צ לא הייתה מפתיעה, הטיעונים שלהם […]

  10. מאת יוסי שרון:

    כביש 531 יהיה אסון אקולוגי , יש להשתמש במינהור מאחר והמדינה קטנה ואין שטחים ירוקים ,
    כל איזור השרון יהי ירוק עם פרדסים ומי שעבר באיזור יכל להריח את פריחת ההדרים ,
    במידה ולא יחשבו לטווח ארוך ניראה לי שבעוד 20 שנה לראות ירוק ולהריח פריחה נצתרך לנדוד לאירופה ,
    אני מקווה שנתעורר בזמן ולא נהיה עבדים של כרישי נדלן ופוליטיקיים .

לכתוב תגובה