רמת חובב, טווח הסיכון והסתרת המידע

01 לנובמבר 2007   מאת:

קולות המחאה של הירוקים נגד הקמתה של עיר הבה"דים רק הולכים ומתחזקים ככל שקרב הרגע שבו יעלה הטרקטור הראשון על השטח שעליו היא אמורה לקום. המחאה הזאת קיבלה חיזוקים מקצועיים מצד אנשי מקצוע במשרד הבריאות אשר יצאו נגד החלטת הממשלה .
אך בימים האחרונים מתברר כי מידע אשר נמצא כבר כמה שנים בידי המועצה התעשייתית רמת חובב בעקבות סקר סיכונים שזו הזמינה מאנשי מקצוע עוד בשנת 2002 על האזור מצביע אף הוא על סיכון בהקמת עיר הבה"דים בצומת הנגב.
אותו סקר סיכונים מוסתר מפניו של הציבור וחמור מכך לא הגיע לידיעתם של שרי הממשלה אשר הצביעו על ההחלטה להקים את עיר הבה"דים בנגב במרחק של 9 קילומטרים מרמת חובב.

על פי אותו סקר סיכונים עיר הבה"דים שתוקם בנגב תהיה במרחק 200 מטרים בלבד מטווח הסיכון הגבוה במידה ויתרחש אירוע חמור באחד ממפעלי רמת חובב. השפעת הדליפה של החומרים המסוכנים עלולה להגיע עד למרחק של 8.8 ק"מ, בעוד בעוד שערי עיר הבה"דים יהיו במרחק 9 ק"מ מרמת חובב .

200 מטרים בלבד יפרידו בין 11 אלף חיילים אשר ישהו בעיר הבה"דים 24 שעות ביממה לאפשרות שהם יפגעו מארוע שיתרחש ברמת חובב, האם סיכון כזה מוכנים שרי ממשלת ישראל לקחת בחותמם על הקמת עיר הבה"דים ? ספק בכך . ההנחה הסבירה יותר כי הנתון הזה הוסתר מפניהם באופן מכוון על ידי בעלי עניין.

סקר הסיכונים גם מצביע על החמרה שצפויה להיות במצב הסיכון זאת עקב התוכניות הקיימות להקמת מפעלים נוספים ברמת חובב בעתיד.
גם נתון זה לא הובא לידיעתם של מקבלי ההחלטות בעניין הקמת עיר הבה"דים. והכל מצטרף לעובדה כי עדיין לא הושלם סקר הסיכונים שאמור להכין משרד הבריאות.
אבל בצה"ל משדרים משום מה נחישות אובססיבית להתחיל בהקמת עיר הבה"דים כמה שיותר מהר וכבר מבצעים בשטח סיור קבלנים וכבר קובעים תאריך לטקס תחילת העבודות, במאין חיפזון לא מובן, אם מניחים בצד שיקולי נדל"ן. ואם שיקולי נדל"ן הם אלו שעומדים בראש המערכת הביטחונית נדרשת הפעם משר הביטחון ואיש העסקים עד לאחרונה, אהוד ברק, לגלות אחריות ולהורות על עצירת כל עבודה המקדמת את הקמת עיר הבה"דים עד אשר המומחים באמת יאמרו את דברם בדו"ח הסיכונים.

עיר הבה"דים אינה "עיר סרטים" שמקפלים אותה אחרי כמה ימים, על ההתעקשות להקים אותה דווקא בצומת הנגב ולא באחד המקומות האלטנרטיביים בנגב אנחנו עוד נשלם חס וחלילה מחיר , מחיר כבד.

לחתימה על העצומה נגד המעבר לרמת חובב לחצו כאן..

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 2.50 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“רמת חובב, טווח הסיכון והסתרת המידע”

  1. מאת אלי לדרמן:

    שלום רב
    מנהל יחידה סביבתית למעלה מ-20 שנה . כסובל כמעט מידי לילה מריחות רמת חובב. כמי שמכיר את נושא רמת חובב משנת 1976 יש לי הרבה מה לומר.

    בברכה
    אלי לדרמן

לכתוב תגובה