הסוללה שהוקמה על חוף אפולוניה גרמה לנזק קשה לחוף מדרום לה

27 לנובמבר 2010   מאת:

השבוע שלח יו"ר סיעת הירוקים חבר המועצה דרור עזרא מכתב למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דר' יוסי ענבר בו דרש כי ענבר יחייב את עיריית הרצליה לתקן את הנזק הרב שגרמה הסוללה לחוף הסמוך לה.

להלן מצגת תמונות שמראה את הפגיעה

להלן מכתבו של דרור עזרא
===================
14/11/10
לכבוד:
דר' יוסי ענבר
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה

שלום רב,
הנדון: שיקום החוף מדרום לאפולוניה ומניעת התמוטטת המצוק מעליו

בשנה האחרונה עוקב הח"מ אחר הנזקים וההרס שנגרמים כתוצאה מבניית סוללת הסלעים על חוף אפולוניה.
לצערנו הרב, טענותינו נגד היתר הסוללה הופכות למציאות, הנזק וההרס הבולטים ביותר הינו העלמותו המלאה של החוף מדרום לסוללה וזו כתוצאה ישירה מבנייתה הסוללה.
יודגש בשנה האחרונה כל חופי הרצליה צברו חול, גם חופים אשר בשנת 2009 היו צרים הורחב כתוצאה מתנאי הים שהיו בחורף 2010, זאת למעט חוף אחד. החוף מדרום לאפולוניה!

כתוצאה מבניית הסוללה(אשר בנייתה הסתיימה בינואר 2010) נוצרו זרמי החזר משמעותיים וחזקים אשר העלימו כמעט לחלוטין קטע חוף של 100 מ' אשר נמצא מדרום לסוללה. בולט במיוחד, המפרץ בקצה הדרומי של הסוללה אשר תמיד היה חולי(בשל ריפים המגנים עליו), אבל זרמי החזר אלו גרמו לסילוק מלא של החול במקום כמעט בכל ימות השנה. יודגש, בשנתיים לפני בניית הסוללה חוף זה היה ברוחב של 10מ' עד 20מ'!
כאמור מדובר בתוצאה ישירה של בניית הסוללה, מן הסיבה הפשוטה כי אנרגיית הגלים חוזרת בעוצמה מן הסוללה ויצרת זרם חזק מאוד דרומה אשר מסלק את החול מן החוף.

העלמות החול והחוף במקום גורמים לעוברים בחוף להיצמד למצוק ומסכנת אותם מאוד. אזכיר כי הסוללה נועד "למנוע" כביכול מפולות בחוף אפולוניה, וכך "למנוע" סכנה לחיי אדם. בפועל הסוללה יצרה בעיה חדשה לא פחות חמורה ואף מסוכנת יותר בחוף שנמצא מדורם לה.
אציין, כי לכל אורך הדרך לא היה ברור לנו מדוע מנסים לפתור בעיה אחת, ע"י "פתרון" המייצר שפע של בעיות חדשות חמורות יותר, לא הבנו ואנו עדיין לא מבינים מה ההיגיון הסביבתי כאן!

זו הסיבה כי דרשנו כי יתבצע תסקיר השפעה על הסביבה ויבדקו כל החלופות, לצערנו הרב החלטתך (האומללה) לאפשר את בניית הסוללה לפי היתר בלבד וללא תוכנית כנדרש בתמ"א 13 וכפי שמצופה באזור רגיש סביבתית כזה, יצרה מציאות עגומה ופגיעה קשה ביותר בחוף.

יצוין, כי מעבר לנזק לחוף מדרום לסוללה, זרמי ההחזר מן הסוללה גורמים לנזקים למזח אפולוניה, אבל נזקים אלו בלתי ניתן למנוע, ולהערכתנו בחורף הקרוב מצב המזח יוחמר.

לפיכך לאור האמור לעיל, אבקשך להוראות לעיריית הרצליה להציב באופן מיידי ערמות חול ו/או צדפים ו/או חצץ כורכרי משמעותיות על קטע החוף המדובר, ולתחזק אותן בהתאם לסערות החורף הקרובות, זאת על מנת למנוע פגיעה בסביבה החופית ולמנוע סיכון חיי אדם.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“הסוללה שהוקמה על חוף אפולוניה גרמה לנזק קשה לחוף מדרום לה”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » שלוש שנים לאחר בניית סוללת הסלעים באפולניה מתברר שהיא מיותרת:

    […] והמיוחדים בישראל, גרמה נזקים חמורים ביותר לחופים מדרום ומצפון, עלתה למשלם המסים בעיר הרצליה 3 מיליון שקל וכל […]

לכתוב תגובה