ניצחון לירוקים: יישמרו אתרי הטבע בגוש דן

14 לדצמבר 2006   מאת:

במחוז ת"א החליטו, תוכן תוכנית אב מחוזית לאתרי טבע ומורשת במחוז, וזאת בעקבות פעילות משותפת של מפלגת הירוקים והפעיל הסביבתי עמית מנדלסון
שינוי ב180 מעלות בעמדת מתכננת מחוז ת"א, לפני חצי שנה עמדה לאישור התוכנית המחוזית ללא סימון אף אתר טבע במחוז וזאת חלק מתפיסת עולם מוצהרת ששוללת שמירה על אתרי הטבע לטובת הקמת פארקים.

רקע:
לפני כשנתיים הופקדה התוכנית המחוזית למחוז ת"א להתנגדויות הציבור, במסגרת ההליך הגישו מפלגת הירוקים והפעיל הסביבתי עמית מנדלסון התנגדות שהתמקדה בדרישה לכלול בתוכנית את אתרי הטבע שרדו במחוז ת"א.


הנרקסים בגלילות

במסגרת הדיון בהתנגדויות נחשף כי אתרי הטבע לא הושמטו מן התוכנית בטעות אלא כחלק מתפיסת עולם ששוללת שמירת טבע. הגדילה לעשות סגנית מתכננת מחוז ת"א טלי דותן והצהירה בדיון בנושא, "במחוז ת"א לא יהיו שמורות טבע, כי אנשים לא רוצים טבע אלא, רוצים פארקים. מי שרוצה טבע שילך למקומות אחרים!" 

מפלגת הירוקים בשיתוף עמית מנדלסון עמלו זמן רב והגישו התנגדות מנומקת באמצעות מצגת על החשיבות הרבה בשמירת טבע גם באזורים אורבניים כמו גוש-דן, זאת במיוחד לאור שלל תבניות הנוף הייחודיות שקיימות באזור. 


החולות ישארו

במסגרת המאבק לשמירת הטבע בגוש-דן פרסמה מפלגת הירוקים את מספר הפקס של טלי דותן וביקשה מן הציבור לשלוח מכתבים לדותן ולכתוב בהם למה חשוב לשמור על הטבע, ואף פרסמו באתר חלק מעשרות המכתבים שנשלחו. 
פעילות נחרצת ונחושה זו של מפלגת הירוקים ועמית מנדלסון שכנעה את מתכננת המחוז נעמי אנג'ל והשבוע היא הודיעה על קידום של "תוכנית אב לאתרי טבע, נוף ומכלולי מורשת ("טבע עירוני") למחוז תל-אביב" בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. 

דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר:"שינוי העמדה של מתכננת המחוז משמחת לא רק בשל העובדה שאתרי הטבע בגוש-דן יישמרו כחלק מתוכנית שזה דבר חשוב ביותר כשלעצמו אלא בעיקר חשובה העובדה שהוכח שאנשים פרטיים כן יכולים לשכנע ולהשפיע על תפיסות עולם של מוסדות התכנון. חשו מאוד שהציבור יבין וידע שגם ללא משאבים אפשר להשפיע על התוכניות שבעצם קובעות את עתידנו ואיכות חיינו."

עמית מנדלסון אומר:"מדובר בהישג חשוב, שיאפשר לתושבי המחוז נגישות לאתרי הטבע בקרבת ביתם גם בעתיד. אני מקווה שבהמשך להחלטה זו, יוכנו תוכניות מקבילות לאזורים עירוניים נוספים בארץ, וכן למעורבות נוספת של הציבור בתהליכי התכנון, מחד, ומאידך על רשות הטבע והגנים – הגוף המופקד מטעם המדינה על שמירת טבע – לקחת אחריות לנושא הטבע העירוני, שהוזנח עד לאחרונה." 

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“ניצחון לירוקים: יישמרו אתרי הטבע בגוש דן”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » בעקבות גילוי צמחים נדרים יש לתכנון מחדש את מתחם צור:

    […] היה נדמה שבקשתנו זו נפלת על אוזניים ערלות, אבל בעקבות מאבק ציבורי מוצלח שקיימנו לשמירת הטבע בגוש-דן אכן נערך באביב 2007 סקר טבע […]

לכתוב תגובה