מינהל מקרקעי ישראל מתכנן להפוך את שדה החצבים הגדול ביותר באזור המרכז לשדה בוטנים

06 לספטמבר 2006   מאת:

בשבועות האחרונים פועלים במינהל מקרקעי ישראל בשיתוף חקלאי בשם וינקלר להפך את אזור "בזק נוף-ים" לשדה חקלאי.

"בזק נוף-ים" נמצא בחלקה הצפוני של הרצליה ממערב לכביש החוף, הוא אתר טבע שמהווה בית גידול למגוון רחב של צמחים ובעלי חיים, בנוסף אזור הוא שדה החצבים הגדול ביותר באזור המרכז, מכיל מאות רבות של חצבים שפורחים בימים אלו, ומן הבודדים שעוד נותרו באזור המרכז.
צילום: דרור עזרא 
בשנים האחרונות מינהל מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית הרצליה מנסים לקדם תוכנית בניה לשכונת יוקרה במקום, מולם עומדים מפלגת הירוקים וארגוני סביבה נוספים שדורשים לשמור על השדה כשמורת טבע.

במפלגת הירוקים שלחו בשבוע שעבר מכתב לשר מאיר שיטרית, יו"ר מינהל מקרקעי ישראל, בו טוענים כי מדובר בניסיון של המינהל לקבוע עובדות בשטח ובכך לסכל את התנגדות של הירוקים כדי לקדם את תוכנית הבניה הגרנדיוזית שלהם.
דרור עזרא רכז פורום השרון במפלגת הירוקים מוסר: "במינהל רוצים להרוס את הטבע במקום ולהפוך אותו לשדה חקלאי. אנו חושדים בסבירות גבוהה שהמניע הנסתר של המינהל היא פגיעה אנוש בערכיות הטבע של האזור על מנת שבעתיד יקל על המינהל לקדם תוכנת בניה בועדות התכנון כי לא יישאר טבע במקום. לצערנו במינהל מקרקעי ישראל מתנהגים כמו בריון נדל"ן ולא כמו גוף ציבורי, חבל שפעם אחר פעם המעשים של המינהל מוכיחים שצודקים אלו שמכנים אותו "מינהל מהרסי ישראל".
אם היה באמת מדובר ברצון אמיתי לעסוק בחקלאות, יש בקרבת מקום עשרות שדות חקלאיים לא מעובדים שבנקל היה אפשר להפוך אותם לשדה בוטנים."
 
במפלגת הירוקים מוסיפים וטוענים לאפליה, טוענים כי בט"ו בשבט האחרון המינהל מנעה טקס נטיעות של מספר עצי זית במקום ע"י ילדי הרצליה בטענה שהאזור "מזוהם" ואילו היום באמצעות שליחם החקלאי הם לפתע רוצים אישור שמקום לא מזוהם.

למכתב שנשלח לשר שיטרת לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה