שדה התעופה בהרצליה

17 לספטמבר 2006   מאת:

אתמול התרחשה תאונה של מטוס קל סמוך לשדה התעופה בהרצליה, מייד ראש העיר קמה ודרשה לפנות את שדה התעופה.
האם באמת שדה התעופה מהווה סיכון בטיחותי כל-כך חמור שמחייב את סגירותו?
התשובה היא, לא!
נבחן את הנושא אובייקטיבית, הרי לא מדובר כאן במיכלי דלק וגז אדירים כמו בפי-גלילות, או במיכלים עם חומרים מסוכנים כמו בחיפה.
הרי בכבישי ישראל נעות מאות משאיות ביום עם חומרים מסוכנים, רק לפני חודשיים התהפכה משאית כזו בכביש החוף בכניסה להרצליה. בנס נמנע אסון חמור מאוד שהיה יכול להיגרם מפיצוץ המשאית, האם מישהו הציע לסגור את כביש החוף למשאיות?
הרי תאונות אוטובוסים מתרחשות כאן מידי שבוע, האם מישהו מציע לסגור את תחנת האוטובוסים בהרצליה בשל הסכנה של תאונות אוטובוסים?
הרי מרינה הרצליה ושוברי הגלים גרמו בשנים האחרונות לטביעתם של כעשרה בני אדם, כתוצאה מזרמים ומערבלות, האם מישהו הציע לפנות את המרינה מהרצליה?

שדה התעופה הרצליה אכן מהווה מטרד רעש לשכנים, ואם היה אפשר להעביר אותו למקום כך שלא היה מהווה מטרד הייתי תומך במהלך. אבל ישראל היא מדינה קטנה וצפופה ולמעט הנגב אין מקום שאפשר לשים את השדה כך שלא יהיה מטרד לתושבים.
אכן יש כוונה להעביר את שדה התעופה לאזור עין-שמר, נשאלת השאלה האם דמם של תושבי הרצליה "כחול" יותר מדמם של תושבי עין שמר? האם ראוי לפנות מטרד כזה מתושבי הרצליה ולגרום מטרד לתושבי עין שמר?

 האם נדל"ן זה כל הסיפור?
אפשר לומר שבזכות שדה התעופה נשמרה סביבו ריאה ירוקה די נדירה, ובישראל כמו בישראל "כרישי" הנדל"ן כשהם רואים ירוק באזור אטרקטיבי כמו בהרצליה נדלקים להם העיניים והם יעשו הכול להפוך את הירוק לבטון.
יש כאן צביעות גדולה מצד כמה גורמים, הם רוצים לפנות את שדה התעופה במטרה להפוך מאות רבות של דונמים מסביב לשדה לנדל"ן, ולא מדובר כאן במילונים אלא במיליארדים!
לאותם גורמים אין אומץ להגיד את האמת, שהם רוצים לפנות את שדה התעופה למטרות נדל"ן. אבל אתם גורמים מסתתרים בציניות מאחורי נימוקים בטיחותיים ומאחורי תושבים תמימים במטרה להפוך את המקום לבוננזה נדל"נית.

אני מבין את החשש של התושבים הגרים בסמוך לשדה התעופה, תאונות טייס אכן מתרחשות, למזלנו לא בתדירות של תאונות דרכים, יש לזכור משקלו של מטוס קל הוא כשל מכונית קטנה ולכן הסיכון לנזק במקרה של תאונה הוא קטן יותר מתאונה שבה מעורבת משאית עם בלוני גז למשל.
תאמרו ודאי מה אתה מבין אתה לא גר כאן. אכן, אבל אני גרתי שנים במקום שבו עבורו עשרות משאיות עם חומרי נפץ מסוכנים מטרים ספורים מן הבית שלי, ואני חוויתי סכנה חמורה פי כמה באופן יומיומי.   

מה שאני יכול להגיד לתושבים, שפינוי השדה אולי יגרום לשיפור קל באיכות החיים בטווח המיידי, אבל בטווח הרחוק כל הירוק שאתם רואים מסביב יעלם ויהפוך לנדל"ן.
הנזק הזה יהיה בראש ובראשונה לאיכות חייכם, אבל לא רק, כל תושבי השרון יפסידו שהריאות הירוקות סביב שדה התעופה ייעלמו ויהפכו לנדל"ן.   
 

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“שדה התעופה בהרצליה”

  1. מאת צביקה ברק:

    יפה כתבת ,דרור. זו האמת לאמיתה אודות השדה וה"מלחמה" סביב המשך הפעילות בו.
    "מלחמת" תאבי הכסף להשמדת כל פינה ירוקה בארצנו.
    אם היו מקימים במקום השדה פארק ירוק על כל השטח, הייתי מצדד כבר היום בעד ההעברה.
    לא כך הדבר וצריך להלחם למניעת השמדת הירוק.

לכתוב תגובה