יוזמה של הירוקים: גג סולארי לאצטדיון בהרצליה

22 לפברואר 2008   מאת:

יוזמה יוצאת דופן מציעה כי גג האצטדיון העירוני יהפוך למוקד אנרגיה עבור הסביבה, לאחר שיוצבו עליו קולטים סולאריים שיפיקו חשמל מאנרגית השמש.

את הרעיון יזמה מפלגת הירוקים בהרצליה, את היוזמה העלה רכז פורום השרון מפלגת הירוקים דרור עזרא בפני ראש עיריית הרצליה יעל גרמן. עזרא, הציע להשתמש בשטחים ציבוריים על מנת להפיק חשמל, כמקובל בערים שונות באירופה.

stade_de_suisse.jpg
גג האצטדיון בשוויץ

עזרא כתב לגרמן:
"גג האצטדיון בהרצליה זקוק לשיפוץ, זאת בשל נפילה שהתרחשה בו לפני מספר שנים. לדעתנו, אפשר במסגרת שיפוץ גג האצטדיון לכלול הצבת של פנלים סולאריים על גג האצטדיון, בכך גם להחזיר לצופים במגרש את הגנה מפני מזג האוויר וגם לייצר לא מעט חשמל נקי ולהפחית את פליטת גזי החממה."

הירוקים הציגו לגרמן מודל שקיים בשוויץ על גג אחד האצטדיונים המרכזיים בשוויץ Stade de Suisse, שאף יאחר את משחקי יורו 2008 הקרובים, הוצבו ע"י משקיעים פרטיים הוצבו כ8000 פאנלים סולאריים על גג היצעים אשר מיצרים בשנה כ1134000 kWh אשר יכולים לספק חשמל ל350 בתי אב ותוך כך לחסוך פליטה של 630 טון co2.

הערכה היא כי על גג האצטדיון בהרצליה יהיה אפשר להציב כ1500 פאנלים סולאריים, וכך לנצל את אנרגית השמש הרבה שיש בישראל. הערכה כי למימון הפרויקט יהיה אפשר לרתום משקיעים פרטיים וכן גופים ממשלתיים.

יש לציין שהרצליה הצטרפה השבוע לאמנה להפחתת זיהום אוויר של פורום 15 הערים הגדולות.

למכתבו של דרור עזרא לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

7 תגובות ל-“יוזמה של הירוקים: גג סולארי לאצטדיון בהרצליה”

  1. מאת עמרי שפר:

    אני מאמין שצריך להיות חוק שיחייב את הרשויות המקומיות וכן את המדינה להציב לפחות 80% מכל גג של מבנה ציבורי להיות מכוסה בפאנלים סולאריים, כאשר 20% מזה יכולו אולי להיות גג ירוק. אל שפשוט זה ילך 70% 10% או יותר קרוב ל-100%!

    תודה רבה,
    עמרי שפר

  2. מאת עמרי שפר:

    עוד דבר,
    למה לא לבדוק אם יש פחות קרינה בשוודיה, ואז אם זה נכון, לציין זאת בהצעה? כי אז נדע שאפילו יותר חשמל יופק למען רווחת התושבים.

  3. מאת אנרגיה סולארית:

    אין ספק שזאת יוזמה טובה. צריך לחכות ולראות שיש תעריפי חשמל שיהפכו את הנושא לכלכלי, אולם אם בגרמניה חשמל סולארי מצליח כ"כ טוב, גם כאן, כשיש הרבה שמש, זה חייב להצליח!

  4. מאת ahuva:

    גם אני שוקלת להתקין מערכת סולארית על גג ביתי אך טרם הוכרע הנושא עקב 2 שאלות

    פתוחות:

    1.האם מערכת סולארית ליצור חשמל לא מלווה בקרינה אלקטרומגנטית הסמוכה מאוד

    למתחם המגורים? ואם כן, מהם הערכים ליח` שטח?

    2.מהי עמידותה של מערכת כזאת לארועים אקלימיים חריגים כמו, רוחות חזקות, ברקים…

    ו\או לארועים בטחוניים חריגים כמו, הפגזות, בום-על קולי…

  5. מאת c.m.s & energiesysteme israel:

    הרבה חכמים קמו עכשיו בתחום ולא יודעים שרב הפנלים הקיימים מלבד מס' יצרנים הם מדור ישן.
    הפנלים הללו לא עומדים בטפרטורה בישראל והם מתחממים לכדי 80 מעלות ואז התפוקה יורדת מאוד עד 4% ניצולת בלבד וייתכן שהמחיר בעבור מע' מדור ישן זה זול יותר. לכל מי שרוצה להתקין כדאי לבדוק דף נתוני הפאנל ולקבל התחייבות לניצולת מלאה בחום הישראלי!!!! אחרת אין החזר השקעה. המערכות הגרמניות כתשובה לשאלות שהעלו פה עומדות בתנאי מזג האויר בארץ ואינם פולטות שום קרינה.בחברתינו בגרמניה הומצא פטנט רשום על מערכת הקונסטרוקציה והיא מבטיחה עמידות הפאנלים בתנאי מזג אויר קשים שלג וברד.
    לגבי הרצליה אנסה לפנות לעיריה או במידה ונציג הירוקים רואה תגובה זו הוא מוזמן ליצור עימי קשר לבדוק אפשרות התקנת מערכת גרמנית איכותית מהמתקדמות שיש.

    רונן לוי
    CMS ISRAEL
    רמת השרון
    0505-259256

  6. מאת סולאר פאנל:

    כל המעוניין בהתקנה איכותית ומתקדמת מאוד של פאנליים סולאריים הכל תוצרת גרמניה מוזמן ליצור קשר . כמו כן יזמים פרטיים אשר באפשרותם ליזום פרוייקטים בעניין יוכלו ליצור עימי קשר
    ronen.l@cms-energiesysteme.co.il

  7. מאת אנרגיה סולרית:

    תמיכה אמיתית באנריגה סולארית מקומית נעשית על ידי שדרוג האינטרנסים של הפתרונות הסולארים. אנרגיה סולארית של "סולאר ישראל" תומכת בתעשייה.

לכתוב תגובה